Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 3734 ggr
[Norrbysa]
0

Mina nykomlingar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tänkte bara visa mina två nykomlingar!

Nimbus och Cirrus. (Döpta efter moln-typer.)

De är visserligen bara siameser till hälften men kanske kul att titta på ändå? :-) (Andra hälften är Devon rex.)

Nån som vet vad päls-färgen heter? _(Kan ingeting sånt.)
_

Har lagt ut lite filmer på mitt youtube-konto oxå: http://www.youtube.com/user/norrbysa

Och lite fler bilder här: http://katter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?MessageId=87a907a9-726d-4568-afa5-84f1dcc17785

nelliots
0

Vilka godingar! Vad färgen beträffar… Jättesvårt! De ser rätt "silvriga" ut så kanske chokladsilvertabbymaskad (spotted under då) eller chokladsilverspotted om de inte är maskade…. Väldigt svårt att avgöra tycker jag.

Någon annan som har en idé?

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

[Norrbysa]
0

hmm.. Kanske kan berätta lite om hur jag ser det…

De är cremevita i botten och brun-beige-randiga på benen och i ansiktet. De har mörkare trampdynor och nos. Resten av kroppen är prickig och ryggen och svansen är lite mörkare än resten av kroppen.

nelliots
0

Hm… med den förklaringen och den nya bilden blev jag fundersam… Kanske bruntabby rätt och slätt? Maskad då. Kan vara så att det blir tydligare när de blir äldre. Vet du vilka färger föräldrarna hade?

**Kattungar till salu!

[Norrbysa]
0

Pappan siames såg ungefär lika dan ut som pojkarna. (Bruntabbymaskad) Mamma Doven rex var helt annorlunda (Bruntigré-Vit)

Liljekatten
0

Vilka ljuvliga kattungar du fått tag på! De verkar ju ha fått siamesens temprament. Flört

Jag tror att de är bruntabbymaskade. Visst är väl deras ögon alldeles blå? Eftersom det är en rexkorsning så får de säkert lite mörkare kroppsfärg och då kommer spökmarkeringarna (prickarna) fram mycket tydligare på kroppen. Nåt silver är det inte i dem eftersom ingen av föräldrarna är silverkatter.

[Norrbysa]
0

Japp.. ögonen är blå.

Det låter verkligen som om de kommer växa upp till riktiga skönheter.. Mina små molntussar! Kyss

kalindas
0

Jättesöta! Kyss
Tror som de ovan att de är bruntabbymaskade.

/Elisa

nelliots
0

Precis därför jag frågade efter föräldrarnas färger. Bruntabbymaskade då helt klart. Pussa dem från mig!

**Kattungar till salu!

[Norrbysa]
0

De hälsar och tackar för pussarna.. :-)