Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 791 ggr
nelliots
0

Första löpet

Hej allihop!

Igår började Tintin löpa på allvar för första gången. Hon är över ett år (f. 2007-08-14), så det är ju ganska sent för våra raser. Jag började nästan misströsta. *ler*

Nu är jag lite nyfiken på hur gamla era honor var när de började löpa. Mina andra två, Bella och Yindee, började löpa vid 5 resp 6 månader.

Bella i löptagen.

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

Liltith
0

Saga började löpa vid 6 månaders ålder. Född i september och i den första marssolen avlossade hon sina första avgrundsvrål och rullningar runt fötter.

SacredSouls
0

Hehe ja er det ikke det ene man bekymrer seg for så er det det andre Skrattande

Her har de begynt å løpe ved 7 mnd,7 mnd  og 10 mnd.Messi er 10 mnd nå og har ikke løpt enda.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Nilla
0

Min Mathilda löpte rätt sent också. Det var nog vi ca 10 månader. Nu har hon precis löpt sin andra gång, ett halvår senare och hon verkar gå in i ännu ett löp…två veckor efter det. Huset är fullt av vackra Ocicat ynglingar, så jag blir tvungen ge damerna piller en period. Här blir det inga kullar förän nästa år pg a flytt. Om den nu blir av någon gång…Skrattande

"-Jag tar sats och hugger dig i strupen nu morsan!", Mathilda och Bassie i sin igloo i bokhyllan.

Vårt älskade lilla flaskbarn Loah (som jag trodde vi skulle få behålla ) ska nu på morgonen levereras till sin nya familj i Götene i Skaraborg. Har legat i sängen och gosat med honom hela morgonen. Gråter

Nilla

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Avions
0

Kommer inte riktigt ihåg när Fjonkan löpte första gången men tror hon var närmare 10 månader. Kanske 8 månader…*funderar*

#3…Nej Nilla!!!! Ska han åka nu.Förvånad Nästa helg åker min lille blå.GråterHan skulle egentligen ha åkt nu i helgen men det blev uppskjutet en vecka…*hihi*

Qetesh
0

Pixie började löpa när hon var lite över 9 månader, men hennes dotter Xev har precis löpt första gången nu, drygt 6 månader gammal.

Quetta
0

Mazi hade precis blivit ett år när hon började löpa.
Men hon kanske var sen för det var fel tid på året. Hon fyller i september.
I sommras ville hon inte löpa förrän helt nyligen heller.

Liljekatten
0

Stella var 6,5 mån när hon löpte första gången. Tingeling var 7,5 mån och Smilla kommer jag inte riktigt ihåg, men tror hon var 9-10 månader.

MalinL
0

Saga var 8 månader när hon löpte första gången, Guzzi och Ducati var 9 månader, Ella var 7 månader, Missy 7 månader Glad. Joséphine är nu 7 månader men har ännu inte löpt, tror hon behöver växa till sig lite mer först.

[lisme]
0

Jeanne var 10 mndr gammel da hun løp første gangen, Murcielago var 6 mndr, Sally var 7 mndr Flört

kattguld
0

Mina ocicathonor är tidiga: Cayenne löpte ungefär 6 månader gammal första gången (uppgift från hennes uppfödare, jag köpte henne 9 månader gammal).

Liz löpte på dagen efter det hon fyllde 6 månader (igångtriggat av den stora köttmåltid hon fick som present? min teori då var i alla fall att "så mycket mat, här finns så det räcker till många fler").

Hennes sondotter Troja löpte 5 1/2 månader gammal…