Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 1031 ggr
Connie
2008-07-17 21:51
0

Vanskelig dag :)

Plötsligt blev det sommar igen! Fast i morgon blir det visst regn och äckligt ute igen. Fast de vackra sommardagarna är inte helt enkla att tackla, faktiskt. Tour de France fascinerar mig och jag älskar att följa med på de olika etapperna. Fast vi har ju inte tv i trädgården!!!

Så det blir svåra val, skall jag tillbringa dagen i trädgården ihop med katterna, eller skall jag sitta inne ensam och se på Tour de France?

Connie
2008-07-17 21:52
0

Jag springer alltså fram och tillbaka mellan soffan inne och soffan ute. Katterna fattar ingenting. :)

Connie
2008-07-17 21:55
0

Harriet har det också svårt sådana här dagar. Hon hänger ju nästan alltid i hälarna på mig, och i dag blev hon nästan sur på mig för hon tyckte jag flängde runt alldeles för mycket! :)

Själv tycker jag hon borde koncentrera sig om att börja löpa, men det har hon tydligen inte alls lust till…

Connie
2008-07-17 21:57
0

Olivia brukar också hänga efter mig, men när de är varmt och vackert ute så väljer hon ibland att bli liggande i solen.

Jag saknar dessutom kattungar. Hade jag haft kattungar som jag kunde leka med ute i gräset, så hade Tour de France inte alls varit lika interessant! ;-)

SacredSouls
2008-07-17 22:39
0

Den uteplassen din er jo bare så skjønn. Jeg tror jeg trygt hadde forkastet både Thor Hushovd og sykkelen om jeg fikk kose meg med katter i din trädgård Glad

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Connie
2008-07-17 22:44
0

#4: Så du Kurt Asle vinne 11. etappe? Jesus Krist, det var så spennende at jeg stod og hoppet, klarte ikke sitte ned mens jeg så på.

I morgen blir det regn, sier de, så da blir det inne-sofa og tv-titting i ro og mak. :)

Men det er unektelig deilig å være ute i hagen når det er sol og varmt. Kattene elsker virkelig hagen.

SacredSouls
2008-07-17 22:48
0

#5 Nei jeg må innrømme at jeg ikke gjorde det Skrattande Når det er vintersport sitter jeg klistret foran skjemen men sykkel og f eks. friidrett har jeg aldri hatt den helt store interessen for.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

kalindas
2008-07-17 22:59
0

Jättefin trädgård.
Hade nog valt den och katterna före sport på TV.

/Elisa

ramithi
2008-07-17 23:10
0

Å for en nydelig uteplass du har. Å den padde de ho er bare så fin. Det er ikke altid dem har lyst til å løpe når vi vil dem skal.

Jo Connie her er det også Tour de France. Å du kan tro vi brølte nå han Kurt Arve vant. Pga han kommer ikke så langt herfra.

karitzy
2008-07-18 01:39
0

Neimen jissis, har du tatt senga med å flyttet inn i din sambos uteplass Räcka ut tunganSkrattande

Karitzy(。❤‿❤。)

nelliots
2008-07-18 10:58
0

Förstår problemet… Jag hade säkert känt likadant om det varit landskamp i handboll… *s*

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

Connie
2008-07-18 12:10
0

#9: Haha! Nei, ikke ennå. Det der er en gammel sovesofa/benk som vi overtok fra min samboers søster, tror jeg? Den har stått i en utleieleilighet, men siden leietakeren ikke ville ha den måtte vi jo sette den et sted. Og den er faktisk veldig behagelig å ligge på!

Lurer på om jeg kan la min mor og hennes gamle hund (som har blitt så sur på våre katter) kan overnatte der ute når de kommer? Hehe…

Nei, man skal være snill mot sine gamle mødre, så jeg får nok finne meg i at bikkja terroriserer kattene våre de dagene de er her… :-(

karitzy
2008-07-18 12:58
0

#11 Generad Å…Sol som trodde "heten" påvirket dine behovSkrattande

Karitzy(。❤‿❤。)

Micare
2008-07-18 13:30
0

Varför inte flytta ut tv:n till uteplatsen, så löser du problemet. Sol & tour de france, kan det bli bättre?Glad

Connie
2008-07-18 14:42
0

#13: Du har rätt, fast i dag blåser det lite kyligt, så det blir nog skönast att sitta inne och titta, trots allt.