Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 1901 ggr
kalindas
0

Avelshane Zandrino's Odin

Odin är nu 6 månader och jag hoppas att han ska få chansen att dejta några flickor innan han blir kastrat.
Han är chokladtabbymaskad och är även bärare av classic tabby.

Pappa heter: Ginie's Rollercoaster (OSH n 22)
Mamma heter: Zandrino's Klara (OSH n)

Hela hans stamtavla hittar ni HÄR

Odin är en snäll och trevlig kille. Han har bra längder, låååång svans och superfin profil. Väldigt bra utmaskning och tydliga såkallade "tumavtryck på öronen, bra kontraster. 
Skulle kunna ha något bättre öronplacering. Men man kan inte få allt..Skrattande
Dejtar friska och testade honor. Parningavgift är enligt överrenskommelse.

Kommer om inget oförutsett sker vara med på Hallandskattens utställning i Halmstad den 8/3-08

/Elisa

Liljekatten
0

Söting! Tingeling sitter här brevid och dreglar!

kalindas
0

Han är gullig..:-)
Just nu lekar han för fullt här.
Tack och lov så tvättar han sig bättre nu också. Gissar att det var orsäkerheten som gjorde att han inte skötte sig ordentligt.

Sitter och funderar på om jag ska sluta med Skatans piller nu och låta henne börja löpa (och förhoppningsvis slippa Pyo) eller vänta några veckor till…

/Elisa

Ziamizzimo
0

En vakker liten gutt som sikkert blir pappa til mange vakre små.Glad

kalindas
0

Jo jag hoppas på detta. Skrattande

/Elisa

Nilla
0

Just den där bilden är väldigt fin, tycker jag. Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

kalindas
0

Jo den var lyckad. Ska ta några nya på vildjuret nu när jag fått batteri i kameran. Han sitter inte lika stilla längre nu…:-)

/Elisa

SacredSouls
0

Nydelig gutt. Skatan må vel snart være gammel nok for en runde i høyet med han? Skrattande

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

kalindas
0

Skatan är 1,5år så hon är absolut gammal nog. Det är väl mer om denne lille kille vet hur man gör..Skrattande

/Elisa

cleo
0

Hans pappa var väldigt tidig i att intressera sig för det motsatta könet. Dagen innan han fyllde 3 månader gjorde han sitt bästa med att försöka med sin halvsyster. Trodde först att det bara var en slump då det var lite väl tidigt men när han återkom och bet henne i nacken om och om igen och jag tillslut insåg hur nära han var att pricka rätt så fick de inte längre vara i samma rum.

Så brås han på sin pappa lär det snart hända saker Cool

kalindas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Han är lite småintresserad redan. B sa att han bet sin syster i nacken ganska tidigt.
Är lite valet och kvalet om jag ska släppa pillrerna på Skatan redan. Hon löper ganska ofta utan dem och jag är orolig för Pyo.
Hade han varit tidig hade det varit bra, så länge han inte kissar.
Han är i och för sig så snäll att det säkert går bra att ha blöjja på honom.
Han behöver få para, så han blir lite kaxigare och kan dänga upp elaka Skatan som jagar honom så fort hon får tillfälle…

Underbar kille är han iallafall. En riktig knäkatt,pratig och spinner nästan alltid…Skrattande
Ska kolla bollarna om en vecka. Men som synes på bilden så sitter de där de ska…Flört

Han är ingen jättestor katt. Men har fatastiska längder och en superfin profil.

/Elisa

Himmeltinden
0

Han er pen og jeg elsker store/ lange katter…absolutt en flott herremannKyss

kalindas
0

Just nu är han ganska liten. Men tassarna är stora så jag hoppas att han blir ganska stor som vuxen. Hans mamma är en stor hona. Pappan vet jag inte hur stor han är.

/Elisa

cleo
0

pappa ligger på 5,5 kg så en ganska bjässig kille. med superprofil och gosig som en teddybjörn.. Glad

han delar rum med två andra fertila hanar och ingen av dem bråkar med varandra.. så han är verkligen en toppenkille på alla sätt (förutom att han pinkar lite.. men i normala mängder)

kalindas
0

Då får vi hoppas att han ärver pappas storlek och inte kissar som morfar…:-)

Snäll som en liten nalle är han redan.
Får bara hoppas att han blir lite modigare, så han kan sätta Skatan på plats.
Skulle behövt träffa en van hona att para innan Skatan, så han inte får en skräck för livet.

/Elisa

kalindas
0

Nu när denna fantatiska katt kommer få mig att tjäna massor av pengar Flört(se tråden Priser på vår ras… höja?, för att förstå vad jag menar). Så får jag ju visa lite bilder på killen…Skrattande

Odin väger nu lite över tre kg, så någon stor katt är han inte ännu. Men jag vet att hans Farbror Jackson växte långsamt och blev stor.
Tror aldrig jag sett en så lång svans som denne killen har (hala han är förresten lång)och jag bara älskar hans profil!Kyss

Profilbild

Visst går det att balancera på en plattskäm säger Odin!

