Siames iFokus

Siames

Etikett: kattprat
Läst 2053 ggr
kalindas
0

Hjälpa oerfaren hane?

Odin har fått hem en dejt igår. Vem det är, är än så länge hemligt. Men det är en oerfaren unghona.
Det där med två icke erfarna kan trassla till saker lite. Fundersam
Odin biter den unga damen i nacken och känner sig manlig. Men han har inte förstått att man måste trampa lite på ryggen för hon ska lyfta rumpan. Den unga damen har inte heller listat ut varför hon ska lyfta upp. Håller jag henne lätt i svansen reser hon på rumpan. Men då fattar den ungen herrn inte vad meningen är med det…Flört

Jackson parade också en första gångs hona. Men hon var mer agressiv i sin framtoning än denna unga dam. Där var inga problem alls.

Nu är hon precis i början av sitt löp, så de har ju några dagar och träna på. Men har ni några smarta tips?

/Elisa

Rovardotters
0

De kanske känner själva att de inte ska starta med riktiga parningar än, att det är för tidigt. När hon är i riktigt löp kan du stryka henne ordentligt över ryggen så att hon är i rätt ställning och backa henne mot honom så han får nosa ordentligt, håll kvar en liten stund i hennes nacke, släpp när det känns rätt. Pressa inte på dem, bara ge antydningar. Vissa tänder när de får springa och jaga varandra, springa i trappor och så. Då får de inte vara i för litet utrymme. En del vill inte para inför publik, det är så himla olika. Men egentligen tror jag mest på att de får springa och jaga varandra, det brukar vara upphetsande, när båda är unga och oerfarna brukar de vilja leka sig till alltihop.

kalindas
0

Nackgreppet har han redan fattat. Släpper knappt stackaren. Tack o lov biter han inte så hårt att det går hål. Precis som farbror Jackson så bryr han sig inte om publik. Däremot är honan lite blyg.
Spidde var killen som inte kunde ha publik, så när han hade tjejbesök fick jag hänga utanför fönstret och smyga på dem. Undra vad grannarna trodde? Flört

Honan började löpa igår, så jag tror inte hon är riktigt redo för parning ännu. Ägaren skulle resa bort och vi tyckte det var bättre hon kom tidigt så hon inte riskerade att bli parad av kastraterna…

/Elisa

SacredSouls
0

Næmmen Odin da..har du fått deg kjæreste Kyss

Han kommer helt sikkert til å få det til iløpet av et par dager.Hvis hunnkatten er villig så kan du jo hjelpe til litt ved å holde forlabbene forsiktig .Ligge på kne å koseprate med henne mens han får fritt innsyn (og innlukt) til paradiset Räcka ut tungan

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

kalindas
0

Tror det har varit två parningar nu. Men är osäker. Det har vrålat till ganska högt där ett par gånger.
Får jag lov av uppfödaren senare, så lägger jag ut en bild på flickvännen..:-)

/Elisa

Helenaf76
0

Go Odin Go!!!!!

Liljekatten
0

#4 Jag vet vem det är….Räcka ut tungan Heja Odin!

kalindas
0

Nu är jag inte lika säker på att han vågat para henne. Hon lägger upp sig så fint. Men Odin vågar inte riktigt försöka mer än att dra och slita i nacken…
Tror han blir rädd när hon börjar morra/låta.

/Elisa

AFamosa
0

Skrattandedessa små pojkar men de brukar ju "klara biffen" så småningom….trots allt :o)

kalindas
0

Jo får hoppas det. Han har ju några dagar på sig. Så så länge han inte tröttnar så är det bra.

Skatan går här och flänger med svansen i olika S kombinationer. Hon kanske är en sådan tjej som tänder på upptagna killar…Flört

/Elisa

SacredSouls
0

Ja du skal aldri si aldri.. Jeg leverte Bindi til Heidi etter besøket her med ordene: Nei desverre her har det nok ikke blitt noe parring,hørte aldri en lyd fra rommet..

Resultatet ser vi jo i tråden: bebiser født 11 juniSkrattande

Odin får det helt sikkert til og er nok en liten smyger slik som min Tassegutt.

kalindas
0

Får hoppas att det är så..Glad

/Elisa

ramithi
0

Prøv med å ha litt catnip i nakken på den lille frøkna. Jeg har prøvd det pga det var en utav mine som Elrond ikke fikk pare, men når jeg hadde litt catnip i nakken da var det gjordt.

kalindas
0

Bita i nacken gör han redan. Även står över henne och trampar. Han är "väldigt" intresserad och sjunger så fint för henne…Skrattande

Det han gör är att han inte verkar fatta hur han ska få upp rumpan på henne och "komma till". Står högt över henne.
Han drar henne även bakåt i nackskinnet.

Hört henne morra ett par gånger och då har han antingen parat henne. Men risken är även att han blev rädd när hon morrade.
Den lille Gubben är ju en liten fegis…Flört

Jag får väl helt enkelt ha tålamod och se vad som händer…

/Elisa

ramithi
0

Eller klø henne mellom bakbeina pga da løfter hun på halen så han kommer til. Har ikke flere råd til din kamerat. Men ta tiden til hjelp.

SacredSouls
0

Nå..Hvordan har det gått? Skrattande

ElisaCosmos
0

Endel hanar parar inte gärna när man tittar på heller..Så han kanske gjort det,ibland brukar jag stå utanför o höra ett skrik så kastar man sig in o tittar så rullar honan runt..Men ett tips är att sätta sig bredvid å göra nåt annat o låtsas att du inte ser "lösa korsord typ:)Så kanske de struntar i att dom har publik..Jag säger inte att det är så men det kan vara så..Lycka till..

kalindas
0

Vet faktiskt inte hur det gått.
Just nu är han här ute med mig, då han tröttnat på tjejen lite. Trots hon är snäll och söt och visar upp rumpan för honom.
Tror jag hört en del morrningar som kan vara parningar. Misstänker att jag helt enkelt får vänta i tre veckor och se om det hänt nåt…

/Elisa