Nilla og Louise..Bøøøø!!
Nå er jeg så sint..
Vet dere hva jeg drømte i natt ? Nei det gjør dere ikke det.Det var nemlig to menn som var her hjemme og som gikk å bar på en madrass(hva de gjorde her vet jeg ikke)Jeg skulle gå ned trappen og hva hang fra gelenderet..jo en gedigen,gedigen 40 cm stor spindel!!!!! Den største som noensinne var sett viste det seg. Den datt såklart ned og begynte å kravle MOT meg..
Mennene sa at det var en korsspindel..hmmm lurer på hvem som fortalte dem det 
Å fytti så glad jeg var da eldstesønnen vekte meg 
Bøøøø!
Dette var den søteste spindelen jeg fant på google. Turte liksom ikke sitte å kikke så veldig. Var en forferdelig gedigen camel spider der..usj.
Jeg hadde tenkt til å legge inn et skikkelig skummelt bilde for hevn,haha men så sviktet motet meg da jeg så på alle bildene.
For de som tør:
http://images.google.no/images?hl=no&q=spider&gbv=2

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Grøss.. Der ville ikke jeg ha jobbet.
Men jeg fikk en i gave engang (kanskje jeg har fortalt det før,men den tåler å fortelles en gang til)
Det var liksom alment kjent at jeg var syklig redd for edderkopper da jeg gikk på ungdomsskolen.også hadde jeg en fæl venninne som elsket å skremme meg. Tror jeg fylte 14-15 år og hun ga meg bursdagpakke (foran hele klassen) Jeg pakket den opp og der var det den største ekleste husedderkoppen jeg hadde sett.Den var død da men fy som jeg skrek.
Det hører med til historien at alle ble sinte på henne og hun beklaget det etterpå 
Men i dag er mitt sinne rettet mot Nilla og Louise som ga meg mareritt i natt 

jag ber om nåd …jag ber om syndernas förlåtelse för mina tilltag i annan tråd
Spindlar…och Neongröna vårtbitare kan helt o fullt rasera en hel dag för mig- och inte sällan blir nattsömnen störd av mardrömmar likt din.
Hu hu hu…jag har gått tillbaka flera ggr under min långa frukost för att smygtitta på monstret du lagt upp här….Infernot du länkar till ger mig känslor som inte med ord kan beskrivas.
Stackars stackars dig….stackars oss (men varför kan vi inte låta bli att titta…vända o rota lite i ruskigheterna på åtta ludna ben)
Måste nog
..le lite ändå
#3 Haha.Ja det får være din straff Louise. Å gå inn å kikke på camel spindelen 

Jag ryser. Men värst var nog spindeln med "riktiga" ögon…huuuuuua!!! 

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Nei hun var ikke så vakker.Det ble din straff det Nilla

#4 Kamelspindel, något så vidrigt, stort och dessutom hudfärgat näst intill transparent men fy fy för den lede!!
Som tur är samlade jag kraft och googlade vidare och till vår förmån Line- så är denna mytomspunna varelse inte fullt så grotesk i verkligheten….om det nu hjälper? men man skall ju "räkna de lyckliga stunderna blott". Nåväl- info gav mig ingen lycklig stund precis men något lugnare blev jag i alla fall i den händelse att jag hamnar i något ökenområde österut *huuu* :-)))
Jeg stoler på ditt ord der Louise og velger å ikke gå inn å titte for i natt vil jeg sove godt ;-)
Apropo eddiser,denne kom jeg over i dag :
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Hörde om detta på nyheterna idag. Klimatet i Sverige passa den lilla söta Änkan bra bevisligen…
Så nu är inte Korsspindeln den giftigaste i sverige längre.
/Elisa
Er det linken min handler om over.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Japp jag vet. Därför skrev jag #9 i inlägget.
/Elisa

