Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 644 ggr
Avions
0

Undran om kattallergi

Har en underbar familj som ska ta hem lilla honan på prov i helgen eftersom en av deras döttrar har lite kattallergi. Hon har en bekant med en siames och den reagerar hon inte på- bara på huskatter.

När dom varit här hos oss igår nös hon lite på väg hem. Dock kliade det inte i ögonen som det brukar bli när hon reagerar på katter. Nu har vi ju även en huskatt och här är det ju 8 katter och en hund.

Nu undrar jag om jag ska på nåt sätt torka av henne innan dom hämtar henne eller rent utav bada henne. Tror ni det spelar nån roll eller börjar hon fälla ännu mer då?

Hoppas verkligen det kommer att funka för hon kommer att få det så bra där.

Nån som har tips? Erfarenheter?

CoralReefs
0

Jag är kattalergisk men reagerar inte på siames om jag badar dom med jämna mellanrum. Har ja ginte badat mina katter på ett tag så reagerar jag…men sen är ju en allergi väldigt individuell..allt beror ju på vad det är hos katten som hon reagerar på

Avions
0

Man kanske kan tipsa dom att prova bada innan jag gör det. Känner hon inget när hon är obadad är det nog lugnt. Är så rädd att om jag börjar bada henne idag så yr det päls som sjutton hos dom i helgen.Räcka ut tungan

tuska
0

Det är det första jag frågar mina köpare av unge, om dom tror att det finns allergi i familjen. Risken är stor  att du får tillbaka katten om ett tag

Avions
0

Ja, nu var det det första hon sa. Eftersom hon inte har visat nåt med siames och den avtagit på katter överhuvudtaget så ville dom testa. Jag vet att hon kan komma tillbaka så därför testar dom över helgen. Om hon reagerar gör hon visst det direkt.

Det finns ju faktiskt allergiker som tål siames och jag har även pudel, där det är samma sak. Många hundallergiker tål pudel så nu utbildas en del som blindledarhundar så blinda hundallergiker ändå kan få hjälp. Så det kan gå.Skrattande

flis
0

Det är ju bara att hoppas allergin visar sig snabbt. Ibland kan det vara så att man reagerar efter ett antal månader och då är det inte så kul att behöva omplacera.

hecajon
0

Liten fundering, vet inte hur ung din lilla katt är som de ska testa med, men har du ingen vuxen, trygg och sällskaplig siames hemma som de kan pröva med först istället, så slipper den lille flyttas på fram och tillbaks i onödan. Kan ju vara lite tufft att flytta hemifrån överhuvudtaget när man är liten i världen.

Håller tummarna att det fungerar hur du än gör.

Avions
0

Dom äldre katterna är nog svårare att flytta på och dom bor nära oss så hon åker inte långt.

Nu har den här tjejen tydligen inte visat reaktion på katt på nåt år. Därför testar dom nu. Går det inte är det bara två dagar hon är hos dom.

Sen är dottern i de övre tonåren så visar hon nåt sen kanske hon får flytta hemifrån!Skrattande 

Vi får se hur det går efter helgen.

Avions
0

Ska tillägga att sälja till allergiker är ju inte det man vill göra men eftersom dom redan testat siames utan reaktion veknade jag.