Vilken är din ras - egentligen?
Här är ett lite roligt test man kan göra på Animal Planet.
http://animal.discovery.com/breedselector/catselectorindex.do
Och vilken är då min hemliga rasdröm… oriental så klart:-) Och tydligen också Japanese Bobtail…
Jag fick exotic jag…jag som har nakna, dygnet runt/året runt aktiva katter..
Jag fick 25 olika raser att välja mellan! Tack och lov var siames bland dem som passade mej. Fast ocicat kom före….

#2 Ja, men då har jag ett par stycken till dig här hemma! Vilken vill du ha? 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Jag vill ha en oci, men jag kan inte. Bestämde en gång för inte sååå länge sedan att det räcker med fem katter. Nu har vi åtta….förstår inte hur det gick till…

Jeg tok også den testen og fikk tokaneser på første plass, men bare èn prosent mer enn alle siameser rasene. For de går tydeligvis utifra at det er hundre raser innom siameseren også velger de de styggeste bildene for å "markedføre" akuratt den rasen. Tror de går etter en CFA standard eller noe.
Weird. Jag fick oxå tonkanes på första plats (94 %) tätt följt av Japanese bobtail (hm) och oci. Oriental & siames fick 86% och jag säger; good enough och beslutar mig för att forsätta ignorera alla bobtailar och ocisar of the world. Hrmf. 
Siames & Orientaler 4ever!!! 

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul
Og jeg fikk balineser, med 91 %! Selvfølgelig den perfekte rase for meg! 

Heh, den tyckte jag skulle ha en Maine Coone eller Skogkatt. Det fick jag nog för att jag skrev att jag skulle föredra att den är tyst :D Klart jag skulle föredra om de inte skrek om misshandlade småbarn om de hade tråkigt, men det är nåt jag kan leva med. Om man listar siamesernas alla mest irriterande drag så undrar jag ibland varför jag inte kan kan tänka mig nån annan katt ;)

#6…vi fick lika, men hit kommer det nog ingen ocicat. tror jag…
Hmm, jeg fikk Sphynx jeg på 93 % og så bobtail?! og siameser/balineser/orientaler på rundt 87%
Var ikke så flotte bilder av rasene de hadde nei.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

#1 Haha, det var ju lite kul.
#10 Bilderna kändes inte helt uppdaterade, men samtidigt tyckte jag det var så skönt att se "vanliga" orientaler och siameser och inte de supertypade.
91% på Tokines
90% på Japanese Bobtail
89 % Havana Brown (tror det är ungefär samma som OSH)
88 % Colourpoint Shorthair (SIA)
88% Oriental
88% Siames
/Elisa
Sphynx, Balinese, Colourpoint SH, Oriental och siames fick jag :-))

Fick 34 raser att vælja på jag…:)
Oriental och de andra i katt fyra hamnade på 90% men dessa

93%

92%

92%

91%

91%

91%
hamnade stax øver….
Jag antar att jag har val en helt ok ras enligt mitt tycke.
Siames, oriental, burma(huh?), japansk bobtail, balines.