Siames i Ulriksdalsskogen??
Känner någon till om det springer en bortsprungen/förvildad siames i Ulriksdalskogen??
Min kompis är ofta vid kolonistugeområdet och jobbar med en kolonistuga som en av hans vänner äger. Han går oftast den asfalterade gångvägen från Ulriksdals pendeltågsstation och ut till kolonistugeområdet. Han har inte sett katten.
Enligt stugägarens fru, som går genvägen genom skogen, så har denna siames, renrasig som hon tror, varit ute där ett tag. (Inser nu att jag inte minns hur länge han sade…om det var några månader eller sedan i höstas?? Får kolla det igen.)
Han skall ta genvägen genom skogen nästa gång (är vanligen för lat enligt han själv) för att se om han kan både se, prata och locka till sig katten. Han har en enorm förmåga att få katter till sig. Tydligen pratar denna katt mycket och högljutt också. Precis som en siames gör.
Jag tipsade om gummibandet med namnhylsa i så han kan få reda på om katten bara är ute och springer eller om den är "bortsprungen".
Någon som hört någon efterlysa en sådan pass ovanlig katt??
(Fick tipset inne på hittekatter att annonsera här också…
Lägger inlägget på "Utanför ämnet" och hoppas det ligger bra där?)
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Dum fråga…
Ulriksdalskogen finns i vilken stad/kommun?
/Elisa

Ursäkta! Ligger i Solna? Stockholms kommun då? Ulriksdals pendeltågsstation. Insåg inte att fler städer hade pendeltåg…mitt fel! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Är det en ensam Siames ute i skogen, hoppas jag verkligen att ni får fångat in den! Kontakta något katthem/förening och låna en "fångstbur".
Jag vill tillägga, att oavsett om det är en renrasig Siames eller ej, så bör den tas omhand. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus