Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 1635 ggr
SweetWishes
0

Vallentuna, CCC's utställning!

Vilka kommer och vilken dag?

Själv kommer jag och Paddfröken Lilly på lördgen! Liiiiiite mer bantade *hihi*

marinaw
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kommer med Idde, SIA f21 var, och Muffin, SBIa. Det är första gången på flera år som jag bara ställer och inte har monter. Men jag har grejer med mig i bilen om någon vill shoppa i alla fall.

[hakkapelitta]
0

Jag kommer med par i paddor ;-)

Lilla bus-Boki i klass 11

Och min fina finska kanin *hosthost* surpuppitjej Kiku går första gången i öppen klass.

Jag är dödligt nervös!! :O

SweetWishes
0

Ska bli så kul att träffa er :D hihi kul att det kommer så mycket paddor med *hihi* =)

Beige
0

Jag kommer på lördagen, med en än så länge lyckligt ovetande Kotten (S*Concinnus Hey Jude).

[hakkapelitta]
0

#4 Kiku är supersur, för jag har 1. Badat henne, 2. Försökt trimma öron, 3. Försöker karda henne så fort jag kommer åt, 4. Sprayat henne med pälsglans, 5. Packat ner hennes favoritpuff, 6. Klippt klor…. undrar hur det ska gå imorgon när vi åker!! :O

Beige
0

Hi hi, ja hon ser ju inte helt nöjd ut på bilden.

Vilket uttryck hon har, härligt sur om man nu kan säga så :-)

MijmuPix
0

Jag & Kingston kommer också! Kingstons har blivit stylad av Pixi; vår lilla skönhetsexpert! Snaggade ögonbrynsmorrhår på ena sidan, och lååånga på andra sidan - där har ni senaste trenden enligt Pixi!

!!!   Är det någon som ska till utställningen och som har plats över i bilen för två människor och två katter? Vi kan möta upp vid pendeltågstationen i Märsta eller i Upplands Väsby!
Alternativt: någon som vill dela på taxi från pendeln till Vallentuna?

[hakkapelitta]
0

#7 en klassisk snedlugg med andra ord :O

SacredSouls
0

#7 Stakkars KingstonSkrattande

Lykke til alle sammen.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Nonimonos
0

Usch jag är så avis på er. Jag vill också på utställning. Men jag ska ha paus till SWS…… av någon anledning min sambo vet mer om än jag ;-)

Ha så himla kul allihopa och berätta om hur det gått här sen.

ElisaCosmos
0

Jag kommer med Cosmica o bebbsarna!!Fast bara Shady Lady e anmäld av bebbarna!!

hecajon
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ställer Molly på söndagen, klass 12

MijmuPix
0

Hej allihop!

Några fler som åker kommunalt och som vill dela på taxi från Upplands Väsby pendeltågstation och till utställningshallen?

Eller någon som har plats i bilen och som har möjlighet att hämta upp två människor och två katter vid pendeln i Upplands Väsby?! Glad

[Boki-Desa]
0

Oj, då…… ser att det finns två Boki's på denna tråd  Glad coolt

MijmuPix
0

Här kommer lördagens resultat, rätta mig gärna om jag missat något! :-) Många fina katter fanns det på plats och det var tuff konkurens i flera klasser!
Jag är lite osäker på vem som blev BIS kastrathona… någon som vet och kan fylla i det??  

BIS hane: GIC S* Concinnus Hey Jude, OSH n 24
BIS hona: IC S* Mac-Razels Dixie-Lady, SIA n 21

BIS kastrathane: EC GIP S* Ödesby Fernando DSM, OSH n
BIS kastrathona: ?

BIS junior: S* Tuskulums Kosmha, SIA n
BIS ungdjur: S* Qrowntwig El Toro Rosso, SIA d

Grattis alla fina katter!  Skrattande 

Själv är jag så stolt så stolt över min store lille macho-man (anser han själv sig vara i alla fall…!) Kingston, som numera kan titulera sig CH S* Yahtzee´s Zeppelin!

Hoppas att någon vill fylla på med söndagens resultat! Skrattande Och visst är det utställning i Norge också denna helgen…?! Berätta gärna hur det gått där!

Nonimonos
0

Stort grattis till alla er utställare och vinnare. Jag tror att fågeln som viskade i mitt öra sa att det var Eigers svarta kastrathona som vart BISkastrathona.

Jag fick en rapport från Norge igår och det jag kommer ihåg var att Stoas Corksrcrew vart BIS hane och så kan det ha varit en brunmaskad ifrån sverige som vart BIS hona tror jag - S*Concinnus Rocket Queen tror jag.
Sen var det Stoas Blondie BIS-3-6 och Svarta Björn BIS 6-10 tror jag. Kastrat hona vart Pernilles Chokladkossa (namnet står stilla) och hane vart nog Birgitta Schmitds brunmaskade kastrathane. Men jag kan ha fel ;-)

Beige
0

Det var verkligen en jättetrevlig utställning i Vallentuna, det gjorde ni bra CCC.

Roligt att det var så många katter i Kategori IV. Dagen gick väldigt snabbt för det fanns så många vackra katter att titta på under bedömningarna. Träffade också ett gäng trevliga mäniskor att babbla bort tiden med. Dessutom var det nästan skönt att tillbringa dagen i en ishall med tanke på temperaturen utomhus.

(sedan blev det ju inte sämre av att min Kotten blev BIS, jag blev så GLAD)

Tack alla inblandade för en trevlig utställningsdag Glad

kalindas
0

Grattis till alla vinnare! :-)

/Elisa

flis
0

Grattis!

SacredSouls
0

Grattis alle sammen Glad

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Liljekatten
0

Grattis till alla vinnare! Jag är sååå avundsjuk, vill också åka på utställning, måste vänta ända till oktober innan vi kan ställa ut igen. =(

Helenaf76
0

Grattis alla vinnare!!

[hakkapelitta]
0

Jag var helt överlycklig på lördagen för Kiku blev NOM  mot en jättefin balinestjej :D

Kiboko var såååå duktig och cool och sov mest hela dagen. Men att Kiku blev Nom var jättestort för mig, verkligen!!

Nonimonos
0

Grattis till Kiku!

Kul för matte att det gick så bra.

hecajon
0

Jag är så stolt över Molly som var så duktig på sin debut utställning, hon fick sin EX1 och var såååå nära att bli NOM. Men jag blev mäkta stolt och förvånad när hon under panelen blev utsedd till domaren Eiwor Anderssons favorit, tjusigt diplom fick vi med oss hem.

Sen fick hon en "Carina" mus (med kattmynta i) som present och då lekte och busade hon länge på eftermiddagen tills hon slocknade. Hon luktade så mycket kattmynta när hon kom hem att Maja och Moa tyckte att de också fick en present "modell större"Skrattande

#23 Jättekul och trevligt att träffas igen Jenny, bara tråkigt att jag inte fick träffa och se dina katter, vi får planera utställningsdagarna bättre nästa gångFlört

[hakkapelitta]
0

#25 Ja det får vi verkligen göra!
Nu planerar vi att fara på DÄK i Borlänge båda dagarna!

Nonimonos
0

Grattis Molly - vad roligt!

SweetWishes
0

själv är jag så stolt över Lilly som skötte sig prima. Ex1 med toppen kritik från kristina som ville sno med henne till finland ;) kan inte vara mer än nöjd!

tuska
0

Jag grattar speciellt min fodervärd Sandra som har lyckats att få Tuskulums Kosmha till JW nu i Vallentuna.

Sandra du är en enastående pålitlig fodervärd, du är så duktigKyss

AFamosa
0

Grattis alla glada vinnare- Grattis till alla föresten- en kat.IV katt är alltid en vinnare…egentligen skulle de inte behöva mötas då de egentligen är "lite för mer" för att nedlåta sig till jämförelser …dessa asiatiska noblesser emellan :-)))))))

Jag antar att vi har några sog-medlemmar bland de som ofta ställer ut, kan ni inte lägga upp resultaten på sog's hemsida?
Vi har haft några utställare tidigare, bl a S*Jerremiaz som var så duktig o hygglig med att lägga upp resultatlistor nästan varje helg förut (tack Mari och alla andra). Gå till resultatlistan och piffa lite vet'ja :o)
http://www.sogrupp.se

hecajon
0

#29 Träffade och umgicks lite med den underbart trevliga Sandra, om jag har tur så möts vi igen i Eskilstuna och Norrköping. Vilken fin kisse du fött upp, lycka till i framtiden med henne.

tuska
0

#31   Tack Tack !  Ja hon är grann den katta.  Tack vare Sandra så blir hon uppvisad lite här å där.  Har redan börjat att kolla av hennes tilltänkte här framåt årskiftet.  Man ska vara ute i tid vet duSkrattande

MijmuPix
0

# 29: Ååå vad roligt!! Grattis till er alla tre! Kosmha är verkligen en stor och ståtlig ung dam!

Någon som vet resultaten för söndagen?!

chamytas
0

BIS hane: IC S*Nonimonos Sapphiron JW, SIA n

BIS hona: IC S* Mac-Razels Dixie-Lady, SIA n 21

BIS kastrathane: EC GIP S* Ödesby Fernando DSM, OSH n
BIS kastrathona:

IC EP S*Tammee´s Aurora of Diamond DSM, OSH n

BIS junior: S* Tuskulums Kosmha, SIA n
BIS ungdjur: S*Chamytas Megatron, OSH n

Hela resultatlistan kommer att läggas ut på CCC's hemsida:www.citycatclub.com

Nonimonos
0

Åh vad roligt att "Svante "vart BIS-hane på söndagen, hihi lite stolt…..Oskyldig

Här är han som liten kille. Det är även han jag har på min personliga bild så jag nu hihi

[hakkapelitta]
0

#35 Och jag fick bära grabben i panelen - han låg på rygg och kurrade och blev kliad på magen, goskillen :D
Vi gillar varandra, Svante och jag ;-)))