Nyfödda småttingar

grattis till dom små gullungarna

Grattis Liselotte och Niclas!!! Vilken underbar kull med spännande färger/mönster. Ska bli så kul att få träffa er och bebisarna nästa vecka.

# 1 Tack :)!
# 2 Tack vännen. Ja, det är på tiden att vi träffas! Tiden springer iväg!
Masse gratulasjoner med kullet.Disse må du vise mange bilder av når de vokser opp
Herlig farge. Blir siameserene kanelmasket også?
Lykke til med mor og barn.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

# 4. Tack
! Jag ska försöka lägga in många bilder. Ja, siameserna blir antingen kaneltabby eller fawntabby eftersom jag misstänker att pappa katt är homozygot för mönster.
Grattis till de fina bebisarna…
/Elisa

Grattis, vad söta!

Grattis till småttingarna!!! Härliga färger, ska bli kul att se vad det blir för kulör på siameserna lite senare!

Ååå vad spännande färger! Grattis!
Lycka till med de små! @-)--
Åhh vilken underbar palett =) Skall bli såå roligt att se vad som händer med dessa små. Grattis =)

Tack allesammans! Jag hoppas på en fawntabbymaskad siames faktiskt, hade varit skoj! Men det tar ju ännu längre tid att se än kaneltabby 
Grattis!
Vilka härliga färger, först får jag se kanelmaskat för första gången här på forumet och så nu dessutom fawn. Jag hoppas på många bilder framöver 

Grattis!! Underbara färger!!
Underbara

Sötnosar! Och vilka spännande färger! Grattis 
Grattis med kull. Fascinerande färger.
Grattis Liselotte! Vilket härligt gäng ni fått! Mer bilder åt folket! *kräver*

Grattis till sötnosarna!
Oh grattis vännen til bebisarna! Härligt med så många små kanelisar! :D

Ett stort grattis. Jättekul att det finns kanel i både kort & långhår.
Jättefina bebisar Lycka till

Grattis till en färgspraknde jättefin kull!!Vackert!!!
undebara! vilken färgkompott :D

GRATTIS Liselotte till din kull! Så fina! Länge sen vi sågs så nu får jag väl ta mig till Laholm inom det snaraste :-)
Nå vil jeg se bilder av hver enkelt snart.De er jo over en uke gamle da er det på tide synes jeg.

Tack allihop! Jag är så glad så kan jag erkänna. Speciellt för fawntjejen…
# 24. Nya bilder kommer imorgon, är ledig på förmiddagen så jag ska ta bilder i dagsljus 

Jag ser fram emot en massa bilder imorgon!!
Jeg vender meg aldri til de fargene der. Du får bombe på med bilder.Grattis med kullet ihvertfall.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Då kanske jag kan låna till min färgsida?
Har inte uppdaterat den mer sen sist - tidsbrist - men förhoppningsvis får jag tid till det nästa vecka.
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

Siamestjej 1

Siamestjej 2, tyvärr urkass bild

Kaneltickade tjejen

Fawntickade killen

# 23. Ja jag tycker du får pallra dig upp hit snart 

# 27. Ja det tar kanske tid att vänja sig men de har ju varit godkända längre tid än bicolour 

# 28. visst kan du det, vänta tills jag får lite bättre bilder bara.
Gratulerer så masse med skjønne små pusebarn! Veldig spennende farger, synes jeg 
Åhh fawntösen vill komma hit hörde jag henne pipa lite försynt. Underbara barn!
Vilken härlig färg fawn ser ut att vara.
Himmel, först den vackra kanelfärgen och nu fawn. Min önskelista bara växer, det här forumet är inte bra för mig :-)
Guri så fine de er. Nydelige farger. Jeg falt for både kanel og siameserjente nr 1 jeg og egentlig de andre også 
Kjempeskjønne!!!!!
Vilka fina bebisar! Så spännande att se hur färgerna kommer att utvecklas på dem framöver! 

# 38. Nja, skulle inte tro det va 
# 39, Ja, jag gillade inte fawn tidigare men nu när jag väl fått färgen själv är jag helt såld.
Tack alla andra för era inlägg!
Vilka små praliner!!! Underbara!!! Grattis! 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

#34 Ja jag lovar!!!!! Så fina de är, ska bli kul att träffa dem live!!!

# 43. Tackar 
# 44. Ja, nu är jag ledig ett tag innan skolan så du får ta och komma upp en dag.

Kapusta, vi kan åka upp tillsammans 

Jag hade förmånen att få se de små kanel/fawnissarna live häromdagen! Vilka underbara små troll! JÄTTEFINA!!! Lille fawn killen är helt klart min favorit!
Tack Liselotte och Niklas för en trevlig kväll med grillat, TP, kattmys och "vovverace"!

# 47. Tack själv!

Nya bilder på de små. Först ut är fawntickade killen.

Kaneltabbymaskad siamestjej.

Kaneltickad tjej.

