Juvertumörer
Lärde mig lite nytt om juvertumörer idag. Tänkte jag skulle dela med mig av informationen…
Som ni vet så har ju Saga juvertumörer och de växte fort! Bara på tre dagar dök de upp överallt!
Var och fick diagnos och där jag fick veta att tumörerna, som ligger som små kedjor, inte är en bra diagnos…
Var även hos en annan veterinär som tyckte jag skulle operara bort hela juverraderna på henne, vilket jag vägrade…
Sen plötsligt så stannade den snabba tillväxen upp! Tumörerna har minskat i storlek! I samband med detta så ökade såklart mitt hopp om att det kanske inte var tumörer iallafall. Kanske bara fettknutor.
Ringde därför till den förste veterinären idag och fick reda på att tumörerna "kan" minska i storlek.
Detta för att kattens eget immunförsvar bekämpar dem, sen kan det lika snabbt vända och bli stora igen (iallafall om de är elakartade)
Så nu sitter jag här med mitt lilla, lilla hopp att Sagas tumörer är godartade, att hennes immunförsvar tar bort dem.
Så håll nu tummarna att det är så!
/Elisa
Usch vad jobbigt!
Jag håller tummarna så hårt jag kan för att Saga ska bli frisk igen.
Tack..
Hoppas detsamma här. Inte för att hon är direkt sjuk nu. Hela dagarna är fullt ös på henne. Nästan omöjligt att få henne på kort, för hon är aldrig stilla!
/Elisa
Jøss det ante jeg ikke at de faktisk kunne krympe.
Krysser alt jeg har for din Saga Kalindas. At hun er i så fin form er jo et godt tegn iallefall.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Vad skönt att det finns hopp! Nu håller vi tummarna för att det vänder.
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Vi håller alla tummar och tassar för Saga också. Det vet du. Pussa på henne från oss.

Åh håller tummarna för Saga! Hoppas hoppas att knölarna försvinner nu!
Jo, jag hoppas…
Men idag tyckte jag en del av dem kändes större igen..:-(
Man blir knäpp av att klappa denna dam på magen. Varenda gång känner man där och hoppas…
/Elisa
Æsj ja det forstår jeg godt.Å veklse slik mellom håp og fortvilelse hver dag er jo fryktelig slitsomt.Og for din egen del så kan du jo ikke holde på slik i lengden *klem*
Skal du inn å ta en biposi i Juni?
Jag har inte riktigt bestämt mig om jag ska göra det ännu. Allt beror på hur Saga mår och hur stora knutorna blivit…
/Elisa
Så god hun er.
Så fin hon är, Kalindas. Underbar. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Håller tummarna för vackra Saga!

Hon är otroligt fin

Jag håller tummarna jättemycket!