Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 2277 ggr
Nonimonos
0

Lilleman är född

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Han föddes för tidigt tillsammans med några döda syskon, jag vet inte vad som gjorde att det gick så fel denna gång men tack och lov så klarade sig denna lilla tjockis.

Han var inte stor när han kom men nu är han som en boll.

Mamma Devvan mår bra och har pga av sin lilla kull tagit in sin treåriga son i bolådan också så det är trångt om maten men någon brist är det inte iallafall. Morfar Ozzy tycker om att vara barnvakt när Devvan är ute och springer ärenden - vilket hon gör ofta tyvärr (hon är inte den mest ansvarsfulla mamma man kan ha). Men med tanke på hur tjock lillen blivit så verkar han få det han ska från sin mor ändå och kärlek hjälper dom andra om att ge honom så han kommer nog bli en stor trevlig kille trots sin mamma.

Nog vart det fel sort detta - jag ville ha mig en orientalhona som kunde ha fått ersätta sin mor i avel men det blir då aldrig som man tänkt sig har jag märkt.

MalinL
0

Vilken sötnos!

Rithwa
0

grattis till din nya skönhet

AFamosa
0

Avel är inte lätt- och det skall det väl inte heller vara.
En hel del tragik men då man ser bilderna av Lillman så blir man ju sååå glad :) och summan av kardemumman blir ändå ett jätte-grattis från mig. Vilken fin liten man- lilleman!

SkrattandeLouise

yahtzeecats
0

Härlig tjockis!!! Det är typiskt, alltid blir det precis tvärtemot vad man önskar… ska du inte para mamman en gång till? Så blir det en stor, frisk kull nästa gång (brukar bli det om man parar på ett av de första löpen efter kull, och med bara en unge torde hon snabbt vara i fin kondition igen).

kalindas
0

Härlig liten tjockis! Skrattande

/Elisa

Connie
0

O, vilken gullig liten kille! En sån där kramvänlig sort, ser det ut som. En sån som man bara vill pussa och gosa med hela dagen lång. :)

ElisaCosmos
0

Oj vad ku att det blev en i alla fall!!E han halvitalienare då?Blir han tabby också?Usch jag e svag för tabby..Visa mer bilder sen e du gullig på sötnosen:)

Nonimonos
0

Ja han är efter italienaren men tabby blev han inte tyvärr. Mamma är brunmaskad och så vart denna pojk med. En ny Devil (kastraten jag har efter Devvan sen innan) tror min sambo. En riktig krampojke.

Devvan är en jobbig mor och jag har sen länge sagt att hon bara skulle få göra en till kull åt mig då jag är helt slut efter varje kull hon har och jag antar att jag borde följa mina ord. Min sambo har undrat varje gång jag har parat henne hur jag tänkte….har du glömt hur jobbigt du tycker det är varje gång säger han? Så om jag parar henne en gång till nu så dömmer han nog ut mitt sunda förnuft fullständigt.

Men hon har fått några avkommor som går i avel så jag hoppas jag kan få tillbaka hennes linje den vägen istället och då kanske med lite bättre modersinstinkter.

Attacks
0

Gratulerer så masse med din lillemann.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Nonimonos
0

tack så mycket. ;-)

Helenaf76
0

Gratulerar till lillkillen. En riktig sötnos!

Canoodles
0

Grattis till lillkillen!!

En kompis till mig har en hona som bara fick en unge och kattan gick helt enkelt och la bebisen hos en av kastraterna (Gurkan) när hon skulle ut på ärenden :-)) Tror att det blir lite annorlunda när de bara får en bebis, de lägger liksom inte ner lika mycket krut.

Nonimonos
0

I fallet med Devvan så har hon aldrig lagt ner krut på sina barn - hur stora kullarna än är. Hon är toppenbra däremot på att säga åt dom vad dom får och inte får när dom är äldre men småbarntiden är inte den bästa för henne - hon lämnar det till andra ;-)

Enorm stor skillnad mot mina andra honor jag haft kullar med - dom har knappt velat gå ur bolådan för att gå på toa.

