Frågor om utställningar
Jag är helt ny på allt som har med utställningar att göra! Men vill väldigt gärna ställa ut!
Så tänkte fråga om det finns nån riktigt bra bok om kattutställningar, för man läser överallt att man ska ha med t.ex. stamtavla och rubbet för att vet. ska kunna se senaste vaccinationsdatum osv. men ingenstans kan man läsa vad för vaccination som gäller eller när senaste vaccination ska vara gjord innan utställning. osv osv.
Ja, det som är en självklarhet för den vane utställaren är ett stort frågetecken för mig
Men nånstans ska man ju börja!
Och måste katten vara kattunge när man börjar ställa ut den? eller kan en katt vara vuxen vid första utställning? Ja, lite förvirrande kanske. men jag hoppas ni kan hjälpa mig förstå lite iallafall
//Moa&Simsen&Mara
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker
Prata du med Lotta (liljekattens). Du kan ju ställa ut Simsen på vår utställning i Varberg nu i oktober. Gissar att Lotta ska dit??
Utställningar går lite olika till beroende på om man ställer ut i IDP eller i Sverak. Har lite olika regler där.
HÄR är en länk om hur en IDP uställning går till. Du kan läsa mer på www.idpnordic.se
/Elisa

Tack, ska gå in och läsa därmed en gång
Kände att jag var tvungen att få ställt frågorna, för det bara snurrade i huvudet på mig haha!
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker
När jag skulle på min första utställning så fick
jag tips om en artikel som jag tycke var både rolig
och till hjälp. Den har iochförsig några år på
nacken men här är en länk om du vill kolla;
http://hem.passagen.se/scrollan3/utstallning_for_dummisar.html
Den artikeln som #3 visade länk till är för Sverak utställningar och den du fick av mig är för IDP.
Så läs en i taget och blanda inte ihop dem med varandra. 
Reglerna är lite olika.
BIS betyder t.ex. inte samma sak på dessa utställningar.
/Elisa
Jag skickade dej ett pm igår och frågade om du vill ställa ut Simsen i Varberg.
Har du inte sett det? Givetvis så hjälper jag dej på alla sätt om du kommer dit. Det vore jättekul att träffa både dej och Simsen igen och vi har så himla skoj på utställningarna så jag tror nog att du kommer att "fastna" du också.
#1 Självklart ska jag dit!
Har utställningsabstinens nu. Är lite sur över att jag inte kan åka till Kungälv. Eftersom Smilla ska ha kattungar den helgen måste jag ju vara hemma, men jag skickar dit min man och min dotter istället med Tingeling och Obi.
Vad bra Lotta. Då ställer du mina katter i VBG oxå? 
Kan inte ställa ut dem då jag inte har möjlighet att lämna eller hämta dem. Jobbar..:-(
Hade velat att Odin blev champion. Men kommer kastrera honom i morgon. Lugnast så.
/Elisa
#6 Har du ingen som kan ta dem till utställningen? För i så fall ställer jag gärna ut dem åt dej.
Vad synd att du inte kan hålla Odin längre, men en himla tur att Skatan är dräktig iaf. Nu hoppas du väl på en bunt svartsilvertabby/vita orientaler antar jag. 
Tack! Ska se om pengarna räcker att anmäla. Lite krassit kassan och kattbebisar på G…
Är där under dagen, men kommer troligtvis jobba fm o em på jobbet. Kommer vara totalt sönderstressad..
Kruxet är att jag jobbar mellan 6-9 o 15-18, så man måste hämta o lämna dem hemma hos mig.
Kan säkert hålla Odin längre, men det är inte bra att han är så stressad som han är av att vara fertil. Vill ha en lugn o gosig kille, istället för en stressad och orolig kille.
/Elisa