Den här lilla läckra varelsen väckte mig en natt.. den kröp i ansiket på mig.. huuuuuu vad jag blev hysterisk.
Det är svårt att återge storleken men den lilla rutan är 3 X 2 cm, så den var inte så liten… jag sov inte i sängen mer den natten, ja jag sov nästan inte alls…
Den mötte dock sitt öde med gula sidorna
, för jag delar ogärna sovrum igen med denna filur.
Åååå!! En liten fin "benficaspindel" (se inlägget ovan). Tycker spindlar är häftiga. Men ryser lite om de kommer gående på mig.
Hållit i en skorpinjon en gång förresten. En stor svart sak..:-)
Min moster har ägt en spindel, den käkade pinkisar (musbebisar). Vet inte om den lever fortfarande.
/Elisa
#16 Fy tusan! Jag hade inte sovit i huset en enda natt till innan Anticimex varit där och utrotat ev "släktingar" Hua!
Det var en lé sate, Cléo!!! 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Vet du inte att spindlar är ett bevis på att du har ett friskt hus? 
/Elisa
#20 Varför då? *mycket skeptisk*
Vet inte varför. Men det sägs så iallafall. Kanske nåt med fuktskador eller nåt?
/Elisa
Spindlar trivs väl där det är fukt, tex källare, så har man inga spindlar i huset borde det väl tyda på att man INTE har fuktskador. Eller? 
#16 OJ!!
Nei da hadde ikke jeg sovet godt heller. Tenk om det var gubbeliten du sendte til de evige "gule" jaktmarker og madammen +svigermor+oldemor og barn planlegger sin hevn i natt.
Muhaaahaha 

#16 Nääääääää men Cleo Cleo…och dessa åtta långa grova ben kröp över ditt ansikte!! nä detta var bara för mycket!
Du jag måste ändå beundra dig - Vilken handlingskraft, vilken sinnesnärvaro att bara finna ett tillhygge som gula sidorna i det läget, jag förstår att du fick vaka resten av natten :-/ hu!!!
# 23 :-) Det finns väl olika slags spindlar …verkar det som….som trivs i olika miljöer. På sensommar o höst då det ofta blir sunkigt o fuktigt så kommer de vidriga "långbenspindlarna" med pyttesmå kroppar o långa vidriga tunna vingliga ben *nästan* värre än den stabbiga korsspindeln i växthuset- NÄSTAN alltså ;)
Vissa spindelarter trivs ju bäst i ökenområden, vissa i regnskog och vissa i…växthus :-O osv
Jag har hört att man ska ha husspindlar som bringar lycka o glädje till huset och dess innevånare…. och det är helt ok för mig bara dom inte syns och framför allt inte är så klumpiga som Cleos

Nej fy tusan.. jag hatar spindlar och mitt hus måste då vara j-kligt friskt då om man ser till antalet.. obehagligt som bara den.. och när man tror att det är katter som står och leker med ögonfrasarna och inte ett monter av denna storlek..
Men katterna ligger och myser och låter mig fånga odjuren, för fångar jag inte möss med sockerkaksformen eller grodor i hallen så är det dessa med 8 ben som jag ändå är mest rädd för.. de andra räddar jag men tyvärr inte spindlar då jag har en hemsk spindelfobi och där är det jag eller den som gäleer för vi kan inte båda bo under samma tak
Husspindalar som den ovan trivs i fukt och badrum. Därför det fanns flera på detbhotellt jag jobbade.
Men de där små söta spindlarna som bygger nät i taket och som katterna pratar med. De vill ha det torrt fin och ombonat…
/Elisa

säkert därför för det har ju regnat hela sommaren. Mitt hus har nog haft ett alldeles eget regnmoln ovanför sig.
Ja jag har inte sett fler här uppe (de finns i källaren som jag fick översvämmning i för ett tag sedan) så släkten håller sig undan men jag är redo med en rykande färsk Din Del.
andra sommrar har det mest varit mindre spindlar men inga sådana här, för dessa är ju enorma.