Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 1789 ggr
SacredSouls
0

Flower og Frantic

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I dag tok jeg noen bilder av småttisene. Nå er de bare så skjønne begge to. Om natten sover hele gjengen på kjøkkenet men om dagen er det full fart overalt.De har begynt å spise godt begge to og favoritten er kjøttdeig med litt melke erstatning og iblandet litt våtfor.

De har vært litt syke tidligere denne uka *femukers syken*men det virker som er over nå og begge spiser normalt igjen.

lillegutt:

Jenta :

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

MijmuPix
0

Uuuunderbara bebisar!! Kyss

Attacks
0

Ok,den skjønne jenta var mer lilla på de siste bildene,men han gutten din ser sjokolade-blå ut Skrattande Kan det være karamell lurerier,eller trenger jeg nye briller?

Jeg har ikke hatt blått siden lenge siden Generad

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

kalindas
0

KyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyss

/Elisa

SacredSouls
0

#2 Han er blå uten tvil og uten noen ekstra farger.Bildene blir forskjellige i farger ettersom lyset faller og da jeg tok bilder av han var det sol og tatt i motlys.Skrattande

Her er øret hans og Mus sitt øre.

og et av han inne

Synes veldig godt at han er blå på disse.

Avions
0

Men titta!Kyss Helt absolut underbara!

Attacks
0

#4 Der var det blått ja Skrattande Tror jeg skal holde meg til brunspotter,blått er altfor komplissert hihi. Blir masse sjokolade på meg neste år ,bare håper jeg slipper lilla,for jeg ser vel ikke forskjell på mange uker i så fall.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Caroline22
0

Nydelig babiser;-)) Jeg har selv 2 små dj…på 5 uker…Liv i huset;-))

Connie
0

O, så nusselige bebiser du har! Kjempefine! :)

Hva er femukers-syken for noe???

SacredSouls
0

Tusen takk alle

#8  Skrattande Jeg kaller den det ettersom det er så mange som har problemer med at de små blir litt tufse i den alderen(5-7 uker) Litt småspiste/nekter å spise,kanskje litt oppkast og  hengete med hodet.

ElisaCosmos
0

Ja dom var totalt underbara!!Den lilla flickan var så nätt i munnen!!!Kyss

Helenaf76
0

Helt underbara bebisar!! KyssMåste ta en diskussion till med gubben ;-)

Pussa på de små!!

SacredSouls
0

#11 Skrattande Ja ikke sant.

Litt OT : Men hvordan går det med Villemo? Håper alt er fint og at hun løper snart.

Juliette-
0

Gud så fina kan du inte skicka hit en Kyss

ossilian
0

Alltså, den där första bilden är bara för underbar! Dina små är som grädden i kaffet Kyss

ramithi
0

Å herregud Line så fine dem er blitt. Den blå gutten er pen, men den lilla padda den hadde jeg tatt med meg hadde jeg bodd i nærheten.

Helenaf76
0

#12 Tack för att du frågar :-) Inget löp än :-( Mister var ju helt galen i henne ett par dagar, men hon visade ingenting alls. Så vi får se hur det blir med lilla damen. Jag som avskyr att vänta i ovisshet. :-)

Gubben låtsas oventande när jag drar fram lite små blinkar om din söta lilla Flower. Tyvärr är han lika envis som jag, så vi får se om jag lyckas med övertalningen. Har fått honom att gå med på att skaffa en liten om inte Villemo kan få bebisar. Och det är ett stoort framsteg :-)

karitzy
0

Nydelige små du har derKyss

#9 Jeg har faktisk aldri hørt om eller opplevd *femukers syken* på kattunger. Er dette vanlig om jeg forstår deg rett??

Karitzy(。❤‿❤。)

zeldtrix
0

Sötnosar!

SacredSouls
0

#12 Jaja men da er du jo på god vei Skrattande Jeg er sikker på at det går kjempefint med Villemo og krysser fingre for løp snart.

#17 Jeg synes jeg hører om det nesten hele tiden jeg.Vi hadde en tråd om det her på siames i fokus i fjor tror jeg.Dette at de kan bli litt småsyke i forbindelse med overgang til fast føde og immunforsvaret fra mamman begynner å forsvinne.

