Signera protestlista...
Jag fick detta mail från min kära uppfödarkollega i Kroatien, Dorothea och klistrar in det här, för att jag tycker det är viktigt. Vi är närmare 400 medlemmar på detta forum och tillsammans kan vi dra vårt strå till stacken!
Brevet är på engelska och handlar om en "konstnär" vid namn Guillermo Vargas Habacuc, som tog en hund från gatan, band upp honom i ett konstgalleri och lät honom svälta till döds medan folk gick och tittade på honom. Han kallar det konst. Detta utspelade sig 2007.
Visual Arts Biennial of the Central American har bestämt att detta ÄR konst och 2008 ska konstären "ställa ut" igen. Klicka på den blå länken och signera protestlistan.
Ps. Ni som tycker att protestlistor och bojkotter är slöseri med tid, kan bara bortse från inlägget. Jag kommer alltid att reagera på djurplågeri och agera i den mån jag kan. Att skriva detta inlägg är ett sätt…
Nilla
In the 2007, the 'artist' Guillermo Vargas Habacuc, took a dog from > the street, he tied him to a rope in an art gallery, starving him to death. > > For several days, the 'artist' and the visitors of the exhibition have > watched emotionless the shameful 'masterpiece' based on the dog's > agony, until eventually he died. > > Does it look like art to you? But this is not all … the > prestigious Visual Arts Biennial of the Central American decided that > the 'installation' was actually art, so that Guillermo Vargas Habacuc > has been invited to repeat his cruel action for the biennial of 2008. > Let's STOP HIM!!!!! > > Click on the following link :
> http://www.petitiononline.com/ea6gk/petition-sign.htmlor > http://www.petitiononline.com/13031953/petition.html
_> or just copy it in your browser to sign a petition to stop him to do
> it again, then digit the name Guillermo Vargas Habacuc to find the
> petition to sign.
> Please do it.
> It's free of charge and it will only take 1 minute to save the life of
> an innocent creature.
> Please also send this e-mail to as many contact as you can… Let's
> stop him!!!
> If you want to double check all the above information you can google
> the name of the 'artist' to see all I have just said corresponds to truth.
> Thank you
_
**Ps. Jag har valt att plocka bort bilderna.
**
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Herregud!! Noe så grusomt.Jeg ser ikke bildene men søkte på navnet og så mange bilder. Så jævelig,jeg har ikke ord engang men gråten var ikke langt unna. Også skrevet på veggen med hundemat da.Fullstendig groteskt.Har signert såklart.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
#1 Jag klarar inte av att gå ut och läsa mer om det hela. Men jag har skrivit på. Tack för att du gjorde det också. 

Jag vill inte läsa för då blir jag bara ledsen, men givetvis har jag skrivit på! Läste nyligen en artikel i vår lokaltidning om det ökade djurplågeriet. Bla hade polisen fått in en schäfertik som blivit sexuellt utnyttjad
.

Jag har också skrivit på
Fruktansvärt!!!
Tror jag har skrivt på dessa listor innan. Vill dock inte se bilderna så jag är glad att de inte fungerar…
Man undrar ju hur det står till i hjärnan på en som våldtar en hund?
Jag hoppas verkligen att det snart blir förbjudet med tidelag igen.
/Elisa
Har tagit bort bilderna. Jag har kunnat se dem hela tiden. Fy f*n.
Ja, det är möjligt att denna lista legat ute på andra forum. Själv är jag bara på Siames I Fokus, har ju inte tid med fler! 

# 5. Ja verkligen, har sådana personer ens en hjärna…
Tror jag fick det via mejl…
Man kan undra…:-(
/Elisa

Fy vad hemskt, blir alldeles gråtfärdig
Har skrivit på jag också!

Jag har också skrivit på..att det finns sådana idioter i världen
Jag tycker dom kan ta han och binda fast honom och låta han svälta ihjäl.. hårt sagt men va f-n man blir så himla ledsen när man ser sånt här.

underskrivet

Såna idioter finns det faktiskt i Sverige också. Det har förekommit liknande projekt här faktiskt.
Var det inte en "konstnär" som använde uppstoppade djur i alla möjliga konstiga "konstverk" för några år sedan?
Vet det var mycket liv om detta, tror hon var spansk eller nåt sådant.
Har aldrig riktigt förstått nöjjet med uppstoppade djur…
Tycker inte ens att det är vackert!
När jag var liten så tyckte jag tvärt om. Men jag visste ju inte bättre då…
Vet en gång för längesedan så var jag hemma hos någon (gissar kaninuppfödare). De hade sin gamla hund uppstoppad hemma!
Jag klarade inte ens se på en målad tavla av Spokie efter att han dog!
Tänk er att ni stoppar upp er älskling så ni ALLTID kan titta på den! Vilken mardröm!
Lite OT sorry
/Elisa

#13 Jo. det var en "konstnär" som sysslade med det. Det var någon annan kvinnlig "konstnär" som köpte en kull valpar som hon hade ihjäl för att göra konst av. Mycket märkligt. Jag vet inte riktigt hur man ska få stopp på sådant här. Rubbat är det i alla fall.
Verkar som allt är möjligt i "konstens" tecken, iallafall när det gäller djur…
Undra om man hade gjort samma sak med konstnären själv här ovan. Dvs binda fast honom och låta honom svälta ihjäl medan man fotograferar, filmar och tar in publik för att titta på honom.
Tror någon att det hjälper att man säger att det är "konst" då?
/Elisa

jag förstår inte hur vissa människor, och i vissa fall, hela LAND kan tycka att det här är helt acceptabelt! och att de t.om. tycker att det är "värt" att ställas ut får mig mest att vilja gråta.
ibland skäms jag över att kalla mig själv för människa.. :(