Viktkurva?
Finns det någon som har en viktkurva på oriental/siames bebisar? Mina kissor har gått upp dryga 200 gram på fyra veckor, men de är pigga och krya!
Kanske är det i minsta laget,försök att ge dem lite annan bebisföda som ett tillägg, om de är fyra veckor å där över. Kanske har du en stor kull ??

Japp, det är 6 st bebisar. Nu har de börjat äta torrfoder så det lär väl gå uppåt men det skulle vara intressant att få se någon annans viktkurva..
#2 Någon bestämd viktkurva har inte jag, men går de upp 10 g per dygn ska det väl vara OK. Den kull jag nu har är stora, väger 650g å där över vid 5 veckor, då är de "feta" ungar. En kull på 3 st det gör sitt till.
En dobling av fødselsvekten etter en uke og ca 100 gram i uken er vel det mest normale.Men det kommer jo an på både linjer og størrelsen på foreldrene også.Litt lite veide jo de små dine så jeg hadde nok prøvd å begynt med litt mer mat.
Ved fire ukers alder veide de siste mine 424 og 458 g
Kullet før der hadde jeg ikke fire ukers vekt på men de veide 332g,409g og 329 g tre uker gamle.og de anså jeg som ganske små.
Ikke noe Tuska kjemper nei 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Ja, de väger lite lite. Men jag tror de kommer att gå upp i vikt nu när de börjat äta själva. Jag tror mamma katt börjar få dåligt med mjölk. Så jag väntar några dagar till och ser vad som händer. Idag åt de som tokar när jag serverade torrfoder blandat med ersättning. Kött och sådant har de inte velat äta men jag testar imorgon.
Bifogar en viktkurva som jag gjort!
Tack för svaren!
#5 Ja men selvom de er litt små så hadde de jo gått jevnt og fint oppover. Synes det så bra ut jeg.
De legger nok på seg masse etterhvert. Et godt tips er Lammefarse/nötfarse (kjøttdeig på norsk
) blandet med morsmelk erstatning og en eggeplomme. Det setter fart på vekten.

Kan vi inte få se lite bilder på dina sötingar också 
#4 OJ.. jag vägde mina ungar nu på morgonen "minstingen" väger 750g å då vill han inte ha kattungematen jag bjuder på…..nej nej han trivs så bra vid sin tutte. Jag måste säja att det är så olika på kullar när det gäller vikten, sånna här smågrisar har jag då aldrig haft =) Kanske de snart drar ut lite på längden så de blir mer lik Siameser i kroppsformen.
#8 Haha ja det var en real vekt.Men det blir nok siameser ut av han også etterhvert
Men såklart det kommer sikkert litt an på størrelsen på foreldre også. Min Josefine som var mamma til de over på tre uker er bitteliten og i tillegg hadde disse kattungene hatt e colli infeksjon. Så de var nok ekstra små.
Siden dem er så flinke til å spise,så raser dem nok opp i vekt veldig raskt.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Oj oj, nu går de små upp i vikt! Mellan 20-30 gram/dygn. Mamma Sasha hade nog slut på mjölk. Nu ger jag dem blandning mellan torrfoder, köttfärs, äggula, fisk mm Och det går ner! :) Toppen!

Här kommer lite bilder!

Nämen oj oj oj så söta de är 
Louise
Du må vise hun brunpadda di også
Så flott dem øker så fint nå.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Jättesöta!
Härligt att de börjar öka i vikt nu…
/Elisa
Nydelige. Så flott at de øker i vekt.