Ni ser väl vilken sida vi är inne på nu i kväll..Skrattande

/Elisa

Nilla
0

Han är jättefin. Ja, ta du 3000 i parningavgift och per kattunge. Det verkar skäligt. Skrattande

Jag jagar i detta nu "soffliggare" med blåslampa i trådarna här…men du har fullgjort din uppgift med råge, så du slipper undan. Räcka ut tungan

Varför? Påsktävlingen avgörs om 2 timmar!

SacredSouls
0

Kyss Han er virkelig superfin din Odin.Han ser lang og slank ut og jeg liker så godt øynene hans.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

kalindas
0

Jag gillar också Odin ögon. De kanske är något för stora, fast en fin form.
Men jag ser hellre stora öppna ögon än de mer djupt liggande. Saga, Smilla & Spidde har lite vad jag kallar för "grisögon", de är bra storlek men djupt liggande. Alla dessa tre katter visar helatiden en liten bit av blinkhinnan.
Odin och Skatan som har stora ögon (Skatans är mer runda) har inga blinkhinnor framme.

Just nu sitter Odin på skrivaren jämte mig och håller på att somna sittande.
Nog dags för både honom och matte att sova nu.Skrattande

/Elisa

Nilla
0

Jag håller med om att han har vackra ögon. De är klara som sötvattenspärlor! Flört

Nä, jag gillar inte heller de djupt liggande, tätt sittande ögon som vissa domare verkar föredra.

Hyacint1
0

Vad söt han är lille Odin jag önskar jag vore lilla Skatan…. ojojojo då skulle jag ha varit SUPER kär och dyrkat golvet han gick på ,men det är väl ingen risk att Skatan gör det….. dumbomen…hihihihiKyss

kalindas
0

Skatan verkar ha bestämt sig att inte löpa. Jag hoppas dock att hon kommer igång…
Men med min naturliga otur så visar det sig säkert att hon blivit steril av p-pillrerna…Fundersam

/Elisa

Helenaf76
0

Du ska försöka tänka positivt ;-) Fast jag vet……. :-)

kalindas
0

Jag är väl alltid positiv…Flört

/Elisa

Nayak
0

Hon börjar nog när solen tittar fram? Jag hade en hona som gillade att bli borstad… Helt obscent. Mest av allt ville hon med mina curlingkängor! Det hade nog blivit snygga barn; Curlingbirmor.

Det var väl bra tips Skrattande

Hyacint1
0

Har du ingen du kan "placera" om henne hos ett tag, jaaaa jag menar hon får ju VÄDIGT GÄRNA KOMMA HIT ETT TAG"  men då kan jag inte garantera att du får igen henne…Oskyldig förstås…. nej jag bara skojar, det jag menar är att dom brukar ju komma igång och löpa när man har flyttat på dom, så om du ska någon stanns ta med henne , miljöombyte brukar hjälpa på mina honor, det gör det säkert på lilla "nunnan" förlåt Skatan också….:-))))

kalindas
0

Puttar upp lite..Skrattande

Det ser mer och mer ut som Odin är tabby under maskningen. Han säger att han gärna vill dejta vackra tjejer. Gärna någon och som bär på tabby.
Ögonfärgen har mörknat på honom också och hans profil är fortfarande fantastisk.
Det är bara de söta kaninöronen som borde bli bättre.Flört
Men man kan ju inte få allt.

Skatan kuttrar lite försynt här. Men några löp märks inte. Blir mer o mer fundersam och p-pillrerna förstört hennes löp.

/Elisa

kalindas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Odin fyller 1år den 30/7. Är fortfarande fertil. Supersnäll kille!

/Elisa

kalindas
0

Kommer troligtvis att kastrera Odin inom en snar framtid. Vill bara vara säker att honan han dejtat är dräktig först.
Han kissar inte och sjunger inte farlig. Men hela dagarna jagar han de andra katterna för att para dem. Sista tiden har han jagat Spidde, som av en konstig anledning verkar gilla detta.Obestämd
Skatan vrålar i högan sky och morrar så snart han är nära. Vet inte om han försökt våldta henne. Men hon vill absolut inte ha med honom att göra då han är på det humöret.
Visst kan jag stänga in honom korta stunder, men mina rum är för små för att ha en hane där en längre tid. Speciellt en hane som ingen vill låna för att han föddes som SIA.

Som jag skrivit ovan är Odin en snäll kille och vänlig kille. Fantastiska längder och superprofil. Ljus och fin på kroppen. Bärare av Classic tabby.
De enda nackdelar är väl att jag skulle vilja ha honom något större. Men båda hans föräldrar är stora, så jag tror att han kommer sig där. Likaså är han något "trång" i öronbasen.
Det väger dock upp med en spännade stamtavla..Glad

Har gett honom p-piller och hoppas det ska lugna honom lite. Hoppas även på att Skatan ska hinna löpa. Men gör hon inte det så har han iallafall möjlighet att bli pappa till en kull framöver.

Parningsavgift: 900kr
Per kattunge: 900kr

/Elisa

kalindas
0

Odin är nu kastrat så detta inlägg kan tas bort från avelshanar…Glad

/Elisa

Nilla
0

Jag har flyttat inlägget till "Allmänt". Vill du att jag ska ta bort det helt, så skriv igen. Glad

Nilla