"Kärt barn har många namn..."

Vad kallar du din katt när andra inte hör? Lystrar katten t o m till sitt pinsamma kärleksnamn?
I denna tråd kan du bekänna, med bild på katten i fråga och dess "charmiga" lilla smeknamn under. Jag visar god ton och börjar…
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Pappa Gucci kallas här hemma för Guccigo…som om han vore en svettig pizzabagare! Han tycker mycket om när matte kallar honom för det… 
Mycket bebisspråk i detta hem…
Smilla - _Trams, Milla, Häxa (det sista när hon är dum)
_Spidde - Spiddemannen, Knodd (han hade så söta "knoddar" som försvann efter Kastrering, en i varje färg..
)
Odin - Godis
Skatan - _Katan, Råttan, Häxa
_Saga - Har inga direkta smeknamn. Hon är bara mattes vackra Saga…
/Elisa
Mina kissar har ett och samma svordomsnamn här hemma när hittar på saker de inte får - råtta eller lus. Detta kallar jag även mina barn så ibland blir de lite förvirrade och vet inte om vem jag är sur på.
Våran Son of a Devil SIA n kallas här hemma för Bumpen, bara för att han helt enkelt är en "bump"!
Han klampar på en som en bump och han lägger sig mitt i ansiktet på en som en bump och han är klumpig som en bump.
Sen ha vi katterna
Ozzan,
Isafia, buslisa,fia, IZZA och pappas hjärta som Ulf kallar henne.
Penny-Penzie.
Och så har vi Devvan - Dev som oftast uttalas mer DEEEEEVVVVV!
Och så Mandrake som kallas Manne, Mancini, ManneMonstret och pissedrake.

Jo, här hemma döper vi också om våra katter lite titt som tätt…
Smilla - Tutmesen (när hon jamar så låter hon som en tuta, alltid lika entonig)
Tingeling - Loppan (för att hon hoppar och studsar så mycket, en mycket lättfotad liten dam)
Stella - Mullemesen (för att hon numera är så rund och mullig)

Vår älskade lilla Mathilda som snart fyller ett år, har tre namn; Mathilda, Mattis eller…Fia-Lotta. Hon lystrar till alla tre! 

Vår Villemo kallar vi mest för Villemo men också för "Det lilla vita monstret" när hon är riktig på "g" :-)
Mister kallas Misse och Aragorn kallas för Goskillen.
Sedan har de ju en del gemensamma också. :-) Som sagt tidigare Kärt barn har många namn.
Min Bassia kallas Bassie till vardags och när matte är riktigt kärleksfull kallar hon sin flicka för…Battan. Det är så uggly, så det finns inte, Mammas Batta.

När vår Kajsas förra matte ringer, förväxlar jag lätt Bassies och Kajsas namn och säger Kassie och Bajsa. Oops, det har hänt ett flertal gånger och jag skäms lika mycket varje gång och lovar på heder och samvete, att Kajsa inte kallas för…Bajsa.

Boston - Bubben, Bubbebubben
Rustan - Fisen, Mattes snygging
Kajsa - Surkärring
Pontus - Gogubben
Hottis - Hottis-Tottis/Pottis
Buffa - Skitfia
De andra har faktiskt fått stå ut med sina namn ;-)
Vid ofog är de oftast ålarens! Om det behövs tolkning för detta uttryck så hojta!