Fawntabbymaskad (?) siamestjej

Såå skjønne alle sammen. Favoritten min er nok den kaneltickede jenta.
Vilka ljuvliga småttingar 
Jag kan inte ens välja en favorit, de är så fina allihop. Jag är fortfarande så imponerad av deras färger.

# 54. Tack!
# 55. Ja, jag är själv så glad för denna blandade kompott kan jag erkänna 

Hur ser de fawntickade ut på kroppen, öronen och tassarna? Jag har nämligen fått en kattunge här hemma som jag har mycket svårt att färgbestämma och tycker att hon är mycket lik dina bebisar i färgerna. Möjligtvis är hon ngt mörkare så hon kanske är lilaspottad/lilasköldpaddspottad men jag skulle så gärna vilja ha några bilder att jämföra med!
Mormor är fawnspottad…

# 59. Svårt att beskriva. Men mkt ljusare än lila. Mer än blandning av kanel och ljust beige med lite lile ton.
Båda måste ju bära kanel för att det ska kunna bli fawn så det är en svår färg att få fram. Jag tror nog mer på¨att hon är lila. Så ljus som översta killen är på kroppen är mina även i ansiktet men de ser mörkare ut på bild.

# 59. Du kan ju alltid DNA-testa om du är osäker.
Om du DNA testar och det inte visar sig vara Fawn. Så finns det ju de där färgerna som kallas dilute modifier.
Vet en katt som fick färgen "lilabaserad caramel". Hon såg precis ut som Fawn i färgen…
Tyvärr gjordes aldrig något DNA test på henne för att garantera att hon inte var Fawn. Katten avlivades innan hon fyllt ett år…
Kattungarna är jättevackra. Tycker nog bäst om kanelen, även om Fawn bebisarna är söta…:-)
/Elisa

Hur gör man för att DNA-test? Är det dyrt? Hur tyder man resultaten?
Hon är bara en vecka i morgon så det kanske visar sig när hon blir lite äldre, när spottarna spricker upp lite mer. Hon har nog lite mer blå-ton i färgerna än dina, så hon är säkert lila. Har funderat på om hon kanske är lilapadda, mammakatt är ju padda. Kanske därför hon är så pass "rosa".
Jag tycker det är så roligt med dina bebisars färger! De är så söta!! (ska inte stjäla din tråd, ska lägga in en egen… lovar! ;)

# 63. Det är faktiskt väldigt lätt att göra och inte speciellt dyrt. Man gör ett svabbtest som man skickar till UC Davies i USA. Det står klart och tydligt vad katten har för färg på provsvaret man får tillbaks. Det är dock viktigt att man inte låter kattungen dia en timme innan svabbprovet tas. Länk till UC Davies: http://www.vgl.ucdavis.edu/services/cat/
Ja paddor har ju en tendens att bli varmare i färgerna. Grattis till dsin lilla tjej oavsett färg.
# 62. Tackar. Jag har själv ändrat uppfattning om fawn faktiskt och kanel har jag ju redan hehe.

Vilka små delikatesser!

# 65. Tack!

De är ju helt ljuvliga!

Superfina, underbara uttryck och de ser mycket pussvänliga ut i tillägg 

Oj vad vackra kattungar!
Ååh! Den fawntickade tjejen blev jag ju inte alls sugen på… 
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul
så nydelige, ble også forelsket i den fawticede. 

Ohhh jeg ble forelsket i kaneltabbyen jeg. Noe så skjønt!

Tack allihop. Ja fawntjejen är min favorit också
.
# 74. De är mycket pussvänliga 
Ojoj, du vet inte vad du gör mot mitt fawn-älskande hjärta just nu!! 

# 80. Muhahaha. Jag är lite ond 

Man ska inte vara utan dator man missar en hel del ser jag.. Gud vilka härliga färger och kull, kaneltickat är så fin men roligt med så mycket fawn. Ser fram emot att se dom växa upp

#82. Tack! Ja, fawn var en bonus 

Ok lilla kanelen har ju en helt underbar färg, man vill mest bara äta upp henne för hon ser så go ut
men fawnhannen! Riktigt vacker kille, hoppas verkligen du säljer honom till avel så folket kan få fler fawnsnyggingar!

Jeg tror jaggumei at de to tabby jentene er mine favoritter. Så nydelige og feminine.
Fawnpojken…mmm!!! 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Min favvo är den fawntickade flickan..ursöt.
Grattis till en jättefin kull.

Åh vilka sötisar! Antar att det snart kommer fler fina bilder?!

Vilka ögonfärger på orientalerna!!!

Nämen titta så stora dom blivit!
Fina färger också…

# 99. Ja de kan nog bli bra i slutändan :).
# 100. Ja det går för fort nästan. Tack :).
De som var fina redan innan och nu har de fått spottar också 

# 102. Ja det var lite överraskande, hehe.
Blir mer och mer förtjust i fawnfärgen. Söta ungar! 
/Elisa
Så store de har blitt. Kjempefine alle sammen.