Lillejenta her fikk det ikke nevneverdig men det gjorde gutten. (nå fikk ikke han råmelken da siden han ikke ville/klarte suge fra mamman før han var to uker) Mulig det kan ha noe med saken å gjøre for han ble ganske syk og ville ikke spise i det heletatt hele dagen og kastet opp en god del ganger.Det er jo ikke noe koselig når de blir syke sånn for de taper seg så fort i vekt og man blir så engstelig.Jeg ga han druesukkerblanding for å passe på at han ikke ble uttørket og da kom han seg igjen etter litt over en dag.

karitzy
0

Ja, det er klart at immuniteten kan spille inn i slike tilfeller om ungen(e) ikke får den første råmelka.

Jeg har hørt at noen fórer kattunger med hills a/d, men den inneholder for mye fett og er for sterk for små kattungemager. Kattungetarmene klarer ikke smelte all fettet og får diare og oppkast som vi vet.

I starten til fastføde er det viktig å tynne ut maten med kokt vann til en tynn suppe, da blir det ikke tungt fordøyelig for små mager. Ettersom dagene går tilsetter man mindre  og mindre vann.

…men alt dette vet du sikkertGlad

Karitzy(。❤‿❤。)

SacredSouls
0

Ja det er nok litt for lett å ty til Hills a/d. Jeg har kun brukt den i forbindelsen etter sykdom eller feks da Lizzie var syk (etter anbefaling fra veterinær)

Men Hills I/d er nok et bedre alternativ for små kattemager da.Den er jo mye mildere for magen.Men jeg bruker ikke noen av de til de små.

Man lærer jo hele tiden og etterhvert finner man sin egne "vidunderkurer" som hjelper ved sykdom eller bare generellt er godt likt. Her har helt klart kjøttdeig vært en vinner.Jeg blander den jo veldig ut i begynnelsen og tilsetter også litt våtfor (ettersom jeg gjorde den feilen forrige sommer å ikke gjøre det, med resultatet at de kun ville ha ren kjøttdeig å spise Flört) og innimellom blander jeg i bitte litt rømme og eggeplomme.

Og for å si det sånn ,jeg synes de går fint på do og veldig regelmessig Skrattande

I mine øyne så innbiller jeg meg at de får i seg mye mer næring av det enn f eks en pose whiskas.

Jeg bare ser på de voksne her som virkelig elsker fiskeposene til Whiskas.De kan jo spise og spise men er like sultne en stund etterpå.

karitzy
0

Skjønner! Jeg velger karbonadedeigFlört

Mye tungt fordøyelig fett i kjøttdeig for småmager som starter på fastfór.
Jeg vet om katter som har fått kronisk fordøyelses problemer opp i voksen alder pga feileænering i starten.

Karitzy(。❤‿❤。)

[hakkapelitta]
0

Jag börjar nästan gråta när jag ser bilder på de här två! De är ju bara för mycket för mig, är det inte olagligt att vara så söta och näpna?!

SacredSouls
0

#23 Skrattande Takk jenny. Du trenger nok få deg noen kattunger selv snart du.Håper det ikke blir så lenge til.

#22 Jeg bruker kjøttdeig av svin.Den inneholder også mye mindre fett + at den er uten vann og salt.

ossilian
0

Vad är karbonadedeig? Generad

SacredSouls
0

#25 Et litt bedre alternativ enn kjøttdeig.Koster mer. Brukes til karbonader. Men hva den store forskjellen er vet jeg ikke.Mamman min pleide alltid bruke karbonadedeig mens jeg er nok kjøttdeig generasjonen Skrattande

Karbonadedeig inneholder 94% storfekjøtt,vann og 1 % salt.19 gram proteiner og 5 gram fett.

Kjøttdeig inneholder 94% storfekjøtt,vann og 1 % salt.17 gram proteiner og 14 gram fett.

kjøttdeig av svin inneholder svinekjøtt.19 gram proteiner og 9 gram fett.

Haha nei nå måtte jeg ringe mamma for å høre så jeg ikke sier noe feil her Skrattande Kjøttdeig brukes til kjøttkaker og er litt fetere mens karbonadedeig er perfekt til tørre karbonader og er da et litt sunnere og bedre alternativ.

