Kattungar som blir kvar
För första gången har jag haft en kattunge kvar i drygt två veckor efter att hans systrar har flyttat. Jag var nog lite kaxig med den här kullen eftersom mina tidigare kattungar alla har flyttat i rätt tid. Det blev inte av att jag annonserade ut dessa ungar i tid eftersom jag höll på och velade med vilken av tjejerna jag skulle behålla. Och nu är det minst sagt gott om birmabebisar…
Jag har haft ett par spekulanter på Mumsing men av olika orsaker så har det inte blivit någon affär. Och under tiden har han skuttat runt här hemma och knaprat sig in i mitt hjärta. I onsdags flyttade han. Jag var inte alls förberedd på det och satt och bölade hela kvällen.
Så har det inte alls varit förut. Alla kattungar jag har sålt har fått kanonbra hem och det har bara varit lite sorgligt när de flyttat. Det har alltid gått över fort när jag sett glädjen i de nya ägarnas ögon. Men nu var det riktigt jobbigt.
Hur hanterar ni sånt här? Man kan ju inte spara alla kattungar som man faller lite extra för…
Idde tycker också att det är jättetrist att hennes egen lilla boxboll försvunnit. De hängde alltid ihop och nu märks det att hon tycker det är trist. De stora birmorna är inte alls lika roliga att leka och sova med.

Vilken söting!
Visst finns det alltid någon kattunge som man fastnar lite extra för. Oftast de som blir kvar längre. Detta för när man hade en kull var de så många. Men blir kattungen kvar ensam en stund uptäcker man dess personlighet och det blir svårare att lämna.
Min Heike var en sådan katt…
/Elisa

Ja, då vet du exakt hur jag kände det med Idde! 
Trots att du bokade henne "i tid" så vart hon kvar liet extra och även om jag redan vid bokningen försökte vänja mig vid tanket att hon inte är min så fastnade jag ändå lite extra för henne….
Det är inget annat än att vänta och glädja sig åt den nya ägarens glädje…du ska bara veta hur många gånger jag läst dina mail oc tänkt på hur glad du var för idde och att det är jag som har bidragit till det hehe…

Tror nog att du snart får en spekulant. Sitter också kvar med ett gäng här men hellre att jag sitter kvar med kattungar än med valpar. Vet många uppfödare som står kvar med valpar nu. Kan ju ha att göra med att det pratas så mycket om lågkonjuktur nu.
Men usch- visst är det ju så att man fäster sig ju vid dom ju längre dom är kvar. Samtidigt vet man att dom får det bra när dom väl flyttar hemifrån och får stå i centrum hos sin nya familj.
#2 Det tänkte jag inte på, Angelica! Stackars dig. Vilken tur att du släppte Idde när jag kom för att hämta henne i alla fall. Det finns ju som sagt två sidor av varje mynt och jag är jätteglad varje dag för Idde. Det vet du.
Idde ÄR verkligen speciell och hon personligen har gjort massor för att marknadsföra siamesen hos Kategori 2-människor. Hennes framtida ungar har jag redan kö på. 
Mumsing får det jättebra och det känns bättre nu. Han köptes av en kompis son och hans flickvän här i Västerås så jag får täta rapporter. Allt går så bra och de älskar varann allihop. Det ÄR himla roligt att kunna bidra till en ny familjmedlem på detta sätt. Det känns lite bättre nu.

Det er vel bare sånt som skjer noen ganger, Jeg sitter også igjen med en kattunge denne gangen. Lille Ella har blitt 6 mnd nå og jeg har innsett at hun sikkert blir her hos oss. Det er vel resultatet av at man er for kresen på kjøpere…..
Ja, jag sitter också här med 2 Ocicat bröder. De är nu 5 1/2 månad gamla och jag blir mer och mer fäst vi dem.
En av dem är såld och ska till England, vilket ju tar sin lilla tid. Jag har äntligen givit mitt ja till en köpare från Nya Zeeland som länge varit intresserad av en av de spottade ungarna. Vi har legat och gottat oss under täcket hela förmiddagen och jag vill inte alls att han ska flytta runt halva jordklotet!
Den andra gossen kommer jag kastrera. Vi får se om det rätta hemmet dyker upp.
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Jag sitter för första gången så här länge med 2st till salu. Båda var bokade vid 8 resp 9v och vart sedan avbokade vid 15 resp 16v helt oväntat. Inte alls roligt när de redan var så gamla vid avbokningen och jag vart riktigt ledsen att dom inte kunde avbokat tidigre jag som var så trygg att alla var bokade då jag skulle ha en kull till..
Nu är dom 4½månad snart och inte en intresserad tiden ligger helt fel nu och norska skogkatter finns det ju alltid i massor. De tråkiga är att jag hade massa förfrågningar förut som jag då sa nejtill och nu sitter man här..
Det känns fruktansvärt att bara tänka tanken att dom ska flytta (om de nu finner hem) men dom måste jag har inget val tyvärr kan ju som du säger inte behålla alla.. Jag har hopp nu hanen ev hittat hem men jag litar nte p¨å de alls än. De är mer förfrågningar på dom som är 4v.
De är jobbigt att släppa dom som de är och nu när det blivit en del av familjen är det ju inte precis svåarare men jag intalar mig själv dom är inte mina men usch de kommer göra ont
Har ikke opplevd å bli stående med noen usolgte….enda ihvertfall. Men kanskje det er en litt dum årstid.Leveringsklare på sommeren er enten eller.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/