Siames iFokus

Siames

Etikettfoder
Läst 1345 ggr
Kattass
2008-08-07 13:54
0

James Wellbeloved

Hej!

För ett tag sedan bad jag om goda råd inför foderbyte jag var tvungen att göra. Valet föll till slut på James Wellbeloved, 'Duck & Rice'.

Katterma tycker det är jättegott. Jag har märkt några förändringar efter bytet;

Min annars lite söliga rex är pigg som en mört och på väldigt gott humör. Han äter också mycket mer, det verkar som maten inte mättar lika länge? Han har tendenser att lägga på sig av för mycket mat, men inte av den här?

Siamesen är som han brukar till sätt och humör, men äter också mycket mer och oftare. Efter hans större besök på lådan luktar det mer förfärligt än någonsin!!

Innan bytet åt katterna Nutros Choice.

Någon som varit med om liknande? Eller känner igen reaktionerna på JWB?

kalindas
2008-08-07 14:41
0

Jag ger JW fisk till mina. Här äter alla minimalt (tycker inte den är god bevisligen) och magarna är fasta och fina och luktar nästan inget. Spidde är ju lite lös fortfarande, men betydligt bättre än innan.
Testa att byt till fisk eller kalkon. Troligtvis tycker dina katter mycket om maten och därför äter mer.
Alla katter är pigga friska och fina i pälsen..:-)

/Elisa

hecajon
2008-08-09 12:02
0

Jag bytte till JWB i februari. Jag var tvungen att byta ut RC Siames mot fetare foder eftersom Maja var dräktig, alla andra RC foder jag prövade resulterade i att både Maja och Moa kräktes. Då fick jag tipset att testa JWB och båda slutade att kräkas direkt. Båda äter det med god aptit, nu äter de tom JWB kitten eftersom Molly är liten fortfarande, och inte ens Moa som är kastrat går upp i vikt av det. Men jag ser ingen skillnad på deras sätt att vara eller humör och pälsarna är blanka och fina.

Men när du beskrev toalett odören så kom jag på att det började lukta "apa" från lådan rätt som det var, jag trodde att det på något sätt hade med att Maja var dräktig (även om det inte var så gången innan) Just då använde jag Katty kattsand men började testa med Everclean Extra strength, då försvann all illa lukt här hemma.