Att man kan bli så löjligt glad...
.. över en sak som kattbajs..
Spidde bajsade en fast korv idag! För första gången på länge..
Kom lite löst också, men en klar bättring.
Det verkar som Flagylen och bytet till JW fisk har gjort nytta. Så nu blir det inga mer byte av foder här på lääääääänge!
Håll nu tummarna alla att detta inte bara var en tillfällighet och att han slipper få några mera "skov" ett tag framöver.
Håll även tummarna att det inte var fisken i Orijen som Smilla reagerade på. Har inte märkt några utslag på henne ännu.
Förhoppningsvis var den nässlorna.
Tänk om jag äntligen fått tag i ett foder som fungerar på alla katter!
*hoppas, hoppas*

/Elisa

Hej
Jag håller med dig men man kan bli hur glad som helst för en bajskorv om kissen har varit dålig i magen en tid.
Lycka till och hoppas det går bra nu.
jag kan inte låta bli att skicka den här bilden på Far & döttrar.

Såna korvar kan göra en lycklig- till motsats från de på parketten.
Jättevackra katter.
Parkettkorvar eller vad som ofta händer här bajsfläckar överallt. Är inget man blir lycklig över. Så allt som hamnar i lådan gör en lycklig…:-)
/Elisa
#1 Vilken gosehög!!
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

Toppen att det går åt rätt håll! Jag ger ju mina bl.a JW och de mår utmärkt.
Jag vet hur glad man kan bli för en fast och fin liten bajskorv, trust me! För en del år sedan blev nämligen några av våra katter smittade med Giardia. Fy faen, vad jobbigt det var!
Speciellt med SingSang, för hon blev inte bra med en gång som de andra blev. Ingenting hjälpte, jag vet inte hur många Flagyl-kurer, Panacur-kurer osv hon var igenom, men det bara fortsatte att droppa ur ändan på henne.
Till slut satte vi in en "hästkur": cortison och ny kur med antibiotika. Och då blev hon bra!
Jag minns ännu den obeskrivliga lycka jag genomfors av när jag såg SingSang för första gång på ett par månader bajsa en vackert formad bajskorv med perfekt konsistens! :))
Jo då det förstår vi visst det , efter att ens katt har haft raserbajs i en månad så finns det nästan ingen större lycka än att plötsligt upptäcka en fast och fin bajskorv i lådan att den luktar illa gör inget det känner man inte så stor är lyckan över att det äntligen har blivit bra med magen….

Jag håller tummarna och hoppas att dagens Spidde-pooooop var början på något "fast" och varaktigt :o))))
Louise
:-)
Hoppas jag också. Fast det verkar inte alltid vara så fast så att säga…;-)
Hade jag bara kommit på ett sätt att få i honom Flagyl längre än fem dagar, så hade det varit till stor nytta.
Men denna katt är omöjlig att ge medicin…:-(
Flagyl i sprutform måste ge i blodet och det är inget jag vill testa på honom. Flytande går inte alls och tabletterna går hjälpligt om jag mosar dem och kletar in honom med majonäs.
Men han vägrar gå nära mig på flera veckor sedan… :-/
/Elisa