MijmuPix
0

Det var mig en söt liten tjockis! Skrattande

Canoodles
0

#13 Devvan verkar vara en dam med bestämda åsikter :-))) Jag tror nog att ett mellanting mellan Devvan och en hona som knappt aldrig lämnar bolådan är det bästa. Har hört att de kan drabbas av blodproppar om de ligger alldeles för mycket. Självklart ligger de mycket första dagarna men sen är det nog bra om de är uppe och rör sig lite.

paivi
0

Grattis till sötingen!

acas
0

Grattis till den lilla söta tjockisen, man vet aldrig vad livet har för överaskningar, men just denna lilla sötnos kanske är den som blir mest älskad av alla önskade och inte önskade pluttar!

Ta ut all lycka i förskott, det värsta som kan hända är ju att du varit lycklig i onödanOskyldig

www.rexicat.com

tuska
0

Välkommen till världen LillemanKyss

SacredSouls
0

Kyss Så fin han er. Grattis til lillegutten.

En liten fighter det der og så bra han har lagt på seg godt.Så synd med søsknene og at det skjedde for tidlig. Var det mange dager før tiden?

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

flis
0

Grattis till lillpojken! Ser härligt go o rund ut.

[lisme]
0

Gratulerer! De er nå skjønne disse bittesmå Kyss

Nonimonos
0

Lilleman bytte färg idag!

Jag var så säker på att han var brunmaskad men nej han var minsann tabby. Jag som är lite lätt dödligt förtjust i tabbymaskade siameser börjar få ont i magen nu. Han börjar ju bli så fin den lille mannen, men hur i h-e ska han kunna bo kvar??? Det går inte att glömma bort att sälja honom helt enkelt.. suck och stön.

Här kommer lite nya bilder på fetknoppen iallafall.

MijmuPix
0

Ååå vilken liten knubbig charmör!! Superfin liten tiger-bebbe! Skrattande

SacredSouls
0

Skrattande For en tjukkas. Kjempeherlig var han. Bilde nr 2 var jo helt nydelig.

Nonimonos
0

Tackar  - jag är väldigt nöjd med hans utveckling så här långt

kalindas
0

Kyss

/Elisa

ElisaCosmos
0

Oj oj!!Tabby e farliga!!Man dör junästan när man tittar på dem!!Jag e också tabbyfreak!!

Connie
0

Stackars, stackars dig, Lina! :)

Underbar. Lika stor "vill ha-faktor" som den kanelmaskade ullkatten. :)))

Fast jag kan inte ha hankatt. :-(

paivi
0

Oj! En tabby dessutom!

Inga hanar hit heller… om inte kastrerade då??

nelliots
0

Inte hit heller, men den här go'biten fick mig verkligen att önska att jag kunde ha en…

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

Nonimonos
0

Kan inte ha hankatter…… tänk om alla tänkte så…. vad skulle vi då para med :-(
Trevligare katter än hankatter kan man inte ha även fast det kanske händer en olycka på en gardin ibland. Men honor är rätt bra på att skvätta fel ibland dom med.

Anderssonskan
0

Men gu så söt

[hakkapelitta]
0

Han är helt otroligt söt och näpen :)

nelliots
0

#31 Det är inte så mycket det som är problemet utan platsbrist…I vår lilla tvåa på 52 kvm är maxantalet definitivt 4 katter och med 3 kastrater… Jag får helt enkelt välja, hane eller hona… That's life! Bella flyttar till mamma i september, men då vill jag ju ha möjligheten att spara en liten tjej efter Tintin.

Så småningom hoppas jag få bo åtminstone i radhus och då får vi se om jag kan övertala min sambo om en femte katt… Fast det lär bli SVÅRT…

Tro mig, jag drömmer om en egen avelshane…

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

Connie
0

#31: Nej, jag kan inte ha hankatt nu. Därför är jag ödmjukt tacksam mot alla som orkar ta på sig den bördan.

Jag har visserligen aldrig haft någon fertil hankatt, men jag har haft en kastrat som markerade absolut överallt. I 6 år… Hade han inte fått allvarlig ledgikt (och i tillägg inte tålde smärtstillande medicin på slutet), hade han gått här och markerat inne fortfarande.

