Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 718 ggr
SweetWishes
0

Tråkigt när man som uppfödare. . .

. . .  hittar annons på en kattunge man sålt på blocket. . .

http://www.blocket.se/vi/17237145.htm?ca=11_s

utan att  blivit underrättad. Man blir ledsen. . Istället för att be mig om hjälp så ska hon nu sälja två unga fina katter för "struntsumma" via annons på blocket =(

Den blåmaskade tösen är min uppfödning… Vet ni ngn som är intresserad så kan ju tipsa dem om denna underbara tös. Hon är så go… så jag blir så orolig att hon hanmar i "fel" händer… jobbigt att inte ha "kontroll" … visst har jag sålt katten, visst kan saker hända, men jag hjälper ju gärna till att hitta nytt BRA hem till tösen. . =(

tuska
0

Har själv inte varit med om det,  jag vet inte hur jag skulle ställa mej, man vill ju inte se att de blir sålda utan att först tagit kontakt med säljaren av katten. Det står väl klart å tydligt på blanketten överlåtelse av katt som ni båda skrivit under.     Hoppas du har bra kontakt med ägaren av katten så ni kan diskutera problemet som uppstått för henne.

SacredSouls
0

Ledsen Uff ja det var trist. Og jeg forstår godt at du er skuffet. Jeg synes du skulle tatt kontakt med kjøperen jeg.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

kalindas
0

Jo det kan man verkligen kalla för struntsumma…Ledsen

Hade gärna tagit båda om jag kunnat. Men det blir nog lite för mycket katter här då…
Låter lite konstigt med allergi efter nästan ett år?

Ring och prata med ägaren till katterna. Det är enda rådet jag kan ge. Vad kommer Orientalen ifrån?

/Elisa

Fliris
0

Jeg ser ikke annonsen, men er det den søte lille blå søsteren til Marie og Berlioz?

ossilian
0

Ja, fy vilken mardröm. Förstår fullständigt att du tar illa vid dig. Ledsen

AFamosa
0

Tråkigt (!) är det minsta man kan säga.
Jag har en uppfödarbekant som råkade ut för detta. Förtvivlad och överkörd. Fy så trist! Man säljer sina älskade små bebbar i god tro, tar för givet att få ta del om en ev. omplacering måste ske. Någon kontroll kan man aldrig begära men ömsesidig respekt och förståelse köpare och säljare emellan borde vara en självklarhet.

Louise

Nilla
0

Väldigt tråkigt att göra på det sättet. Vilken kalldusch, att se sina ögonstenar på blocket!

Man hoppas ju verkligen att ägarna först och främst ska ta kontakt med uppfödaren för omplacering. Jag skriver in detta som en särskild klausul i mina köpekontrakt och även om det inte gäller juridiskt sett, så står det där ändå.

Nilla

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

SweetWishes
0

Ja mailade henne direkt när jag såg annonsen. Hon ringde mig för någon månad sen och pratade med mig om att hennes nya kille hade lite allergi. Och att hon inte visste hur allt skulle te sig. Jag sa då att jag ville att hon självklart skulle höra av sig om hur det går osv. Jag vill ju hjälpa till i största mån. Men hon hade ju inte bestämt sig då hur hon skulle göra. . . sen hör jag inget (och antar att allt löst sig väl) men sen hittar jag annonsen. klart jag blir upprörd så sätt.  Jag vill ju att "mina bebisar" hamnar rätt. Det är så oerhört viktigt för mig. Jag kan hjälpa till med annonser på sogrupp eller siameslinjen, på utställningar mm.

I vilket fall. fick svar nu och fick reda på vart dem små skall för till för hem, och nu råkade det sig vara att jag väl känner till vart dem ska , och att det är ett bra hem. Så känner mig lugn. Mamma har en katt från denna tjej sen flera år. Hon är mkt vettig. =)

Fliris: japp den söta blåa systern var det!

paivi
0

Skönt att det löser sig i alla fall Glad

kalindas
0

Skönt att det löste sig för de vackra små katterna.

/Elisa

SacredSouls
0

Så flott at det løste seg såpass braGlad

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

SweetWishes
0

Ja eller hur. Hoppas att den nya ägaren vill hålla kontakten Oskyldig Har mailat henne nu och berättat att jag finns här iaf.

Helenaf76
0

Vad skönt att du vet vart kissarna hamnar och att hon vill hålla kontakten. :-)