Attacks
0

Hihi,det er godt å ha mamma på telefonen av og til. Mine har i grunnen spist begge deler,når dem etterhvert ikke var så kresene lenger.Men dem foretrakk faktisk karbonadedeigen.

Himmeltinden
0

Så store og flotte småttingene dine har blitt…og jeg elsker jo padder..:) kos deg med dem…tiden går så alt for fort…sier jeg som har en liten som er leveringsklar på fredagen :/

[lisme]
0

Skjønne små museavleggere! Jeg tåler ikke å se sånne bilder, jeg får så inderlig lyst på nytt kattungekull!

SacredSouls
0

Jaja..det kan skje den beste. Min 100% blå gutt er absolutt ikke blå i det heletatt Skrattande Nå tror jeg han er sjokolade og jenta som var så feminin og vakker i sin lillapaddefarge..neeeei.Hun er visst sjokoladepadde hun ifølge ekspertene. Men det var jo veldig gøy å ha lilla og blått da for noen uker Räcka ut tungan

Her kommer noen nye bilder av bebisene som er 7 uker.

Frantic Kyss Ligner mamman sin og er så morsom i utseendet

Flower:

Også sniker jeg inn et par andre bilder og et av Messi Kyss

AFamosa
0

:o))) så det kan bli ibland men vad gör väl det? nu fick du fantisera en stund men dagens teori kanske är hållbar ändå?
De är sååå näpna!
Sista bilden på Messi blev bedårande vacker!

Louise

SacredSouls
0

#31 Skrattande Ja de er jo like nydelige og bedårende med andre farger.I morgen skal jeg besøke en som har både blå og lilla siameser kattunger nå, så da ser jeg det vel enda tydeligere tenker jeg.

kalindas
0

Messi! Kyss

/Elisa

Attacks
0

Hahaha,nå ler jeg her, (Ikke vondt ment altså,men du kjenner meg jo). Det er ikke enkelt med disse fargene,men godt dem har blit så store at man ikke lenger er i tvil. Hvis du forsetter med kun å få sjokolade fremover,så syns jeg Freia burde sponse deg med deilige spiselige sjokolader Skrattande

SacredSouls
0

Skrattande  #34 Ja lett er det ikke.Du hadde så rett så rett.Han som var SÅ lik Mus sin fargeRäcka ut tungan.

Synes ikke jenta ligner det grann i fargen som Messi i samme alder. Hun har jo så lys nese. Kanskje hun er en lys sjokoladepadde da.

Nonimonos
0

Dom är så fina så att jag blir lite sjuk! den lilla paddan skulle må toppen här hemma hos mig tror jag …hihi

[hakkapelitta]
0

Jag är så kattungesjuk!! Det blir inte direkt bättre av de här två smågodingarna Kyss

Helenaf76
0

Oh vilka bedårande kattungar du har!! Och söta Messi!!  Flower är ju bara bedårande!! Yowza

SacredSouls
0

Takk for alle pene ord om bebisene.

Lille frøken Flower forteller meg her at hun gjerne kunne tenkt seg å bo i Sverige Skrattande

kalindas
0

Hon är ju halvsvensk. Så om mamma Mus varit duktig och lärt sina barn, så bör de ju vara 2 språkiga…Flört

/Elisa

HeidiK
0

Så fine bilder Line!

Så du endte opp med 2 sjokkiser altså Kyss 

Tror jenta her er sjokkis også, men bittelitt usikker ennå, men hun er nok det hun også :o)

[hakkapelitta]
0

#39 Jag kommer då, om några veckor och inreder i ditt hus och tar med henne hem. Du gillade svartvitt sa du? Oskyldig

SacredSouls
0

Jepp svart hvitt høres veldig bra ut Skrattande Du kan få sove på Maja sitt rom.Det er i pastellfarger så det passer deg helt perfekt.

