Siames iFokus

Siames

Etikettavelshane
Läst 1810 ggr
Nonimonos
0

Italienare i Dalarna

Måste bara få berätta lite om vår stora pojk som har dundrat in i huset.
Manne (Mandrake D'Oltremare) är en vansinnigt skön kille.  han har nu bott in sig ordentligt. Han har hunnit para en av mina egna honor och en av mina sålda avkommor. Jag hoppas på en välskapt kull om tre veckor (är skitnervös).
Nu går han bara och väntar på att vår lilltjej ska växa till sig och få paras. Det är synd att jag har huset fullt av kastrater när jag har en hane  - knäpp timing. Så om det är någon som har en hona som inte har någon hane så kan ni väl höra av er - det kan ju vara väl så intressant för mig…

Han äter frukost med oss varje morgon och nu när det varit midsommar och sen långa frukostar så har han haft det extra gott.  Han är en riktig tjuv som älskar bröd och ost - och man får passa bordet för annars är han mitt i det tuggandes på limpan.

Men Husse har han fått på sin sida så han bjuder så gärna - och jag som bantat ner honom så.. suck suck..

Rokkur
0

Vilken snygging!!=D Det är så man tycker det är synd att man inte har en honkatt att ta ungar efter=) Här bor bara mina små älsklingar Simsen och min kastrerade honkatt Mara.

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

Nonimonos
0

Ja det är synd att jag inte hade fler honor själv, men jag verkar ju samla på kastrater jag.

Han är en jättetrevlig kille Manne, han har mycket men självklart inte allt - men vilken katt har det? Men det jag är mest nöjd med är hans storlek, hans underbara ögon och hans temperament. Sen att han har en jättehärlig chokladfärg och att han är classictabby är ju bara jätteplus i kanten.

cerwinvegas
0

Jag håller med Vilken snygging.Kanske Nova får besöka honom en vacker dag..Ann

Nonimonos
0

Ja kanske skulle han vara en passande herre om du vill ha orientaler.

kalindas
0

Vacker kille! Kyss
Vet precis hur det är att samla på sig kastrater och massa hanar. Hade variet en perfekt dejt för Skatan (om hon nu löper) framöver.
Men först ska hon dejta min lille cooling Odin.

/Elisa

iafia
0

Han kanske skulle passa min svarta tjej?!
Har precis bestämt mig för att börja kika efter en lämplig hane till henne.

[hakkapelitta]
0

Ååååh, Manne min italienska loverboy! SÅÅ mysig och go :D
Det ska vara nåt att ta i när åskan går ;-))

Beige
0

Vad spännande med kattungar på gång i huset. Jag har ju haft äran att få se Manne på utställning och jag måste säga att förutom att han har ett vackert yttre (gillar särskilt hans tabbymönster) så har han även en fantastiskt mysig röst :-)

ElisaCosmos
0

Hehe han ser supersnygg ut!!Har du fler bilder på profil o så?Vad e det för hona du parat..Kanske står på hemsidan?:.Snygg i alla fall!!Jag har alltid gillat katterna jag sett därifrån..

Helenaf76
0

Manne är ju sååå läcker!! Kyss

Liljekatten
0

Manne är en mycket stilig kille! Lycka till med kullen! Ska bli spännande att se vad det blir.

Nilla
0

Han har en härligt grym look, tycker jag. Han är jättefin! Flört

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Nonimonos
0

Tack för alla fina ord om min myspojke.

Här kommer en bild till på honom.

MijmuPix
0

Han är verkligen sååå fin! Vilken blick! (en löpande fröken Pixi ålar runt på tangentbordet här och tycks instämma helhjärtat! Skrattande)

Nonimonos
0

haha en löpande Pixi kan ta expresståget hit - Manne saknar tjej.

Detta är damen som väntar ungar här hemma. Hon heter CH Marilljos Devil's Daughter JW.
Hon är efter min egna "Ozzy" EP EC SW´06 Marilljos Super Stripe Strix JW DSM SIA n21 och Marilljos Jennifer Lopez SIA n. Hon har givit mig många fina ungar och jag hoppas verkligen på denna kull då det enligt planer är hennes sista.

SacredSouls
0

Kyss Så vakker og god han ser ut.Håper alt går som planlagt med drektigheten. Masse lykke til!!

