Siames iFokus

Siames

Etikettkattklubbar
Läst 2177 ggr
paivi
2008-07-25 12:53
0

Kissaliitto

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag börjar bli riktigt arg med den Finska Raskattklubben, Kissaliitto.

Simeon var ju reggad i Siamessällskapet, och att kunna ställa ut honom (som jag trodde att jag gör) han behövde reggas om i Kissaliitto / FiFe. Skickade hans papper till dom i höstas, betalade avgiften i förväg. Fick hans nya reg.nummer i december via mejl - men har fortfarande inte fått hans stamtavla tillbaka!

Dom svarar inte på mina mejl. 

Jag har alltså betalat i förväg för servicen jag tydligen inte får.

Dettä innebär ju att jag har en katt utan stamtavla!!!

Tänker kontakta finska motsvaret till Konsumentverket Skrikandes 

Det ända lilla jag är nöjd med är att jag inte reggade Maya samtidigt. Då har åtminstone hon kvar sin stamtavla!

SacredSouls
2008-07-25 14:02
0

Ojoj stakkars deg. Det er jo ille da. Du kan ikke prøve å få klubben din til å purre på stamtavlen også? Mulig det kan hjelpe.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Canoodles
2008-07-26 11:06
0

Inte ska man behöva vänta ett halvår på en stamtavla….. :-((( Riktigt illa…..

kalindas
2008-07-26 12:31
0

Var det en IDP stamtavla din katt hade?
Med risk för att låta lite negativ, så har jag förstått att Finska Fife är mer emot IDP än Sverak är…
Kan vara det som är "felet".

Sen har jag för mig att det var nåt annat som krävdes för att få skriva över sin katt till Finska Fife.
Kontakta Dagny Dickens på Svenska Siamessällskapet (för det var där han kom ifrån?) och fråga henne. Tror hon har mer koll på detta…

/Elisa

paivi
2008-07-26 12:42
0

Jo Simeon var i IDP, Siamessällskapet.

Men som sagt, han fick sitt finska reg.nummer redan i december, dom accepterade honom - men ingen stamtavla har jag fått i posten!

Ash, jäklar, jag blir tokig!

Men jo, tack, skall även mejla till Dagny. Höra om jag kan få åtmistone en kopia av hans originala svenska stamtavla… Annars är han ju ingen raskatt alls!

FiiaL
2008-07-26 16:43
0

Du skulle bara veta vad man är kapabel till i det kära fäderneslandet.

paivi
2008-08-12 23:30
0

Mejlade till Vasas motsvarighet till konsumentvägledare i fredags.

I dag, två vardagar efter det, fick jag tillbaks Simeons originala, svenska stamtavla.

Lite så där konstigt tycker jag Cool

Iaf nu har jag återigen en raskatt med en stamtavla och vaccinationer. Vilket är bra. Dom lovade skicka den finska stamtavlan efteråt… undrar när då? Fast det är egentligen struntsamma, tänker aldrig ställa ut i Kissaliittos utställningar, jag har fått nog av deras "service".

kalindas
2008-08-12 23:47
0

Du får starta upp en IDP klubb i Finland. Finns ju ingen där.
På tiden tycker jag och jag gissar du får MASSOR av missnöjda medlemmar ganska fort…Flört
Bara hör av dej så sätter vi igång…Skrattande

/Elisa