Det var aldrig något alternativ att sätta William i ett eget rum. Han var min gullekatt, social och kärleksfull. Han hade blivit mycket olycklig om han skulle ha stängts inne på ett eget rum.

Så jag vet hur det är att alltid ha tvättremedierna vid sidan av sig. Jag vet hur det är att ligga på natten och lyssna, så att jag skulle veta var han hade markerat under natten och kunde ta de ställena direkt när jag stod upp om morgonen.

Nu har vi bara en hankatt, kastraten Gabriel. Han hade aldrig tolererat en fertil hankatt i sitt hem. Han är mycket, mycket mån om sitt revir! Dessutom är han kroniskt sjuk, och jag skulle aldrig utsätta honom för den stress det ville vara för honom med en fertil hankatt hos oss.

TetraFelines
0

Vilken fin gosse!! Grattis Lina! Vilka fantastiska ögon han harKyss

De ska bli mycket spännande att följa hans utveckling framöver. Om vi inte hade haft en ny liten kille på ingående så hade du helt enkelt fått sända ner Lilleman till Skåne om några månader. Glad

Attacks
0

Oi,så flott han har blitt Kyss

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Nonimonos
0

Idag firar vi tre veckor. Så nya bilder har tagits.

Beige
0

Himmel vilken liten skönhet du har där Kyss

Han ökade definitivt på mitt kattungesug.

Mockfjardingen
0

Men så fin han är Lina!! Härligt uttryck! Och tabby Kyss!

SacredSouls
0

KyssKyssKyss Næmmen gud hvilken skjønning.Hvordan i alle dager skal du klare å selge han.

AFamosa
0

Han är verkligen kalas! Läckra bilder!!!

Han är knubbig, han är tabby och med den blicken är han ju …tyvärr men… du har inget val…en keeper helt enkelt.
Bygg ut :o))))

MalinL
0

Verkligen supersöt och fin! Gillar hans uttryck!

kalindas
0

Kyss

/Elisa

tuska
0

Den där du passar min tös i andra parningen =)  MumsSkrattande

tuska
0

Lina vi byter hane…. du får min tabby å jag tar din italienare. Du behöver inte betala någon mellanskillnadSkrattande

Nonimonos
0

Jag är rådlös… suck.

TetraFelines
0

Vilken kille! Lilleman har verkligen ett orientaliskt uttryck redan, trots att han fortfarande är en liten bebis.Kyss Behåll honom Lina!

Attacks
0

Måtte titte tilbake på bildene av Design på samme alder. Dem er jo kjempelike. Han blir garantert en veldig vakker herremann.  Du får nok skaffe deg en til hunnkatt,og ikke selge han her Glad

Nonimonos
0

Men herregud jag har ju far hans kvar! Ska jag ha både far och son här hemma ? Jag behöver verkligeh öka ut här hemma isåfall om jag ska få plats med hanar, kastrater och honor.

Attacks
0

Sender en stooooor klem til deg, Lina. For jeg hadde det vondt med Design også,når jeg bestemte meg for å la han gå,siden han fikk ned testiklene sine. Men om du får solgt han i Sverige og kan låne han tilbake,så er jo det en veldig god mulighet nr 2.Selge han til enten andre oppdrettere,eller til noen som er utstillings interesserte,og få ta en parring tilbake.  Men jeg syns nå sønnen virker å bli mye penere enn pappan. Lillemann har en helt spesiell aura over seg Kyss

TetraFelines
0

#50 Nej, det kanske inte är någon bra idé att ha både far och son hemma. Du hittar säkert ett bra hem åt Lilleman! Glad

Nonimonos
0

Ja han har något speciellt över sig den lille Lilleman och det verkar som om jag måste få in namnet Lilleman i hans namn på något sätt…. här hemma kallar vi honom för Lillen kort och gott.

Det är en utmärkt lösning det du nämner Veena och jag hoppas jag kan få till den.

Men gud så sugen jag blir på att para om Devvan en gång till för att göra fler sånna här små charmörer…. men då får jag nog se mig om efter en ny sambo - för då dömmer han ut mitt sunda förnuft. Varför är hon en så hopplös mor - När det verkar som om syster hennes är suverän?