2 älskade och svårt saknade grabbar
#4 Nemmen stakkars da - hahaha ManneMonstret och pissedrake.
Skal vi se :
Decibell : Decibella,Deci,snuppeluppa,Decibelle-Karamelle for hennes søte vesen hun er,og Decibolla etterhvert som drektighetene hennes går sin gang.
Tenor : Går får det meste i navnet hans,men somme ganger går det i klompen (som ikke passer til hans slanke lemmer) og kosegrisen.
Fecske : Lisa for det meste,eller Lisamor
Felix,som egentlig er en liten ost som heter Blue Castello. Allerede før han kom,hadde jeg bestemt meg for at min neste katt skulle hete Felix om det var en gutt.Vi bruker mye Felix også,men ellers : Feliiiiiii,og Feli-Peli, Gullet og god vennen,og når han setter i gang med sin klemme og kose oppvisning (Ja,han og Tenor er veldig like der) så kaller sønnen min han for Gnikke-Gnukke,eller Gnikke-Gnu.
Der er sikkert en haug med andre kosenavn på sjarmtrollene her i huset i tillegg,men hjernen min vil ikke samarbeide helt på denne tiden av døgnet.
Når en eller annen har gjort noe galt,da kan man som regel utelukke Felix,for han er faktisk et dydmønster
Men til andre rampetroll da : Hvem i huleste er det som gjorde det der? Eller slutt å heng i persiennene mine (Tenor). Ja så får man bare tilbake lure blikk,for dem gjør jo aaaaaldri noe galt.
Neida,stort sett er dem kjempesnille,og når dem finner på noen sprell,som feks å angripe kanskje 12 ny innkjøpte doruller eller annet,så blir det latter ut av det til slutt likevel. Standup komikere hele gjengen. I dag kom også Tenor slepende på et rosa bebis teppe jeg kjøpte på fredag til kattungene (et til hver).Han hadde dratt det ut på egenhånd av posen og kom inn i stuen og var jo stoltere enn en hane. Man trekker lettere på smilebåndet før man skjenner hos oss. Dermed har jeg ingen sure kallenavn på dem.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Jöback er den som har flest kallenavn her i huset. Han blir kalt Kungen,Jöbacken,bamsegutt og strekken. Strekken fordi han alltid strekker seg. Uansett om han har ligget og slappet av bare ett minutt så kommer strekken etterpå. Først bakover også fremover:

Med litt kastratmage

Sofus blir kalt Soffen og noen ganger fordi jeg sier feil: Josef
Soffen fordi han er en så ekstrem kosepus. Han elsker kos og er en slapping uten like.

Mus blir som regel kalt Mus,men oftest roper jeg navnet slik :Muuuuuuuus fordi hun nekter å høre. 
Messi blir kalt snuppeluppa,snuppa etc
Tassen får som regel høre Tassegutt når jeg skal rope på han,eller Tasseladd.
Josefine er bare Josefine.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Kiku - _Mumma
_Nietzsche - _Bubbas
_
Nemesis - Nemissen, Lilleman
PiaMia heter PIA når hun gjør ugang…ellers PiaMia. Da skjønner hun mor het og fult. PiaMia fikk klengenavnet sitt som sitt egentlige navn. Når jeg snakker til datteren min Ida, sier jeg ofte til henne Pia mi…til hennes store frustrasjon…hun skjønner jo ikke hellt hvem jeg prater til hehe…
Sun Sony- sonyboyen
Ehecatl- Ezygutten
Legacy New Hope - Hopymor(a)
ellers kaller vi kattene våre for det dem heter.
Kobold - Kobbe
Portia - Smulan & Loppalisa
Sea - Cissi
WendyWorim - PimPim, rimrim,
Cindy - Cindy
Rithwa

Mina katter har förstås en hel del kärleksnamn de med… men namnen är alla mer eller mindre på finska. Skippar nog att skriva ner dom 

Minus - Minuspojken, Minusson, kattskrälle
Måns - Måns Von Hallonstropp, Månsemånsen,tjockgubbe
Filifjonkan- Fjonken, Fjonkisen, Paddmadam
Lilla paddbebisen som får bli kvar här har än inte fått nåt namn men det lutar åt StinaIda. Jag funderade på Stina och min dotter på Ida…så det blir nog ett dubbelnamn.
#19 Kan hon inte heta Ida-Stina? 

#20…Javisst!

Sen har jag ju den lille blå pojken som jag kallar farbror blå…en av honorna är lik min dotters kompis, men jag kallar henne inte det namnet för si det ska dottern inte veta.
Kom på att alla mina lyssnar på sina smeknamn också, men vet att ropar man på dem med de namnen så är det för att man vill gosa ;)
Mithril: Piff, Piffmus, Miffen, Miffo, Dumma Silverkatten (obs: med joller i stämman)
Cayenne: Caya, Caya-Cayenne, Kanelen
Tobler One: Toble, Toblerone, Nobbellius, Nobble, Mattes Älskling
Troja: Ton-Ton, Prinsessan, Sessan, Lillan, Hjärtat
Å jo vi har vel noen med kallenavn her også.
Mirabelle-Mira, Jamina-Mina, Felicia-Flisa, Bess-heter bare Bess, Balder-Ballis,mammagutt, Hedda-bare Hedda, Elrond-rampen,koseklumpen,Elrond den grusomme, Bluebell-gamlemor,Blue
Så her er mine