Siames iFokus

Siames

Etikettofftopic
Läst 1111 ggr
AFamosa
0

Solvarma Smultron

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I morse fann jag lite smultron igen, söta varma och sååå goda!
Smultron ger mig alltid samma nostalgikick….mina soliga barndomssomrar på "Smultis" vid havet i Västervik.
I morse så dök några andra yngre smultronminnen upp i mitt huvud, små smultron jag "stal" förra sommaren till ett bildcollage jag använde på SOG's entrésida. Är det någon som kommer ihåg var och hos vem dessa söta smultron växte? Första pris i tävlingen är tanken på smultronsmak SkrattandeSkrattande

Bokskogens
0

Det e ju Nillas vackra små smultron!
Säkert inte så små längre men fortfarande lika läckra!

Nilla
0

Ja, se där är mina små smultron!!! Inte så små längre…minns ni gossen uppe i vänster hörn? Idag är han en stadig kille på 6 kg! Han blev skåning och bor på Österlen tillsammans med Rövardotters Terracotta (Kotten) Jag var nere och hälsade på dem förra helgen.

Foton kommer, Rövardotter! Har inte haft tid att skicka dem.

Mazarin, heter Milou till vardags.

Jag var faktiskt på vippen att sno med mig Kotten hem. Vilken kelgris! Min son och jag turades om att bära på honom och gosa.

Vill passa på att visa upp killarnas lyxiga dricksfontän. Bland stenarna ligger en groda på rygg och sprutar vatten. Vattnet byts varje dag av matte Kristin. Här sitter Milou på en stol i glasverandan.

Kanske något att ta efter? Flört

Bjuder på en bild av mig och min favoritget Lilla My.

Till middag blev det lax och killarna fick sushi i sina matskålar. Det här är gossar med smak för det goda! Dagen efter serverades fransk anka till både människa och katt.

Till frukost bjöds färska ägg från de egna hönsen.

(Nu fick jag berättat lite om min Skåneresa också…Skrattande )

Jag hade med mig en present till killarna. En "aktivitetsdyna" som jag hittat på. Sprättade upp några möss, fyllde dem med äkta mynta, sydde ihop och sydde på dem på en tjock dyna. Den var mycket populär.

Nilla

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

kalindas
0

Visst är det härligt att se att kattungarna man sålt mår bra! Skrattande
Rejäl vikt den killen hade 6kg! Men jag ser att han nog gillar lite mat också…Flört
Havannan var en riktig skönhet han också!

/Elisa

ossilian
0

Österlenestetik när den är som bäst :-)) Kan tänka mig att hon nuter av dessa vackra killar! Och dem av henne. Härligt att se!

Nilla
0

Ja, de bor naturligtvis i en vacker Skånelänga. Katterna har 28 meter att rusa på och jag vill lova, att de hinner få upp farten på den sträckan!

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

SacredSouls
0

Ja så klart husker vi de herlige bebisene KyssKyss

Så koselig å få se bilder av reisen din Nilla. Det er alltid så gøy å få se litt "private" bilder også.(ikke bare oppstilte,vakre katter på et foto)

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

AFamosa
0

Vilka trevliga bilder :o)

Rovardotters
0

Tack Nilla för bilder och en uppdatering. Jag förstår att Kotten blev en riktig gullegris, så kul att få se honom igen. Vi hade svårt att släppa honom men han hamnade ju så bra där i Skåne. De verkar ha det gott, båda gossarna!

Avions
0

Åh vilka härliga bilder! Vilken fin get förresten!Kyss

Attacks
0

Kjempekoselige bilder.Der var det mange som koste seg i hverandres selskap.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/