Attacks
0

Men er søsteren enda fertil,og har lyst å en date med italieneren da? Kanskje dere da kunne inngått en deal?

TetraFelines
0

#53 Att se sig om efter en ny sambo verkar vara en vansklig grej.

Du kan väl "råka" släppa ihop Devvan med Italienaren under ett löp istället och sedan se MYCKET förvånad ut när Devvan börjar bli rund om magen. Kan det va nåt?!Oskyldig

TetraFelines
0

#54 Det var ju en finfin idé Veena! Låt Italienaren dejta Devvans syster om det är möjligt.

Jag förstår att det är trist att ha en kattmamma som helst inte vill ta det fulla ansvaret för sina små bebisar.

[hakkapelitta]
0

Lina - jag förstår dig, men jag vet vad du vill och jag tycker du ska våga släppa ifrån dig honom, till någon du litar på och kanske får möjlighet att låna tillbaka! Det du behöver är honor, inte flera tjusiga hanar, även om det verkar tusen gånger lättare att få tjusiga, charmiga hanar - men det är ju för att grabbarna ÄR så mysiga!

Annars har jag en idé vad gäller Devvan, men det kan vi ta senare ;-)))

Helenaf76
0

Han är ju bara underbar Lilleman!! Många Kyss till honom!!

Liljekatten
0

En sån ljuvlig liten prick! KyssKyssKyss

Quetta
0

Wow! Vad snygg har har blivit den lille plutten! Kyss

MijmuPix
0

Vilken liten snygging! Vad månde det bliva av den här lille gossen när han blir stor om han redan nu är så här stilig… Skrattande

Caroline22
0

53 og 54..

Foxy er en super mamma…Men har nok hannkatter til henne selv jeg vøttø;-)) Og håper på kattunger etter henne og Kalle i løpet av høsten;-))

Attacks
0

Generad Visste ikke dem var søstre. Følger virkelig ikke helt med somme ganger.

Du finner nok en løsning til slutt.Lina.

Nonimonos
0

Jo visst är Devvan och Foxy systrar men Foxy har nog hanar så att det räcker hon borta hos Caroline.

Snart får Devvans ena dotter ungar med Manne och det ska bli spännande att se vad som kan komma där. Jag har ju även en annan hona som ska träffa Manne när hon blivit lite större så nog kommer jag nog få mig en fin hona efter honom någongång.

Men det är gott att få se en fin hane växa upp här hemma. han är supergo än så länge ;-) Tycker mycket om att kli klappad på den stora runda magen.

Anderssonskan
0

Men gu så söööt, men jisses vilken liten sötnos.

Nilla
0

Oj, vilken vacker gosse…lyckliga den som blir ägare till denna klimp! Tungan ute

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

SacredSouls
0

Nå er det vel på tide med nye bilder synes jeg Kyss

Nonimonos
0

kommer snart. Jag kan ta bilder på tjockisen imorgon.

Connie
0

#68: Nu är det väl i morgon? Skrattande

Nonimonos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sorry. Jag vart en dag försenad. Jag åkte på biltur igår och hämtade hem en liten chokladbit så jag hann inte med att lägga in någon bild.

Men här kommer vår tjocka Lille Prins eller Il Principino som det blir i pappret.

tuska
0

Så stor å grann den där missen har blivit då.  Det blir en liten "knubbis"  Han va fin

Rovardotters
0

Han ser pussgod ut!Kyss

[hakkapelitta]
0

Åh, han börjar redan utveckla "Nonimonos hakan", den berömda!! Hihi. Han är väldigt fin, otrolig orientalisk look har han, men det måste han ha fått från sin stilige charmige farsgubbe :D

Nonimonos
0

haha jag hakan hänger med och det verkar vara det starkaste kortet efter Devvan - alla hennes barn har fått en bra haka - vilket jag tycker är superbra.

ja han har en uppsyn som påminner om Pappas.

En riktig söt lite biff som enligt Uffe redan går som pappa.

SacredSouls
0

#70 For en sjarmør Kyss Han ser ut til å bli en skikkelig lekker kar synes jeg.