Juliette-
0

Guuuuuuud vad fina, ge mig honan NU

ramithi
0

Det er vel det samme hvilken farge hun har hun er bare så fin.

tuska
0

Dom är för granna dina ungar. Är en stor beunrare av mamma Messis utstrålning, dina ungar har fått det där extra som tilltalar mej så innivassens

technobooy
0

vilka fina kattungar!! Skrattande

Helenaf76
0

#39 Jag jobbar stenhårt på att få gubben min att ändra sig. Har fått barnen på min sida nu ;-)

yahtzeecats
0

#46 Messi är bara reserv-mamma än så länge, men vi ser alla fram emot hennes framtida barn!! Räcka ut tungan

#30 Uunderbara bilder!!! Mycket pussvänliga bebisar (massor av pussar till de båda chokladbitarna - choklad av finaste sort!!). Och så skön gemenskap i mamma/barn-flocken (farfar Jöback hade väl tillfälligt tagit kaffepaus).  Kyss

Connie
0

Jättesöta ungar! Jag gillade speciellt Flower. :)

tuska
0

#49  ja det är Mus ungar ja… Blev tvungen kolla hemsidan för att riktigt hänga med i svängarna.  Ja då blir det att vänta på Messi ungar då.Skrattande

SacredSouls
0

#48 Gubber er som regel og desverre litt vanskeligere å få på sin side enn barna Skrattande 

Tusen takk alle. Ja Messi barn blir spennende en vakker dag. Men først må den tiltenkte kavaleren bli voksen og mann.Og Messi er jo ikke mer enn 9 mnd heller,så hun er min lille bebis enda hun Kyss

Nonimonos
0

Är det riktigt som hemsidan din säger? Att du inte fått någon köpare til Flower? helt otroligt! Jag skulle ha köpt henne av dig bara jag kunde - ska vi gör ett byte hehe..

Väntar med spänning på vad det är för ny kille du får hem snart.

SacredSouls
0

#53 Ja ingen Gråter Stakkars Flower. Nå har jeg ikke annonsert henne andre steder enn hjemmesiden.Har veid litt frem og tilbake,beholde eller ikke. 

Her kommer bilde av snuppa og jeg tror jeg sier som Himmeltinden. Hvis ingen vil ha henne så får hun bli hjemmeSkrattande

kalindas
0

Skicka hit henne Kyss.
Kan inte betala henne förrän om ett par år. Men det är väl ok? Flört

/Elisa

Beige
0

De är ljuvliga båda två men sista bilderna på Flower är helt oemotståndliga. Vill ha faktorn är hög !

Connie
0

Himmel, så pen hun er blitt, Flower! Merkelig at ingen har villet kjøpe henne. Kanskje for at ingen vet om henne? Vet ikke hvor godt besøkt din hjemmeside er, men en liten annonse på raseringens/ringenes hjemmeside kunne vel ikke skade?

Du er vel medlem av SOG og den andre raseringen (ikke Siorbaja) i Norge? Jeg hadde prøvd noen annonser der, hvis jeg var deg. Får du ikke respons fra noen av dem, får du vel vurdere andre steder som tilbyr annonseplass?

Hun er så pen at jeg ikke kan tenke meg annet enn at du må selge nummerlapper for å ordne køen – i det øyeblikk folk der ute blir klar over at hun finnes, mener jeg? :)

Nonimonos
0

Åh varför har jag inte större hus! Jag har redan planer framöver och då får vi inte plats heär hemma. Men behåll henne Line hon är underbar.

SacredSouls
0

#57  Takk. Ja jeg har med vilje holdt henne litt tilbakeSkrattande Er liksom ikke helt sikker på om jeg vil selge henne enda.

Ahh valgets kvaler.Jeg ville jo ha en rød hunn og ikke tre sjokopadder Räcka ut tungan

SacredSouls
0

#58 Ja hvorfor har du ikke det Skrikandes Kjøp et nytt større hus også låner du litt ekstra så tar du Flower (du trenger jo en hunnkatt)

For en super ide Räcka ut tunganSkrattande

Nonimonos
0

Jo men honkatt är redan påväg in så jag behöver det inte längre.. Men en till hade ju inte skadat ;-)

Fast det blir svårt att motivera för sambon…
Han vet inte om att det redan är en beställd… skäms lite.
Vi ska försöka hitta ett nytt hem åt vår Alfahona Devvan nu efter denna kull - så är tanken iallafall. Hon är så dominant och härjig med Penny och Isa och jag tror inte hon blir bättre när hon blir kastrerad. Det vet han om sambon men att det kommer in en till vet han inte. Men han är ju van att jag gör som jag vill när det gäller mina katter här hemma. Så länge han får ha sin Isa och slippa ta hand om lådor så är han nöjd.

ramithi
0

Så fin hun er Line. Jeg hadde gjemt henne i skapet om jeg var deg.  Jeg har bare padder unntatt Hedda hun er masket. Legg henne ut på finn da får du sikkert solgt ho. du husker hvordan det gikk med huspusen min. Etter to timer ute på finn hadde hun fått seg et nytt hjem.

