Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 872 ggr
Bokskogens
0

Mjaauuu säjer Pyttan!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaha… då har jag gjort det igen… Glömt att ge Pyttan p-piller!
Så nu på morgonen har hon följt mej som en icke ljudlös skugga! Utan som en mycket tjötig skugga!
"mamma mamma hör du mej??"
Så har nu petat i henne ett piller och letat fram mina öronproppar…
Hade det funnits pengar denna månaden så hade hon varit kastrat nu… tyvär! Men det får vänta lite till.

Här är en bild när hon löper första gången vid 10 månaders ålder.

och här är en bild tagen för ett tag sedan på våran balkong

Helenaf76
0

Oh Pyttan!! Love And Kisses

kalindas
0

Lilla Pytta så söt!
Vad var orsaken till att du inte kunde para henne? Har glömt…
Hon är ju så fin!

/Elisa

Bokskogens
0

Min kära sambo Andreas är allergisk mot kattungar… så bestämde vi oss för att testa ändå. I värsta fall skulle han få flytta hemifrån… Snäll sambo man har som ställer upp!
Men så visade det sig att hon har en urkass mun. Veterinären rekomendera att inte avla på henne, om hon inte hade någon jätte exklusiv stamtavla, vilket hon inte har… En ganska så vanlig sådan. *ler*
Så vi har slitit fram å tbx med olika medicineringar men inte hittat något som hjälper… Det som hjälper smakar så fruktansvärt illa att hon får panik och tuggar fradga helt hysteriskt.

Men vacker det är hon… *suck* Ett tag funderade jag på om jag skulle omplacera henne… men… njaa…..

kalindas
0

Har du testat det allra enklaste. Kött så hon får tugga ordentligt och aloe vera? Det hjälpte på Saga, men hon har bara rött tandkött.

Annars sägs det att Interferon kan hjälpa mot svåra infektioner. Men det är dyrt som skam!

/Elisa

Avions
0

Så hon är lite mysig nu lilla PyttanSkrattande

tuska
0

# 4   Va är interferon för någe ??   Jag sökte i FASS  men hittade det inte där.  Känner igen namnet, men hittar det inte i huvve just nu.   Mina katter har visserligen fina tänder men det är bra att veta ifall att..man vet ju aldrig

Liltith
0

Sök på det på google. Används även vis FIP och herpes, sägs hjälpa immunförsvaret sen hur bra det hjälper på FIP är väl inte helt säkert än men forskning sker hela tiden.

Massa kramar till hela bokskogsfamiljen från kompisarna på Kuzamkura's =)

Dizcord
0

Vad tråkigt… Men hon har verkligen blivit stor och fin.

kalindas
0

Det är som nr 7 säger ett immunförsvarshöjande preparat. Används och sägs att i vissa fall ha botat FIP (om det nu kunde bevisas att katterna hade just FIP).

På människor sägs det ha kunnat bota cancer. Är på teststadet än så länge. Men hade det inta varit så j*vulsk dyrt, så hade jag prövat det på katterna för att se om de kunde sänka titrarna på den fortare…

Här är en länk om det. Här står det lite om felint interferon.

Sen om man ska tro att det hjälper är en annan sak.

/Elisa

Bokskogens
0

*kramar hela Kuzamkuras tbx*

#4 Mina katter är inte så förtjusta i kött faktiskt… vet inte om det beror på att jag e vegetarian… *ler*
Men testar att massera tandköttet med aloe vera juice från hälsokostaffär.
Vad använder ni för aloe vera till katterna?

#8 Jaa, hon är verkligen en liten kalaspingla!
Med världens sötaste torsk-skägg! Hehe…
Hälsa brorsan!