Åhh, der var han som skulle vært i påskeegget mitt jo.
Gud så skjønn han er. Han kan flytte hit om du har liten plass Nilla
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Det verkar vara en liten kille med mycket vilja och spring i benen. Vilken härlig busblick och vilken färgteckning 
Åh så spännande att vara liten vildkatt i gröngräset….
Han är bara såååå snygg.
Det där är fan ta mig det snyggaste klassisk tabby-mönstret jag har sett på någon katt (utom Mona Anisdals silverbritter, de har lika bra mönster)! Ursäkta kraftuttrycket, men jag blev helt tagen när jag såg mönstret.
Så synd att han är en liten ocikatt, och inte en oriental. Fast jag tycker faktiskt den kan likna lite på en oriental? Kanske därför jag tycker den är så alldeles extra förtjusande? :)
Tänk att göra en experimentparning mellan den där och en oriental? Och kanske, kanske få fram ett lika bra klassisk tabby-mönster på orientalen i sinom tid?
Borde ju inte vara så svårt att få använda en oci för att förbättra mönster. Siamesen är ju inblandad i dessa katter i från början.
/Elisa
Så på hjemmesiden av den kjekkeste oci katten av de aller kjekkeste "jeg har møtt" skal flytte langt avsted 
Men gratulerer likevel,dem får en nyyyyydelig gutt 
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Tusen tack för allt fint ni skrivit om Tiramisú! Han är en underbar liten personlighet, spinner som en skördetröska och biter mig i tårna varje morgonen…genom täcket.
JA, han ska "tyvärr" åka utomlands. Tiramisú ska så småningom till UK* Ameeka Cats i England. Där ska han bli avelshane och bidra med sina svenska linjer. Uppfödaren arbetar hårt för att få Classic tabbyn godkänd som syskonras till Ocicat. "Den nya rasen" kommer heta Ocicat Classic.
Tiramisú kallas nu för "Neo", ett namn som den nya ägaren valt och vi inväntar rabiestest och sedan återstår "6-månaders-regeln" innan han kan resa. Han kommer vara närmare året och könsmogen när han åker.
Det blir ett rent h-vete, att skiljas från honom och lämna in honom på Landvetter flygplats till höst/vintern. 
Nilla
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Du er helt sikker tilgitt Connie, for her må det være lov å ta av!! Jeg ble faktisk helt betatt av mønstret
Nydelig liten sak også, med en lekker hale/svans.
Den nye eieren må bli kjempe fornøyd og
!
Karitzy(。❤‿❤。)
Förstår att det kommer bli jobbigt att skiljas från denna vackre kille…
Det där med syskonras till OCI låter intressant. Jag blev så sugen på en tabby OCI efter sett denne kille…
Så hör du någon som fått en hona, så skicka mig ett mejl!
Vad jag vet så får vi använda Tabbyn i avel i FHK. Men inte ställa ut…
/Elisa

Han har en otroligt vacker teckning!
Man blir allt lite kär….

#9 Att få tag på en tabby-hona är nog inte så svårt. *ler*
Vet två uppfödare som har flickor just nu.
Men flera sätter avelsförbud på dem…
För ca 6-7 år sedan så jobbade jag för att tabby-ocin skulle bli godkänd som egen ras i Sverige och blev väldigt ner-röstad från flera håll! Min egna tabby-tös fick en liten kattunge som var prickig (var hennes uppfödare som stod för kullen). Tänkte para om henne men hon vägrade att löpa så till slut gav jag upp. *ler*
För de är otroligt vackra!

Hörde att tabbyn troligtvis är godkänd som syskonras till OCI i Australien.
Tror som sagt att jag får använda dem i avel i klubben jag är med i, men inte ställa ut.
Finns vad jag vet inga OCI uppfödare i IDP och jag vet inte hur svårt det skulle vara att få dem godkända som en syskonras.
Fast köpa en katt med avelsförbud, är jag ju inte så intresserad av. Har redan gjort detta en gång och det räcker..:-)
/Elisa