Klåda vid öron?
Hej, Jag har en orientalisk korthårsflicka som är 3 år. Hon har en svår klåda som kommer främst när hon löper. Det blir stora sår.
Hon har gått på en kortisonbehandling, allergifoder och endast porslinskålar. Hade tänk para henne då hon har en bra stamtavla och är ett fint exmplar av orientaler. Har varit i kontakt med veterinär som tycker att det inte är lämpligt att para just nu, vilket jag också själv tycker. Har beställt tid för Kastrering på torsdag 5/6, då det kan vara horminellt betingat.
Jag ställer bara frågan om det är någon annan som haft dessa problem? Hjälper inte kastreringen så vet jag inte hur detta ska sluta.
Tacksam för svar!
Vet att en kompis har en hund som hade något liknade. Hon blev bra efter Kastrering.
Håller tummarna att samma gäller för din katt.
Jättetråkigt att hon får dessa problem..:-(
/Elisa
Vår första ocihona hade likadant, rev sig blodig just vid öronen. Vi försökte också med kortison, BARF osv.
Lät kastrera henne efter det hon fått sin första kull. Sedan kom de där besvären aldrig tillbaka. Så det var säkert hotmonellt betingat. Hoppas Kastrering hjälper för din katt också.