Ruggigt ute, varmt inne

Jag klagade ju på Harriet för en stund sedan, om hur hon mobbade våran 9-åriga ocikatt Modesty. Men nu har det blivit bättre! Och bättringen inträffade samtidigt med att det blev lite ruggigt väder ute.
Då tyckte nämligen inte Modesty det var lika kul att vara ute i trädgården, så hon skällde ut alla som närmade sig – inklusive Harriet – och gick upp i andra våningen och lade beslag på gästrummet.
Sedan dess har hon tronat som en drottning där inne. Ja, inte hela dagarna förstås, hon vill ju ut i trädgården lite grand, och så vill hon gärna vara i vardagsrummet med oss när vi spelar musik.
Men i alla fall, plötsligt har allt lugnat sig. Visserligen har Harriet fått skällning varje gång jag har sett att hon varit på gång att bli elak mot Modesty (nu räcker det att jag säger ifrån i samma stränga tonfall, så ger hon sig direkt), men jag kan ju inte se allt.
Himmel, vad skönt det känns att Modesty fortfarande har guts till att kräva sin plats, och kanske speciellt de platserna hon gillar bäst. :)
Du snakker om å ha det som en dronning, men så er hun nå fin denne damen også. Bare ta igjen du Modesty.

Snacka om att kudda in sig!

Du verden så innbydende og delikat hun har det,ikke rart hun vil ligge der.Det er jenta si som kan innrette seg det.