Cameo sjuk
Han har inte ätit sen i fredags. Kräks och haft lite diaré. Gått ner 3hg. Väger bara 3,8kg, det är inte mkt för en 3-åring. Åkte till vet i morse, dom röntgade och tyckte att det fanns nåt i tarmen och att magen var full med luft. Lämnade honom där för dropp och kontraströntgen. Väntar nu på att dom ska höra av sig och att han får komma hem.
Hoppas att det inte är någe allvarligt,
Lilla stackare! Hoppas verkligen att det inte är något allvarligt! Förstår att du är jätteorolig nu. Vi håller tummarna för att han blir frisk fort!
Jag håller tummarna för dig och Cameo.
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Håller tummarna för att han snart är bra igen.
Håller tummarna att det går bra!
/Elisa
Åå stakkars.Lykke til. Har du hørt noe enda?
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Håller tummarna för er att det inte är något farlligt. lycka till.
Rithwa

Nu ringde vet. Kontraströntgen visade inget konstigt. Blodprov har tagits och njurar och lever är okej. Njurarna är tydligen små. Han har blivit lite piggare av droppet och jag får hämta honom kl.21.00. Det kändes skönt. Imorgon bitti ska jag lämna in honom igen och då vill hon ta prov på bukspottskörteln och försöka se om han kan äta. Så än så länge har dom ingen aning om vad det är.
Tack för att ni håller tummarna.

Hoppas verkligen att det går bra, kram

Håller tummarna för er! Hoppas det går bra och att han blir frisk snart.

Ja lycka till!!Så där var det med min kastrat för 4 år sedan han fick åka in i 3 dagar o få dropp..Det visade sig vara kattsnuva trotts att han hade vaccinerats..Han blev helt bra efter ca en vecka o inga spår finns idag..Lycka till hoppas att allt blir bra!!!!
Så skjønt å få han hjem i natt iallefall. Lykke til i morgen.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Håller tummarna för er imorgon!

Så skönt att det inte var något föremål han hade svalt i alla fall… hoppas han känner sig piggare nu och att de får veta vad det är. Han blir säkert glad att få komma hem ikväll!
God bedring til pusen…krysser fingrene.

Äntligen hemma från vet och Cameo fick följa med. Gav honom lite att äta imorse och han slukade det. Dom tyckte att han verkade så pigg att dom ville avvakta med att ta fler prover. Det kanske var en rejäl magsjuka. Jag känner mej jätteglad att hans lever o njurar var ok. Två av katterna tycker han är läskig. Mkt spott o fräs. Men han bryr sig inte så mkt.
Men vad härligt att han verkar så pigg nu! Snart har han nog gått upp i vikt igen och är sitt gamla vanliga jag. 

Vad skönt att höra! :-)
Vilken lättnad för er. Det är hemskt när en katt blir sjuk, och man inte vet vad det är, och därför inte vet hur man skall behandla.
Klappa Cameo på huvudet och önska honom fortsatt god bättring från Fredrikstad! :)
Skönt att han bättrade sig.
/Elisa