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

ElisaCosmos
0

Vilka ögon!!!Dom ser förföriska ut!!Ne men jag menar att dom ser verkligen orientaliska ut!!Vad har killen för profil?Skulle vara kul o se om du har någon bild!!Tjatig som jag är men det skulle verkligen vara kul o se!!

Nonimonos
0

Jag har ingen bra profilbild… men ska jobba på det.

Nonimonos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Han ligger här i knät på mig framför datorn och kameran låg bredvid oss så det var bara att ta ett kort med lång arm åt sidan ;-)

profilen är inte perfekt - han har tappat höjden i huvudet som så ofta sker på våra katter när dom blir äldre - så han är lite platt.

cerwinvegas
0

Jag har en viss kärlek till just ögon..Alva har för mej perfekta ögon lite synd bara på färgen..Och när jag såg Manne syntes det direkt att han har det också.Dom snygga ögonen och färgen också..En väldigt stilig herre i min smak..Det blir intressant att se hans bebisar..Ann

Attacks
0

Blir spennende å se hva han kan gi etterhvert. Lykke til med kullet som ventes også.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

MijmuPix
0

#15: sorry Manne, Pixi har redan en kavaljer här hemma som varit i sitt esse de senaste dagarna! ;-) Men Manne lär nog inte sakna damsällskap länge till, han är ju så grann!

Blev så knockad av Mannes blick förrut ( Generad) så jag glömde säga Lycka till med kullen! Skrattande

Nonimonos
0

Ja jag kunde förstå att hon redan hade sin kavaljer på plats - Pixi.
Tack för lyckönskningar om kullen - alla tummar behövs. Jag är lite skakig över en födsel och små kattungar igen då den förra kullens missöden höll på att ta knäcken på både mig och lilla Penny.

Och jag som i mitt bakhuvud vet vilka problem jag brukar ha med Devvan dom första dagarna - jag får inte lämna henne vid bolådan för en stund - hon springer efter mig som en galning och gapar och tillslut gapar jag tillbaka och så får man höra från sina sambo - Jag förstår inte hur du kan fortsätta para henne varje gång när du tycker det är så jobbigt varje gång? hummpf Den kommentaren vill man inte ha!!
Ja hon är skitjobbig första veckan men sen är hon en bra mamma - eller så hyr hon in barnvakt i Penny eller någon annan - hon löser det alltid… Då kan hon bara mata och tvätta och sen gå och äta och hänga med någon vuxen… Hon är bra skön ändå.. men fan vad jag blir arg på henne den där första veckan. Jag får sova på madrass bredvid lådan med armen innanför - annars går hon ur och lägger sig hos mig. -men tänk vad snabbt man glömmer bort det när honorna löper lägligt…

Så nu jag vet att jag troligtvis kommer att få en rätt jobbig vecka snart (semester blir bra att ta ut då) men bara mamma och ungar kommer att må bra så är jag nöjd.
Sätter in en bild på den söta lilla blå Devvan fick förut, som jag bara för att hon var blå dumt nog lovade bort tidigt…. åh hon var (och är vad jag förstår) en så underbart liten go tjej. S*Nonimonos Lady Onyxia JW

[hakkapelitta]
0

Jag ska hålla tummar, tår och tassar här hemma för eran skull Lina! Och vad gör man inte för sina "surpuppor" som absolut kräver och kräver och kräver musten ur en?

Sova på madrass kan ju vara ett välbehövligt avbrott i vardagen! Du får försöka vända det hela till något positivt!! Tänd en campinglampa, slå upp ett litet tält? Ja, möjligheterna är oändliga! Be Myran komma förbi tältet med en korg med fika!!! :D :D :D

kalindas
0

Känner så väl igen det! Smilla var likadan.
Fast om jag valde att sova i sängen sitället för på golvet med henne och bebisen. Så kom hon upp till mig och tog ett regält tag i min hand och drog allt vad hon orkade!
BÅDA hennes bebisar skulle ligga i lådan! Både den lilla nyfödda och den stora feta tvåbenta bebisen…Flört

/Elisa

Nonimonos
0

Ett bra förslag Hakka. En picknick i lillrummet. Vi har öppenspis där så man kan ju passa på att grilla marsmallows också. Ska boka in Myran hon är så duktig på fikakorgar. Någon mer kan få komma - men sen blir det för trångt ;-)