Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 841 ggr
MijmuPix
0

parning på löpets första dag?

Jag kom nyss hem från jobbet och möttes av en löpande fröken Pixi och en tråååånande och ytterst amorös Kingston …. ;-) 
Pixi har börjat löpa under dagen och jag vet inte om de tu hunnit "tjuvstarta" med parningar redan. Hm! ?
Är det någon som har erfarenhet av att det faktiskt blivit kattungar om katterna börjat para redan på dag 1 av honans löp, eller har honan bara blivit skendräktig?

BareEssentials
0

Jag har parat två ggr på första dagen och det har blivit 8 resp 5 kattungar så nog går det :)

AFamosa
0

Visst har det fungerat - eftersom löpets egentliga "första" dag inte är vad vi människor uppfattar som "första dag" i hela den långa cykeln. Skulle jag däremot åka iväg med min hona på parning så vill jag nog låta henne löpa, för mig synligt…och hörbart… ett par dagar :-) 
Vår kastratgosse Fyren talade om för mig idag att vår ena hona har kommit i löp, hanar (även kastrater) är super-sensorer, vi människor i familjen lär bli varse först nu i helgen då vi bara kan uppfatta synliga-och hörbara tecken :-)

MijmuPix
0

# 1: Aha! Då är det bara att hålla tummarna för mina kära turturduvor här hemma då… Skrattande 

# 2: Ja det måste vara det där med att åka i väg på parning med honan som jag haft i huvet… Mina honor som varit på dejt hemma hos hanen har träffat honom på dag 3 av löpet.
Kingston har varit gapigare än vanligt de senaste dagarna och sååå intresserad av Pixi (´s rumpa!) så säkert har han haft på känn att det blir en riktigt livad pang-på-rödbetan-romantisk weekend! Skrattande

karitzy
0

Det går sikkert "i box"Glad

Parrer jeg med egen hane gjøres det på dag 3 Kyss

Karitzy(。❤‿❤。)