Mus+ Tassen= ojsann
Ja her har vi hatt en liten opps som ikke skulle skje enda. Mus hadde sin løpetid og alt var bare fryden. Fungerte supert å ha Tassen på badet om natten og løpetiden var nesten over. Men på 5 dagen så står jeg opp og ser at Tassen og Mus ligger ved siden av hverandre og sover på stua!!! Hva har skjedd.. Joda eldste sønnen skulle på do og tok nøkkelen fra baderomsdøren for å låse do døren (og låste opp baderomsdøren mens han gjorde det) Tassen er jo mester i å åpne dører så det var en lett sak for han å komme seg ut da.Vi hadde ikke hørt noe hyl og de var sammen maks et par timer.. sukk.
Jeg håpet i det lengste at det ikke hadde skjedd noe.Og trodde ikke det hadde skjedd noe heller siden vi ikke hadde hørt noe. Ventet på ny løpetid,men ukene gikk uten at den kom. Pattene begynte å bli litt rosa og magen tjukk.Her var jeg nok litt som Louise
i fullstendig fornektelse.(Hovmodet er en luksus man ikke kan ha når man har tre små barn har jeg funnet ut ;-)
Nå har hun gått opp en kilo og de små skal komme om 6 dager.Så man kan trygt si at fornektelsens tid er fordi. Vi har vært hos veterinæren flere ganger og han mener hun er i super form,kraftig og stor kroppslig og sikkert kommer til å klare fødselen kjempebra. Hun er jo bare 9 mnd og jeg må innrømme at jeg synes det var ganske tragisk at hun ble drektig så tidlig. Men hun er iallefall en mye større katt enn vår Josefine som aldri har hatt noen problemer. Så jeg håper alt går bare bra med Mus.
Nå når skaden tross alt har skjedd så begynner jeg å glede meg.Hun er ganske stor blitt men jeg håper det ikke er mer enn tre- fire stykker.
Mus og Jöback

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Men men…lilla Mus med stor mage! Ja, det är väl ingenting att göra åt!!! Nu får du glädjas åt ungarna och vi håller tummarna för att det går vägen!!! Kan bara tänka mig chocken du fick, när du såg dem ligga tillsammans!!! 
Jaa, inte är det lätt när man har barn i huset. Min son kan "kattreglerna" i sömnen men har han kompisar här, får jag springa som en tätting och kolla hela tiden. Har de fällt ner locket på toaletten? Har de släppt ut någon katt som ska vara för sig själv? För att inte tala om ytterdörren, när 3-4 ungar stormar ut!
Jag har dock drillat min 12-årige son rätt hårt. Är jag inte hemma, har han ansvar för katterna. Och han brukar fixa det alldeles utmärkt.
Oj, oj oj, bara 6 dgr kvar…så spännande!!! Hon är otroligt vacker, "spröd som en ängel"…
Jag gissar på att aktivitetsindex kommer att öka rejält de närmaste veckorna… 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Et liiite sjokk ja.
Ja stakkars sønnen. Han visste jo så godt at den døren skulle være låst.Og de er jo godt drillet her også
Er veldig flinke til å alltid passe på dører og når de har venner på besøk osv.Men det var jo på natten og han hadde våknet og tok jo nøkkelen i halvsøvne,uten å tenke over at han vred om låsen. Det er jo slik som kan skje desverre. Jeg sa til han at de små skulle kalles opp etter han Blaming Mathias,Mathiases fault osv..haha stakkars gutt så han har blitt ertet etterpå.
Gudskjelov så er ikke lille Mus så liten lenger. Hun veier ca 3 kilo uten bebiser så jeg er glad for at hun har vokst seg såpass stor i det minste.

