Siames iFokus

Siames

Etikettfotogalleri
Läst 947 ggr
paivi
0

Päivis tjockisar

Ute på en solig dag Cool

Visst har Maya och Simeon växt - skall försöka ge dom fattigare mat i fortsättningen…

Canoodles
0

Vilka härliga vårbilder!!! Det känns inte alls länge sen de var små kattungar och du precis fått hem dem!

paivi
0

Ett år sen var det - tiden går fort, verkligen!

Connie
0

Som sagt i en annan tråd, jag blir så glad när jag ser sådana där bilder! Och inte skall du ge dem "fattigare" mat, de har bara lite pondus, och det är ju inte fel?

Det kan ju komma sämre tider, och då är det bra att ha lite i reserv… :))

kalindas
0

Jättefina båda två!

/Elisa

AFamosa
0

Äsch - de är jättefina och har inte "växt" det är bara selet som sitter för tajt antar jag :-) Glöm genast tankar på fattig mat!

:o) Louise

kalindas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag äger också en sådan där "välväxt" katt. Men tycker att de bara är charmigt och extra skönt att krama..Skrattande

Sorry jag knyckte din tråd lite…Generad

/Elisa

Connie
0

#6: En katt med underbar trivselsvikt, vill jag säga. Bara muskler… Den där lilla påsen mellan knäna är bara "reserv-matsäck". :-)

Canoodles
0

Lite OT så där men min veterinär förklarade för mig att katter fungerar lite som kameler ;-)) Tack och lov lägger ju katterna det på magen och inte på ryggen!!!

Bokskogens
0

Vackra katter du har Päivi!

Haha! Hade varit fint om alla katterna hade en puckel på ryggen, fast man kan ju börja undra om de är släkt med kamelerna?
Tycker att siameserna kan se lika värdiga ut som en kamel.

Connie
0

#9: "Tycker att siameserna kan se lika värdiga ut som en kamel."

Haha! Du är inne på något, tror jag? Kameler och siameser… Långa huvuden har de bägge två, i alla fall. :)))

Läste någonstans att vilda kameler lever jättelänge, 70-80 år sisådär, medan kameler i fångeskap som måste arbeta för människan, har en genomsnittlig livslängd på 20 år.

Det är synd om kameler som måste jobba, med andra ord. Kameler skall vara fria och flyta fram på mjuka trampdynor över öknen, och så skall de serveras vatten och mjölk och honung av nomaderna i oaserna, där de också blir klappade och omhuldade… Länge leve kamelen! Och siamesen… :)

SacredSouls
0

Kyss Nydelig hengepose synes jeg.

Kjempeflotte bilder. Det er så deilig å kunne gå ut med kattene nå som det har vært så varmt og skjønt.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus