Var är mina hårsnoddar?
Jag har långt hår och behöver mina hårsnoddar. Varje morgon springer jag omkring med mitt nyflätade hår och letar efter dem. Här hittade jag fyra av dem idag…

Ska jag ta de som ligger i vattenskålen…vältuggade och uppblötta? Eller…

Jag har grönt på mig idag och en grön snodd hade definitivt matchat bäst. Någon har dock kryddat "Mjau´s Lammpaté" med ett par snoddar? (Lammpatén serveras idag på mormor och morfars bröllopsservis och är alldeles utomordentligt läcker, tycker katterna…trots att den för oss ser aaaaningen äcklig ut i närbild. )

" - Suck, man får liksom hugga in ruuuuuuuuunt snoddarna…."
Tiramisú, Ocicat

Här sitter tjyven…fullständigt obesvärad. "Paddam" Mathilda är den skyldige och imorgon gör hon samma sak igen.
Ibland har nöden ingen lag. Man är påväg någonstans, har jättebråttom och är tvungen plocka upp en av de där snoddarna och sätta den i håret. Den torkar så småningom….
Fler som har liknande erfarenheter, tro?

Nilla
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Min Cameo har också pippi på att leka med mina snoddar. Han ser så lycklig ut när han kastar upp i luften och gärna vill att nån av de andra ska försöka ta den ifrån honom, men tyvärr de bryr sig inte. Nu försöker jag komma ihåg att lägga dom i en låda innan sängdags men minnet är inte vad det varit.

asg
Vet hur det känns har också långt hår och behöver mina hårsnoddar, och min rexfröken och Dosan älskar att leka med dom dom ligger lite över allt. Jag försöker att lägga dom i en låda, men det glöms. Tipps är att gå över till hårklämmor som man snor ihop håret i till en knut i nacken .Ännu så länge har inte katterna givit sig på min stora hårklämmor i plast, men dom kan man ju inte ha på nätterna joooo förrästen jag har lyckats att sova med sådana i håret, man hissar bara upp dom till mittpå skallen så brukar det också gå bra. Jag kan inte sova med allt håret i nacken det blir för varmt.
Förrästen Nilla din Matilda verkar vara något i stil med Dosan, det ser ut som om hon inte har vett till att skämmas för någonting utan allt verkar bara vara självklargeter där också
Morsomt, samme problemet fins hos meg…:) Langt hår og alltid mangel på hårstrikk…

Här är också snoddarna jämt på vift och hittas lite här o där.
Jo, Tintin gillar snoddar, men hon bär på allt möjligt, helst ngt större saker; vantar, solglasögon… etc Hon har tre egna gossedjur ungefär hälften så stora som hon och lite till. De konkar hon runt på. Tyvärr är de nog inte tillräckligt intressanta då alla mina saker i lagom strl får "ben" med jämna mellanrum…
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul
Vi hittar alla slags tygmöss i vattenskålar hos min mamma. Det är paddeluran Frida som är boven. Hon lägger både hårsnoddar men framförallt tygmössen i vatten. Grejen är att hon har små, små kaffekoppar med vatten i fönstren, så ibland är det mer möss än vatten i dem :D

Mmm… att sno hårsnoddar är fina jaktbyten, så därför sover jag med min runt handleden. Har vaknat ibland att antingen Pyttan eller Donis är och drar i det. *ler*
Året etter jeg kjøpte mine første siamesere, Dahra og Kelley, flyttet jeg til en annen leilighet, og da fant jeg mer enn 25 hårstrikk under komfyren…
Men selvsagt var dette lenge før det ble vanlig med mopp, så de ble aldri funnet ved rengjøringen av huset.
när jag inga snoddar har kvar, är det bara att ta fram dammvippan å kara under kylskåpet