SacredSouls
0

#61 Skrattande Hehe! Det han ikke vet har han ikke vondt av.

Så morsomt med en ny jente.Gratulerer både til deg og den foreløpig uvitende samboeren.

Connie
0

Läser ständigt (?) om alla nya katter uppfödare skall köpa, och köper. Hur får ni plats??? Jag har problem med att behålla någon kattunge framöver, eftersom vi redan har 6 katter.

Att köpa en ny katt är totalt omöjligt, då kan jag definitivt glömma att behålla någon kattunge från min egen avel.

Jag har alltså haft 7 kullar, men andra har ju haft många fler kullar och kan ändå köpa nya katter. Det blev lite OT det här, men jag sliter mitt hår och jobbar med mitt dåliga samvete; för jag har ju lust att behålla en kattunge efter Olivia om hon skulle få nåt bra. Dåligt samvete får jag för att jag tycker det blir fel mot alla de andra katterna att liksom proppa in en till, men vad fan skall man göra?

Det blir fel oavsett hur man gör, känns det som. Behåller jag inte, kommer jag inte vidare, behåller jag känner jag att jag är elak mot de gamla katterna…

paivi
0

Ju mer jag surfar här på Siames iFokus desto mer blir jag kattungesugen… Farliga trådar, såna som det här, med bilder på jättefina sötnosar!

kalindas
0

Kan bara hålla med dej. I nuläget känns det som jag har plats till max en katt till här hemma. Det innebär att jag måste tänka efter noga innan jag väljer nästa katt.
Helst vill jag ju ha en efter Skatan & Odin, men de verkar ju inte vilja bli föräldrar (eller Odin vill nog).
Valet är att placera om, men jag vill inte göra det. Mår både psykiskt och fysiskt dåligt av att lämna bort mina katter.
Saknar Jackson & Nanna dödligt fortfarande…

Så när jag har fyllt min kvot av katter här hemma. Så får jag antingen lägga ner avel i några år. Eller sätta kattungar på foder. De är de val jag har…

Sorry Line…
Blev lite OT här..Generad

/Elisa

SacredSouls
0

#64 og #66  Nei det er ikke lett.Man må jo rett og slett velge. Og ting blir jo aldri helt som man planlegger heller.  Noen ganger velger man helt feil men så ender det opp veldig riktig alikevel. Vi kastrerte jo vår herlige Jöback fordi det var så masse problemer med parringer hele tiden med han og Lizzie så da bestemte vi oss for å beholde en sønn av han istedet til henne.

Men så døde jo hun og da satt vi med han fertil + moren og datteren hans fertil. Det går jo ikke og det blir det ingen kattunger av. Vi hadde ikke hatt vår vidunderlige Messi om vi ikke hadde kastrert Jöback så selvom jeg har angret noen ganger så var det et godt valg. Jeg ønsker jo å ha en egen hannkatt så da har ikke vi noe annet valg enn å kastrere Tassen og å finne et nytt hjem til han. Jeg kan jo ikke samle alle de kastrerte her for det har vi hverken plass til eller føles riktig for både katter og oss tobente. Vi har et maks antall som egentlig er fem katter..nå er det 6 her + Tassen som da skal flytte etterhvert.

Nei så det er jo ikke enkelt å velge i det heletatt og jeg har jo så dårlig samvittighet fordi vi skal finne et nytt hjem til Tassen.Men man må jo prøve å tenke på kattens beste også og Tassen ville helt klart trivdes bedre kastrert og med en liten kompis eller to.

