Sommar och sol :)

Ser att det är flera som har njutit sommarvärmen och tagit med sig katterna på promenad ut i solen. Jättemysiga bilder! Man blir så glad när man ser hur katter trivs, och att ägarna är så duktiga på att ta dem med sig ut.
Själv öppnar jag bara dörren… Och när det är varmt så står den öppen. I dag har jag i alla fall varit lite duktig, fast inte på katternas vägnar utan på mina egna. Jag har nämligen köpt pelargonier och satt ut i trädgården!:)
Jag älskar pelargonier, särskilt de röda. Fast mina dör varje vinter, så det blir nya varenda vår. I loppet av sommaren växer de sig stora och vackra – bara så tråkigt att de dör under hösten. :-(

Och så en bild till ära för dem som har ocikatter. :-)
Modesty, kanelspottad (hon har jättefina spottar i verkligheten, men i skuggan har de försvunnit?) ocikatt med stoooor personlighet, föredrar lite mer skugga när det är som varmast ute. Hon är 9 år nu, och är inte det ungefär 50-55 år människoår? Så jag tänkte att hon kanske har fått "svettetokter" – sådana där som en del kvinnor får i klimakteriet? :))
Mange som nyter sommeren. Dere kan komme å stelle litt i hagen min også 
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Härliga sommarbilder!
/Elisa
#2 visa mer av den där 9-åriga kanelen, ser ju bara ryggtavlan

Oj vad jag saknar att ha en liten sommarplats av min egen…
Härliga bilder!
På första bilden ser stenmuren ut som en strandkant…hav med rullande vågor, är det bara jag som ser det? Ser häääääärligt ut, Connie! 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Nä Nilla- jag trodde också att Connie hade flyttat, tänkte att nu jädrar packar jag ner strandprylarna och hälsar på…några veckor;))
Fina bilder föresten Connie
Ja, nu ser jag det också! Tänk om det hade varit havet… Då hade det verkligen varit perfekt. Men vi bor ju på ett litet fjäll, och det tar nog ungefär 5 minuter att gå ned till älven (Glomma) som rinner ut i havet här i Fredrikstad.
#5: Skall se om jag hittar några fler bilder av Modesty. Har ju massor, men de ligger i olika mappar.
Här är i alla fall en bild som inte är så gammal. Hon ser lite tjock ut, men det är hon inte alls! Hon är bara stor. :-)
Tack för den titten på Modesty, hon va grann i sin kanelkappa,kanske den börjar bli lite stor bara( kappan alltså) =)

Vilka fina bilder! Vilken härlig uteplats ni har! Modesty är supersöt! Man ska ha lite att ta av :-)
Connie: tack för bilder, Modesty är grann!