men oj då
…oj oj oj
.. kära nån då
ooops

Efter en behövlig sovmorgon så är jag fortfarande lite yr när jag sitter här med "morgon"kaffet och börjar läsa din tråd…inledningen och följande faser låter märkligt bekanta (utom högmodet då förståss som du lyckligtvis saknar:-))
Sedan ett par månader tillbaka så är jag nog den siste att förvånas - Katt samlas under ett begrepp = Oj! och kat.IV katter med tillägg = Ojjjsann :o)
Du, nu hoppas jag att du liksom jag faktiskt längtar efter att få se ooops-kullen Mus bär på…ooops'et är ju liksom redan skedd och du verkar hantera situationen bra redan nu :-) och Mus ser ju ut som hälsan själv, lite ung kanske men tip-top kondition och en härlig babymage.
Detta ska bli spännande! Du kommer att få en jättefin kull!!!!!!
Många många lycka-till-önskningar till dig och lilla mamma Mus

Louise
Olyckor kan ske och när det är en sådan här olycka är det mest spännade!
Nu kan jag inte vara här på forumet ett tag framöver. Risken är då att jag kommer och stjäl en hona ur den blivande kullen.
För dessa kattungar kommer bli så otroligt vackra!
Hoppas att allt går bra!
/Elisa
#4 Tuuusen takk Louise. De ordene gjorde så godt at du aner ikke
..eller vent, det gjør du kanskje 
Man føler seg jo helt pyton når noe slikt skjer og jeg håpet så i det lengste at de ikke hadde hatt noen parringer.Og den ekle kalde følelsen man får når man etter fornektelsens tid forstår at katten ER drektig..huff.Ikke gøy!
Nå i det siste har jeg begynt å glede meg da,det hjelper jo å få litt betryggende ord fra veterinæren også. Hun er såpass bred over rompa at han trodde det skulle gå så fint så.Jeg bare håper hun klarer det selv og det ikke må bli keisersnitt. Det er det jeg er mest redd for.
#5 Hvorfor skal du ikke det?
Tusen takk kalindas.
Kommer vara på forumet som vanligt..
Är ju bara rädd att jag ska bli förälskad i Mus bebisar.
Men jag får väl blunda när du kommer visa alla fina bilder.
Skulle så gärna vilja ha en vacker siames flicka och risken är att dina blir fantastiskt vackra!
Tänk dej en röd eller crememaskad liten tjej! 
/Elisa
Du kommer til å få noen fantastisk små og lekre mini muser. Masse lykke til…Dette blir spennende, det er sikkert.
#8 Åja..hahaha
Ja jeg håper på tre- fire røde/creme jenter
Det hadde vært noe det!! Skal bombadere deg med bilder på mail jeg Kalindas,du slipper ikke så lett unna;-)
#9 Tusen takk Aino.

Olyckor händer så lätt, och det här blir ju söta små olyckor.
Oh, vad spännande att se vad som kommer ut
Vi håller tummarna att allt går bra och att det blir många små Mus-bebisar

Men oj, oj, det där misstaget lär ge ruskigt fina kattungar!! Fin både mor och far. Hoppas det går bra för lilla mamman
!
Se det ja - nå er musen sluppet ut av sekken
(Jeg kommer ikke over at det går an å ha en katt som heter Mus )
Jeg ser enda for meg bildet jeg fikk av deg for noen uker siden,der du trodde frøken Mus bare var litt forspist,og kanskje de knall rosa puppene var tegn på en ny løpetid? hihihi.
Dette går så fint atte.Vi er heldige vi som driver med denne rasen.Som modnes mye raskere i sinn og skinn enn mange andre raser. Men jeg tror det blir mer enn 4 bebiser i kommingen her.
Prøvde dere å telle når dere var på UL?
Nå blir det full nedtelling til den store begivenheten i Drammen skal poppe,og det kommer sikkert flere vakre røde jenter,så du skal få hodebry med å velge ut en jente å beholde selv.
*klem*
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Ja der var det offentlig ja. Hihi 
Hun ser superskjønn ut Line og gleder meg til å se hva hun og Tassen kan lage for noe 
Tusen takk alle. Jeg som grudde meg så til å fortelle dette
Også bare positive tilbakemeldinger. Så herlige dere er.
#13 Haha ja men det kunne jo med en liten porsjon fantasi og fornektelse faktisk se ut som om hun kun hadde spist litt mye
Nei hun var for stor for ultralyd så det var ingen vits i å ta.Så jeg aner ikke antall.Synes det sparker mye mindre enn da Josefine fikk fem.Så jeg inbiller meg at det er færre.
Navnet Mus ja..hehe ja værst var det når Jonas kalte henne bollemus her om dagen.Jeg fortalte han på en pen måte at det var et veldig stygt navn for det kvinnelige kjønnsorgan så nå går Mus under navnet frøken Bollerud istedet 
Ja en ulykke kan skje i de beste familier Line. Ha hell og lykke med deg.
Tror det der blir en kanonkull. Fikk en veldig god magefølelse da jeg så bildene av Mus og Jøbak. Han oppveier for hennes feil og hun vil tilføre masse bra. Tror jeg. Hennes topp og snuteparti sammen med hans øyne pluss at begge har bra øreplassering – det bare må bli bra? :)
#17 Det er Tassen som er den kommende pappa.Det er sønn av Jöback.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
#17 Takk ,takk. Men jeg vil da ikke ha hans øyne
Nope!! Jeg ønsker meg en rød/creme jente med Mus sitt hode og Tassen sine lange ben og ganske lange kropp. Hennes feil i forhold til standard er det jeg forguder hos henne. Liker de som er amerikanske i typen jeg
Så i mine øyne er hun så perfekt som det går an å bli.(iallefall hodemessig) Men det er jo det som er fint da,at man liker forskjellige typer.

Det måste då vara mening i alla fall säkert kommer det en BIS vinnare i kullen,det brukar komma nåt gott ur sånna där händelser!!Mamsen e verkligen söt!!!O pappa e snygg!!!

Ojdå
! tänk vad de kan hitta på de små liven. Ska bli spännande att se vad lilla Mus får för fina bebisar! Hennes ögonfärg är bara så läcker!

Det lär ju bli fina vackra bebisar iallafall!
Ja se den kärleken…!
Precis som de ovanstående så tror jag åxå att det här kommer att bli såå fina små bebisar! Så spännande!
Lycka till med bebisarna! Det ska bli spännande att följa dem här!
Åh, jag längtar tills bebisarna kommer! Mus 
Tusen takk alle sammen, så gode dere er 
Spännande Opps! Håller tummarna för att allt kommer att gå bra för er - jag tror det blir en toppenkull ja!

Dette blir spennende, Line. Vakre blir de ihvertfall med de pene foreldrene
Masse lykke til, klem

#19 håper du får din lille rød/creme jente, og at alt går fint med lillle Mus.
Tusen takk.
Ja nå teller vi ned. I går ville Mus leke mamma for Messi og dro henne med seg overalt.
Så det nærmer seg iallefall.
Jättespännade! Hoppas att hon får en lätt födsel och stora friska bebisar!
/Elisa
Hvad kommer det månne för bebbar ut av en Mus?
- Fröken Hasselmus,
- Herr Jorderotte,
- Herr Moldvarp,
- Fröken Rotte

Jeg gjetter på fire unger, jeg…to av hvert. 
Hahahaha 
Tipper et ujevnt tall jeg for hun er veldig ujevn i magen nå.
Decibell hadde 4 bebiser på ene siden,og 2 på den andre,denne gangen. Jeg har jo sagt 6 bebiser jeg
,så da passer det fint om hun er ugjevn.
Far som heter Tassen og mor som heter Mus… ja da må du bare være kreativ med navnevalgene. Jeg tror rett og slett du må be Maja om råd 
Maja..haha. Hun vil at de skal hete Murrey,Spiderman,Store Ku!!!,Bloom,Blue og Stella
Store Ku er nok favoritten min 
Store Ku er et flott navn! :)
For å følge opp Majas meget gode idé, så kunne jo en unge få navnet Baby Moo? :)))
Ja det var jo faktisk veldig søtt.
Store Ku? Är det någon norsk barnboksfigur, tro? 

Nei,men den første siameseren vi hadde het Lille Q.
När jag var liten läste jag en barnbok som handlade om en tjej som hette Lilla O, tror jag?

#40- den boken har jag kvar någonstans i gömmorna, vill minnas att lilla O var ett riktigt frö, mörkt lockigt hår och knall-turkos klänning m blommor på :-)

Herr Jorderotte låter bara för underbart!