Världens bästa kattTV
Glöm fiskar som simmar runt i ett akvarie eller någon DVD för katter.
Det finns bara ett val!
Köp ett par Gerbiler!
Var på Pr-visning med föreningen i dag, i en Zooaffär. Kom in en person som ville få sin lilla Gerbil avlivad. Denna lilla hona hade även två små bebisar.
Erbjöd mig att ta hand om dem, då jag vet hur katterna bara älskar att titta på dessa livliga djur.
Här är bildbeviset…
Bonnie älskar nykomlingen hon också!

Den lilla Gerbilen kommer få en större bur på måndag. Just ni sitter hon i en för liten lånebur.
/Elisa

Förena nytta med nöje. Kul att dom får nåt att sysselsätta sig med. Jag tänder lampan för att försöka få in lite insekter på kvällen men icke sa nicke. Mina missar får nöja sig med nån enstaka blomfluga ibland.
Du får vakta den lilla Gerbilen med ditt liv. Skulle inte våga ha varken mus, kanin eller marsvin hemma. Katterna är ju inte dumma. De listar snart ut hur man får tag på den… 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Jag har haft Gerbiler innan. Sen den gången gamle Ecco lärde sig att öppna buren jag hade och kalasa på ett par jag hade. Så är jag "väldigt" noga med att göra burarna inbrottsäkra…
Den lilla Gerbilen är lugn och nöjd. Matar sina små bebisar och tuggar toarullar för glatta livet.
/Elisa
Vad kul grattis till dom nya djuren , och glöm allt vad 42" plasma platt TV eller vad det nu kan vara är inte en chans . Inget är som en vanlig enkel plast låda med ett par råttor i……. Själv behöver jag bara gå in i badrummet där vår hamster är placerad och stöta lite lätt mot buren, och vipps så har jag minst två mycket intresserade fyrbentingar runt mej.; och snacka om att dom är koncentrerade…..Dosan ligger som ett plåster tryckt uppe på buren, och stirrar högkoncentrerad på den lilla hamstern som också sitter och tuggar på tom toarulle helt utan att bry sig om den ivriga publiken han drar till sig.

Vad snällt av dig att ta hand om Gerbilerna! Och ja bara man har bra "lås" på buren så går det jättebra. Lycka till med dina nya husdjur=) Katterna verkar nöjda iaf=D
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker
Stackars råtta, där sitter hon vettskrämd i en bur med sina barn och en hög rovdjur runt buren. Man kan undra vad ni tänker som tycker det är snällt att ta hand om råttan. Hoppas man får tänka vad man vill utan att bli påhoppad.
Lena
Hon är inte ett dugg rädd. Har ett fint litet hus till henne och där sitter hon inte. Inte har hon lagt ungarna i skydd där heller.
Hon äter glatt, gräver och låter sina barn dia.
En rädd Gerbil stampar och är orolig. Hon har inte stampat en enda gång.
Katterna sitter bara lugnt och tittar och som du ser på bilden ovan tittar den lilla Gerbilen tillbaka.
Har haft både möss, råttor och gerbiler. Ingen har blivit stressad eller rädd av varken hundar eller katter.
Fåglar däremot blir väldigt stressade.
Ska man hårddra det. Vem säger att inte fiskar i ett akvarium blir rädda de också?
/Elisa

Det är viktigt att inte gerbilen skräms. Den borde ju vara stressad när den iakttas av katter eller hundar. Jag tog hand om två engelska undulater en gång. Jag tyckte jag ordnat så bra för dem att ingen hund eller katt skulle kunna skada dom. Jotack en gång när jag kom hem hade de ätit upp båda fåglarna. Det var inte kul. Jag gör inte om det. Inga gnagare eller fåglar inomhus. Jag hade mina kaniner utomhus. Det funkade bra för alla.
Både hundarna och katterna har stor jaktinstinkt, om de får chansen så visar dem det.