Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 909 ggr
HasseH
0

underliga korsningar

Jag har letat efter omplaceringsorientaler en tid, och håller järnkoll på annonssajter som t ex blocket. Ibland stöter man på de underligaste korsningar.

http://www.blocket.se/vi/18024742.htm?ca=11_s

se där en annons om perser/orientaler! VARFÖR väljer man att para en perser och en oriental?? Jag fattar inte hur man tänker. Nån som kan fatta vilka motiv man kan ha för en sån parning??

(måste få förfasa mig….)

SacredSouls
0

Uff ja det er utrolig mange blandings raser på blocket Gråter Her om dagen kikket jeg på siameser og de 6-7 første annonsene var blandings raser.Alt fra 25 % siameser til blandinger som selges for 3000 ,-

Ja man kan virkelig lure på hva det er som får mennesker til å velge slik. I noen få tilfeller så er det nok ulykker men da er de som regel såpass ærlige at de skriver det. Mens andre ganger så ser man at samme kombinasjonene dukker opp igjen.

Det er tragisk og er vel en oppdretters verste mareritt å finne blandings kattunger etter en katt man har solgt på Blocket eller andre steder.

Jeg må innrømme at jeg blir like sint hver gang jeg ser en slik annonse,helt forkastelig!Skrikandes

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

kalindas
0

Det intressanta i alla dessa blandningar. Är att de får katter som både vid namn och utseende, heter och ser ut som vilka huskatter som helst.

/Elisa

ossilian
0

Synd också på en till synes så vacker mamma ;-(

Men, jag vill gärna tillägga att jag i min ungsom köpt inte bara en utan flera sk blandraskatter och njutit av alla dessa alldeles fullkomligt. Kyss

paivi
0

^ Likadant tror jag att kattmamman njuter av sina blandisungar ;)

Kanske varit en olycka?? Man vet ju inte.

HasseH
0

Ja ja, jag menar såklart inte att kattungarna i sig är sämre eller mindre värda eller mindre njutningsbara - jag bara undrar över blandningen. Just perser som pappa till en kull med en oriental??? Kan man hitta två mer motsatta raser? Blir ungarna välmående tror ni?

Ratchaburi
0

Det finns väl ingen anledning till att ungaran skall bli mindre välmående än vid andra blandraser? Skrattande

Katter är ju ganska lika i storlek och utseende om man jämför med till ex hund.

Ungarna i sig är ju inte mindre värda men det verkar vara en trend som är nu att om man blandar två raskatter(av olik ras) så kan man ta mer betald för dom än "riktiga" blandisar.

ossilian
0

#5 Blir ungarna välmående tror ni?

Det blir dem med all säkerhet! Katt som katt, det är ju bara det exteriöra som skiljer raserna åt (och en del hest gap kanske … ;-))