Siames iFokus

Siames

Etiketthälsa
Läst 657 ggr
Liljekatten
2008-07-26 00:13
0

Unga pappor

Min Obi är snart sex månader gammal och han är bara bebis till sitt sätt ännu. Jag har ju haft planer på att para Smilla med en av vitfläckshanarna från förra kullen, Abbe, och slutade därför med p-piller till henne för två veckor sedan. Idag fick jag besked om att Abbe har börjat markera och de vill därför kastrera honom. Jag förstår dem helt. Nu kan det ju bli så att Smilla löper snart och jag är ju tveksam till att Obi klarar av att para henne redan. Bara att hoppas att hon inte kommer löpa varannan vecka tills han är färdig. Eller så tror jag fel och han kanske parar henne med en gång….

Jag har nu en undring till er som har eller har haft avelshane:

Hur gamla var era hanar när de parade en hona första gången med dräktighet som följd?

yahtzeecats
2008-07-26 00:15
0

Jag vet flera siameshanar som varit sju månader när de parat första gången, med kull som resultat.

ramithi
2008-07-26 00:32
0

Elrond ble pappa 2 dager før han hadde sin 1 års fødselsdag.

SacredSouls
2008-07-26 13:19
0

Tassen parret da han var 9 mnd med kattunger som resultat. Mulig han kunne parret før for han hadde lyst, men vi hadde ingen villige damer Skrattande

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Bokskogens
2008-07-26 16:19
0

Våran ocipojke var 8 månader när han parade första gången.
Han var en riktig hingst och jag gav upp att räkna parningarna efter 20:e gången! *S* Honan var fortfarande lika villig…

Attacks
2008-07-27 20:17
0

6 mnd

7 mnd

8 mnd

9 mnd

10 mnd

Alle har vært under 1 år og alle har det blitt resultater for.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Liljekatten
2008-07-27 21:38
0

Men det är inte särskilt vanligt att de börjar så tidigt som vid 6 månaders ålder eller?

Smilla har börjat löpa här hemma nu, men Obi är inte intresserad ett smack av henne, men han är inte riktigt sex månader ännu och är säkert för ung. Det är bara bra eftersom jag förhoppningsvis nu kan hinna para henne med vitfläckshanen jag tänkt. =)