Siames iFokus

Siames

Etikettutställning
Läst 3390 ggr
Nilla
0

Västsvenska kattklubben 13/9...

S Avion´s Agate alias "Tofflan".

S*Bokskogen´s Vilda Vildros

Ni som var på utställningen, vet att publik och utställare fick sig en reprimand angående stoppen i toaletterna. Här ser ni Nilla & Kattguld…

S*Vildbackens Vinga….hon bländade mig fullständigt. Skrattande

FIN* Kattilan Never Flying. Någon som kan finska? Paivi, översätt gärna…Skrattande

Ähum…Obestämd

S* Softskins Top Hat, alias "Elvis". Precis när jag tänkte stoppa in honom under jackan, kom ägarinnan…stolt som en pösmunk. Jag fick nöja mig med att klappa hans varma persikoskinn…mmm.Tungan ute

Något gryniga bilder, då kvalitén ändras då bilderna infogas på forumet. Det kvinnfolk som visas upp, har givit sitt tillstånd.

Resultat i panel? Tja, undertecknad vad rätt så stum i baken efter dryga två timmar på åskådarbänken och när kat IV-katter som PR S* Sandvretens Loch Lomond JW, CH S*Villervallans Bianka, FIN* Kattilan Never Flying, S*Sandhuset Olympia och S*Vildbackens Vinga äntligen uppenbarade sig, blev jag så till mig, att jag tappade pennan som rullade ner under åskådarplatserna. Och minnet är ju inte längre vad det borde vara…fyll gärna i, ni som ställer ut denna helg.

Natti Natti

Nilla

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Bokskogens
0

Kan inte ge några resultat, var själv totalförvirrad igår… hehe… som vanligt. Men det var trevligt att träffas!
Idag ska jag till gbg som åskådare och hoppas på att en av mina uppfödningar blir EP idag! Tungan ute

Grattis till fina resultat från gårdagen!

Avions
0

SkrattandeSkrattandeSkrattandeTror jag skrattar ihjäl mig!!!!!SkrattandeSkrattandeSkrattande

kalindas
0

Jätterolig text och fina bilder…Glad

/Elisa

ossilian
0

Haha, gud vilken rolig tråd :-)) Gillar särskilt de perfekt spottade "orientalerna" ;-)

Helenaf76
0

Vilka härliga bilder och finurliga texter! *applåderar*

hoffens
0

Nilla. Varför har du tagit bort bilden på dej? Du var så fin på den bilden.

Nilla
0

#6 Min son sa så här i morse;

"-Men mamma, det ser ut som om du lipar på bilden! Och vad blank du är i ansiktet!!! ", så jag tog bort den.

Okej då, jag bjuder på det och lägger in den igen!

Nilla

Avions
0

*väntar*

kalindas
0

Den ligger bland de andra bilderna. Kollade också här nere först..Flört

/Elisa

Avions
0

Där är den ju!Skrattande

tittade minsann länge där uppe också men det dröjde lääääänge innan den kom.Skrattande

Jasså…så det var därför det blev stopp!Förvånad Själv åt jag upp woken med glupande aptit och öppnade bihålor. Röd Curry…*mums*

kattguld
0

#1: Jomen, det gick ju fint. Grattis Bokskogen till EP-katten. Som jag först trodde var er ännu . Fast jag ju VET det inte är så (Kattguld, lika förvirrad som vanligt). Jag är nu nyss hemkommen från söndagen… Inte riktigt lika sprudlande glad som jag var igår när jag kom hem med en nybakad IC (första!) och en CAC katt. Men en bra kattdag likafullt.

#4: Jomen, om man bara INTALAR sig… Kat IV ska det bli småningom här hemma. Också. Krävs först bara lite ÖVERTALNING av den bättre hälften…

MalinL
0

Fina bilder Glad. Men Vinga ser ju ut som en lysmask på första bildenSkrattande.

Nilla
0

#12 Ja, hon ser ut som en lysmask!!!

Tyvärr så ville inte Photoshop rätta till så stora fält av "röda ögon" och jag måste i såfall fixa det för hand. Hinner inte. Men man ser ju ändå hur vacker hon är, eller hur!  Skrattande

Bokskogens
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kan inte låta bli att skryta lite här!
#11 Tack för grattiset! Tyvär så missade jag hennes bedömning med en kvart men fick äran att bära fram henne till nomineringen istället.

Här kommer en skryt-bild på EP S*Bokskogens Ce´Nedra, oci bs24
(Ni kan ju låssas att det e en oriental…Flört)
Tog sin titel idag!

