Siames iFokus

Siames

Etikett: avelshane
Läst 1202 ggr
nelliots
0

Avelshane sökes till OSH-tjej

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu letar jag avelshane till Tintin och vill gärna ha tips. Hade tänkt mig parning tidigast i december och senast i mars.

Här är min önskelista:

* bra topp och ögonfärg
* SIA lr OSH spelar ingen roll
* ej silver lr vitfläck
* helst inte rött lr creme
* gärna choklad- och/lr dilutionsbärare

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

kalindas
0

Denna kille hade kanske varit nåt?
Klicka här

Ögonfärgen är inte den bästa. Men stamtavlan är intressant och hans pappa har supergröna ögon.
Systern var antingen en fawn eller en lilabaserad caramel (beroende på vem man frågar).
Kolla med Liljekatten som känner de som har honom. Vet att de kunde tänka sig att lämna katten hos honan. Men det är osäkert om de erbjuder det till alla.
Snygg katt dock och morbror till min Odin..:-)

/Elisa

Fliris
0

Jeg har en brunmasket SIA som kanskje kunne passet, med fin topp og øyefarge. Har ikke fått lagt han ut enda for han er så fryktelig vanskelig å ta bilder av, men han har samme stamtavle somsøsteren sin.

http://pawpeds.com/db/?a=p&id=509251&g=4&p=sia&date=iso&o=ajgrep

Skal fikse bilder til uken.

Quetta
0

Åh, vad spännande med kattungar efter Tintin.

Har inget bra förslag att komma med, men ser fram emot få se vad det blir för hane du fastnar för.

Labolinas
0

Hade jag varit som dig så hade jag försökt att få någon med lite mer typ då det ligger fina typade katter bakom pappan och detta kan ju slå igenom, har själv haft en katt med samma pappa som din. Vet att en halv syster till din katt fick en kull för ett tag sedan och alla kattungarna i kullen blev riktigt fint typade.  Om det blir en siames så bör du satsa på en med riktigt blå ögon eller en oriental med riktigt gröna.

Lycka till i sökandet.

Rovardotters
0

Du har fint typade katter bakom morfar också, inte extrrema fladdermusmöron men allt annat är rätt, och bra ögonfärg! Satsa på typ och ögonfärg som Labolina skriver, du kan få riktigt flashiga ungar med rätt hane.

Rovardotters
0

Om det inte är fladdermusöron du söker, skulle jag nog fråga snällt om jag fick låna Kingston, visserligen blir det mycket rött men det kanske inte gör något egentligen? Hans stamtavla skulle kunna fungera om du vill plocka upp bara lite gammalt en bit bak i stamtavlan och mycket nytt och han verkar ju ha en bra ögonfärg och vara genomgosig och han är stilren i typen med bredd över skallen. Det kan vara den pusselbit som ska till där. Men det finns kanske andra hanar undenstoppade någonstans som skulle kunna passa, helst en siameshane med riktig ögonfärg, det tror jag mest på för ögonfärgens skull, med bredd över skallen och höjd på huvudet för öronplaceringens skull.

nelliots
0

*putt*

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

Nonimonos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en…