Akutgruppen anropar!
Hej på er kattälskare!
Inför sommaren behöver vi förstärkning! (Och annars också förstås) Bor du i Stockholmstrakten och har mycket tid över? Vill du hjälpa oss i vårat arbete för hemlösa katter?
Som volontär sitter man med fällor ute, tar katter till och från veterinär, skriver kontrakt, står på mässor, uppdaterar hemsidan, har kontakt med akuthem, sätter upp informationslappar, besvarar e-post och telefonsamtal m.m.
Du hjälper till på DINA villkor och efter DINA förutsättningar!
Vi är även i stort behov utav akuthem som tillfälligt tar in en katt i väntan på ett nytt hem.
Hör av dig på info@akutgruppen.com / akuthem@akutgruppen.com och berätta mer om dig själv!
Mvh Malin, Akutgruppen

Kattungen på bilden är en av våra hemlösa katter.
En så underbart söt liten unge. Skulle jag följa mitt hjärta, skulle jag sätta mig i bilen och hämta denna lilla skrutt/skrutta på direkten.
Tyvärr så har nog denna annonsör svårt att hitta frivilliga hjälpare på just detta forum. Vi som är uppfödare har fullt upp med de katter vi har och har framför allt smittorisken att tänka på. Inga herrelösa katter kan alltså tas emot. Det är nog fler än jag som tänker så.
Men jag säger som jag sagt förr, man kan bidra med en liten slant till de närliggande katthemmen när man har möjlighet.
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Om omplaceringen sköts seriöst så kan jag mycket väl tänka mig att ta emot en hemlösing. Då har ju katten blivit besiktigad och vaccinerad och avmaskad enligt konstens alla regler.
Hittade själv 2 kattungar härom året och jag åkte direkt till veterinären och kollade upp dem, den ena blev kvar och följde med vaktmästaren hem och den andra följde med mig hem över natten innan han flyttade vidare till sitt nya hem.
Självklart ska man vara försiktig men jag tycker nog inte att man helt ska räkna bort hittekatterna. Nog har väl de flesta av oss plats för en hittekisse.
Ja, det har du rätt i, Canoodles. Men jag tror att många av oss uppfödare "har en kvot" och den fyller man helst med sin egen ras. Sedan är det stopp.
Jag har själv tagit hand om två vuxna hemlösingar från Djurens Samarittjänst i Göteborg + Schäfer på omplacering + misskött häst från känd djurplågare + tax som följde med husköp och skulle skjutas av nya husägaren.
Nu har jag missanpassade kossor på min gård och säger ja och amen, så fort bonden har problem med något djur.
Jag önskar verkligen jag hade plats för en liten hemlösing också. Men kvoten är tyvärr full.
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Då vet ni vart ni ska vända er om ni får en ledig plats! ;-)