Avions
0

Grattis Anneli!Skrattande

nelliots
0

Gratulerar! bara regnar ju titlar i bokskogen juh! Flört

Själv är man ju lite småmallig förstås… Tungan ute

Någon som hörde systrarnas vackra serenad i panelen?

For one night only: The Miami Fires!!!! Skrattande

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

Avions
0

Min lilla Miami Fire dotter fick åke hem till husarrest på lördagen.Skrikandes

Hon skulle få följa med som stöd och sällskap till sin lilla dotter men blev en elak mamma och fick därför raskt åka hem igen.

Idag har dom sprungit omkring här och busat och gullat som om ingenting har hänt.

FjonkanFilifjonk…en äkta padda…*mutter*Tungan ute

SacredSouls
0

SkrattandeHaha for en herlig tråd og for en morsom sønn du har Nilla Tungan ute

Tusen takk for kjempefine og morsomme bilder med tekst til.

Grattis så masse til alle sammen som fikk fine resultater.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Helenaf76
0

Grattis Anneli!! :-) Synd att jag missade det, hade gärna varit där och grattat dig och ägarna :-)

tuska
0

Är det någon som vet hur det gick på Söndagen ???

Har bara koll över BIS:et Ungdjur som va Kosmha

Intresset finns hur det gick för de övriga.

nelliots
0

Syrran Qrowntwig Cat Burglar Kate alias Olga spöade Tintin i panelen och blev BIS vuxen hona. Cool

**Kattungar till salu!

tuska
0

#20   Ändrar att Kosmha är inget ungdjur hon är ju juinor för tusan. Tydligen är jag som vanligt vimsig

Labolinas
0

Laban blev BIS fertil hane, och lilla Häxan Mercedesl blev nominerad men blel slagen i panelen av en brunmaskad siames hona från Sandhuset

nelliots
0

#23 Sandhusets Olympia om jag inte minns fel, äg Birgitta Schmidt.

#21 Ägare till Qrowntwig Cat Burglar Kate är Maria Zäll.

**Kattungar till salu!

hoffens
0

Grattis till er alla

Helenaf76
0

GRATTIS allihop!!

Mockfjardingen
0

S*Mockfjärdingens Excellent Elba, SIA a, blev bästa kastrathona på söndagen! Stolt gammelmamma på läktaren…

kalindas
0

Grattis till er alla.

/Elisa

paivi
0

Någon som kan finska? Paivi, översätt gärna…Skrattande

mutta herra Jumala, minä käsittää ei mikään = men härregud jag fattar ingenting

päästä minut, voi pizzaleipuri = släpp mig oj pizzaman!

Roliga bilder med roliga texter Tungan ute

Grattis till alla placerade!

Nilla
0

#29 "-Släpp mig, din pizzabagare..", skulle det allt vara. Saken var ju den, att domaren var italienare.

Inte lätt att sitta med finskt Lexikon och försöka få ihop begripliga meningar. Men jag lyckades tydligen hyfsat ändå! Skrattande

Nilla

Beige
0

Grattis allihopa till alla fina resultat!

Nilla,kan du inte komma upp på någon stockholmsutställning och ta lika fina bilder med roliga bildtexter till Flört

Nilla
0

Ha ha! Jag blir ju snart skåning, så det är på dessa utställningar jag kommer att härja framöver…

AFamosa
0

Vilken festlig och fin bildserie du gjorde NillaSkrattandeSkrattandeToppen!
Appr. bilden på dig så vet jag inte hur du ser ut "live" men på bilden ser du trevlig ut och det ser inte alls ut som du lipar…snarare en massa skratt som håller på att bubbla över, bilden "smittar av sig" och man ler själv  :-))

Lite resultat fick vi till livs också! Grattis allesammans och fullständigt opartisk utbrister jag ; GRATTIS vackra Bali-lysmasken VingaKyss

Vi är många medlemmar i SOG som gärna ser resultatlistan uppdaterad på sog's hemsida- förlåt att jag tjatar Skäms men den gapar så tomt nu. Förut var det flera utställlnings-aktiva medlemmar som var så hyggliga och lade upp helgernas resultat från SVERAK och IDP´s utställningar- Jag har inte kollat efter denna helg, kanske någon har varit där o piffat upp den lite?;))

Louise

MijmuPix
0

Vilken rolig bildserie! Skrattande Grattis alla katter!

paivi
0

Nilla - jag översätter alltid lite så där… fritt.