Også har vi jo valget med lille Flower her. Hva gjør vi. Vil Mus sin neste fødsel gå like galt må hun jo kastreres og da er det jo ikke sikkert vi er så heldige at det kommer en jente som vi kan gå videre med. Ikke har vi plass til Flower her heller så vi måtte nok ha sett etter en forvert..

Ja dette ble langt fra meg i dag..summa sumarium.. jeg synes det alltid er vanskelig å velge Skrattande

kalindas
0

Kan du inte placera Flower & Tassen i samma hem? Flower som halvfoder katt och ni kan ta en kull på henne?

/Elisa

Connie
0

"67: "Også har vi jo valget med lille Flower her. Hva gjør vi. Vil Mus sin neste fødsel gå like galt må hun jo kastreres og da er det jo ikke sikkert vi er så heldige at det kommer en jente som vi kan gå videre med. Ikke har vi plass til Flower her heller så vi måtte nok ha sett etter en forvert.."

I ditt tilfelle hadde jeg nok beholdt Flower, spesielt siden du allerede har bestemt at Tassen skal omplasseres.

Det hadde jo vært for ille dersom du ikke fikk ei jente etter Mus. Og Flower er dessuten en virkelig vakker liten kattunge, så jeg hadde nok bitt i det sure eple og innstilt meg på å ha 7 katter… ;-)

Man får bare se til at man bruker nok tid på hver og én, slik at alle får sitt. Men jeg vet, 6 katter er mange, og 7 er enda flere… Jeg sitter i akkurat samme situasjon dersom Olivia skulle få en brukbar orientalerdatter. Jeg er stygt redd for at antallet katter hos oss da blir utøkt til 7… Tør ikke tenke på hva min samboer vil si. Han synes så himla synd på Modesty, som ikke har én eneste kompis, og som i perioder blir jaget av mine langneser. Akkurat nå er det ganske rolig, heldigvis. Nå er det bare Gabriel som av og til får det for seg at han skal mobbe Modesty. Men det er nok fordi han er dårlig igjen. Vanligvis er han ganske grei mot henne.

Nei, du, det er faen ikke lett. Skulle nok aldri ha tatt det der første kullet? For det var da jeg ble hekta… ;-)

Helenaf76
0

SacredSouls, jag har skickat ett pm till dig. :-)

Nonimonos
0

Ja det är jobbigt med uppfödning när man inte kan spara allt. Man föröker planer och planera men det går aldrig som man tänkt sig. Jag har 6 katter nu om jag inte räknar in Lillen och jag har tänkt fortsätta ha 6 stycken ett tag framåt om än jag hoppas på att en ska bytas ut mot en annan. Flocken här hemma fungerar inte riktigt och jag har bestämt mig för att ge trubbelmakaren ett nytt hem - bara jag hittar ett bra. Annars får det vara 7 ett tag tills jag hittat ett bra hem åt Devvan. (Om det är någon som vet om någon som vill ha en supersocial brunmaskad kastrathona som vill bestämma - så hör gärna av er).

[lisme]
0

Det er klart at man kan ikke ha for mange katter i et hjem, man skal jo bo i hjemmet sitt tross alt! I tillegg er det større risiko for å få inn sykdommer med mange katter sammen. MEN for oss synes det å være liten (ingen) forskjell på om man har 4 eller 5 katter, 6 eller 7. Det jeg prøver å få fram er at den ene ekstra katten utover det man hadde tenkt og planlagt, ikke gjør så mye av seg. To katter ekstra, da merker man det.

Behold lillejenta du, jeg er sikker på at du ikke kommer til å angre på det!

SacredSouls
0

Nå flytter vi straks så her kommer noen siste bilder av muse barna som blir 13 uker nå.

Flower en ramp og en apekatt.Men veldig god jente.Hun er den som alltid må få med seg alt som skjer.

Frantic koser hos eldstesønnen.

Attacks
0

Tenk at dem allerede er reiseklare.Dem har blitt veldig pene begge to.Tenker meg der er 2 som gleder seg villt. Neste gang kommer den røde jenta di skal du nok se,om du velger kombinasjonen en gang til.

Liljekatten
0

Lycka till ute i stora världen! Kyss

Helenaf76
0

Såååå vackra de är!!!! Kyss 

Mitt  klappar för Flower :-)

Himmeltinden
0

Nydelige skjønninger…Kyss