Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 2614 ggr
Kattass
2008-08-29 22:28
0

Klappa HÅRT!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en liten fundering, och bara en siames, därav funderingen…

Xanthos vill bli klappad riktigt ordentligt. Med kraftiga tag och ordentligt tryck. Han Älskar det!

Jag har aldrig tidigare träffat en katt som vill bli klappad så. Han kutar runt mina ben och hojtar när han anser att han ska bli gosad. Inte duger det där jag befinner mig heller, nä, iväg ut i hallen, så ska han gå omkring och jag ska springa efter och klappa. Klappar man så honom ordentligt så ställer sig håren vid svansroten rakt ut som på en flaskborste! 

Är detta typiskt för siameser? Hur vill era katter bli gosade?? Kyss

SacredSouls
2008-08-29 23:05
0

Skrattande Jaaa det der kjenner jeg så godt igjen. Jöback er slik og to av sønnene hans også. Det skal aller helst være med fingertuppene og helt fra hodet i laaange,harde tak.Jo hardere ,jo bedre Skrattande Da blir Jöback helt salig og står der med nesa i sky og maler som bare det.

Messi er også litt morsom for hun vil bli kost over nesen og over øynene.Da åpner hun munnen høyt og durer i vei mens hun dytter hodet opp i hendene mine.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Fliris
2008-08-29 23:05
0

Det høres helt ut som mine, men det er bare Marie som får håret nederst på halen til å stå. Men begge vil ha ordentlig kos, litt som hunder. Og Berlioz vil gjerne bli veltet, legge seg ned for å få kos er ikke noe kult. :D Og aller best er det om både jeg og samboeren klapper en av dem samtidig! Dobbelaction!

ElisaCosmos
2008-08-30 00:10
0

Ja mina vill bli klappade som hundar o masserade!!!Rumpgnugg brukar vi kalla det:)När man masserar höfterna mycket ganska hårt..det skriker min kastrat efter:)O förresten Vilken snygging du har!!!

Bokskogens
2008-08-30 01:33
0

Briza ääälskar att bli klappad hårt! Men som tidigare inlägg, inte klappa där man sitter utan man ska springa efter henne som en annan tok! Hon vill även bli klappad på magen, man stryker händerna så som man oftast gör över ryggen.

Pyttan ställer håren längst ner på svansen som en flaskborste. Helst ska man klia henne på magen mellan bakbenen, då njuter hon för fullt.

Anderssonskan
2008-08-30 14:00
0

Jorå ganska hårt o gärna gnugga rejält!

Inte minstingen här ännu med Castor vill gosa våldsamt!

Qetesh
2008-08-30 14:16
0

Vad kul att läsa, precis så är mina också! Trodde vi var ensamma om ordet "rumpgnugg" Flört Det äääälskar Ramses, vår hankatt, då ställer han sig med rumpan i vädret, svansen som en flaskborste och spinner och spinner medan man gnuggar honom hårt på höfterna. Och när vår honkatt vill gosa så spinner hon som en tok och springer omkring och vill att man ska springa efter och klappa henne, slutar man så ställer hon sig och tjuter tills man kommer och springer efter henne igen Glad

nelliots
2008-08-30 14:35
0

Orientalen Tintin tycker om att bli klappad ordentligt och siamesen Yindee gillar att stå med framtassarna uppe på ngt (t ex amstödet på soffan) och bli klappad över ryggen. Siamesen Bella är dock en fin dam och föredrar lite försiktigare gos. Glad Min huskat SKitty ligger gärna på rygg och blir kliad på magen, gärna riktigt ordentligt riv.

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

stinasp
2008-08-30 15:28
0

Så är min Diamond också. Ju hårdare desto bättre. Nästan så att det känns obehagligt för en själv ju. :-)

Och Diamond är en mjuk och vän liten kattdam. Svante däremot, han vill ha mer försiktigt gosande och han är mer av en slyngel.

Så konstigt det kan vara.

[Norrbysa]
2008-08-30 18:24
0

Många katter gillar massage o hårda tag runt bakdelen.. :-)

Har ni sett den här videon?

http://www.youtube.com/watch?v=37Mb1d9Nu5M&feature=related