brun/choklad
Hej!
Hur ser ni skillnad på brun och choklad (utan att kolla i satmtavlan)? Jag är lite färgblind.
Chokladen är varmare i färgen och nästan lite rödtonad.
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

Brunmaskad är snarare svart, svartbrun kan man säga, medan en chokladmaskad ska vara som en Marabou mjölkchokladkaka. Det blir som att hålla en mörk chokladkaka bredvid en mjölkchokladkaka.
Ibland är chokladmaskade mörka och ser ut som bruna, och ibland är bruna för ljusa och ser ut som mörka choklad, därav kan det bli förvirring. Men är färgerna som de ska så ska det vara som ovan.
Välkommen, feng! Kul att hittat till oss. Det här är är ett väldigt trevligt forum!
Nilla
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Något jag tycker e kul med Chokladmaskade är att de har lite lilaaktiga ögon också dom går liksom i Violett..Jättefint!!De bruna har djupt himmelsblå ögon..

Tack för svaren. Jag tror att jag förstår, men jag skulle inte klara att bedöma det på små kattungar.
Det är inte så svårt att se skillnad på kattungar heller. I alla fall inte om man har minst en av varje. Vi fick en kull med 3 brunmaskade och 3 chokladmaskade. Här är några bilder där du ganska lätt ser vem som är vad.

En av varje.

Tre av varje.

Brunmaskad, 3 veckor gammal.

Chokladmaskad tjej, 3 veckor gammal.
Hoppas du är lite hjälpt av bilderna. 

Oh vilken söt "krans" där på bild 2. (Jaja, alla är sötare än socker förståss) :)