OT. Filmklipp.

Här kommer en länk till ett filmklipp. Jag har flera vattenskålar strategiskt utplacerade i huset. En av dem står på golvet i vardagsrummet och på bilden sitter två av mina Ociungar och riktigt njuter av sitt kalla, goda vatten.
En av dem njuter något alldeles väääääldigt! Med slutna ögon och ivrigt smackande, lyfter han huvudet från skålen…och minns mammas mjölkbar som han aldrig fick "grepp om"!!!
Har ni något annat förslag till hans beteende?
Gulligt är det iallafall. Jag har verkligen jobbat mig för att få detta på film, då det hela brukar vara över innan jag ens hunnit tillbaka med kameran…
Det är Toblerone Jr som jag stödmatat och som jag är så vansinnigt kär i.
Bildkvalitén blir kraftigt försämrad när man lägger upp klippet på youtube, tycker jag. Glöm inte att skruva upp volymen, så ni hör smaskandet. I bakgrunden hörs tyvärr också min tvättmaskin…
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Mums vad gott han tycker det är.
Ovanligt att se katter dricka så där duktigt. Ha blir ju som i trans nästan. Som när dom får in en god lukt o doftcentrat…lustigt.

Så goa dom e!! Nästan så man vill äta upp dem!
Duktig Nilla som tvättar också… du får gärna komma och fortsätta här! *blink*

Riktigt smaskigt :-) Så söta de är!! 
Din kisse tuttar i sej vattnet……Ge honom go majsvälling som han får gotta sej med. Va är vatten Nilla när han längtar efter mamma mjölk
En liten skvätt kan han väl få.
Som han koser seg med vannet.Jeg synes det ser ut som han bare nyter det veldig jeg. Et lite minne om mamma melk han fikk fra deg kanskje.
Han var iallefall noe helt speielt og super nydelig der han drakk
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Oj så söta bebbar 
Jaa…huuuuuur ska jag kunna sälja denna lilla gosse? Han stryker sig, svänger med sin svans och spinner bara han ser mig. Han är alldeles underbar!
När jag sitter vid datorn, kommer han ut i köket och sitter länge vid den stora vattenskålen och minns mammas mjölkbar, bakom min rygg. Då sitter jag och tittar på honom och han ser verkligen ut att befinna sig i trans. Han kan sitta där och sörpla i 5 minuter.
Han gillar sitt vatten, jag byter 2 ggr/dag och diskar alla skålarna. Ja, kanske skulle han ha lite "lälling", tuska…

Gud vad söta!!
Jättekul att se det där smaskandet när han dricker, så har två av mina ungar gjort också. Att de liksom sitter och sörplar/smaskar efter att de lapat, hur gulligt som helst! Jag trodde att det bara var mina som var lite märkliga, men det finns visst fler 
Jag trodde bara det var min unge som gjorde så, ett beteende som han troligtvis utvecklat av att inte få tutta ordentligt.
Han gjorde dock så här, även då jag matade honom med flaska. Av sista slurken somnade han av, 20 ml på en enda lång sluuuuuuuuurk! Så blundade han och "diade i luften" en god stund efteråt…med munnen som ett litet runt O.
Det är detta han gör här också…13 veckor gammal. Det är så himla gulligt! 
Den där handmatade kissen blir världens goaste katt. Kan du inte behålla honom ?????? Jag har en delvis handmatad kisse bland de vuxna gänget, kunde inte sälja henne. Hon är lite låg i rang här hemma, men hon är min speciella lilla Tilling. Lilla å Lilla hon är en för fet kastrat

#9 Ja det har kanske något med handmatningen att göra, det hade jag inte tänkt på
För mina (en i denna kull och en i förra) har jag också matat med flaska, eller spruta. De har snuttat i mjölkbaren också, men som tillägg när mamsen fick lite ont om mjölk.
#10 Joo, jag vill nog! 
Men jag har ju en kattkvot på fem katter och den är fylld nu. Jag samlar alltså på mig en extra sällskapskatt om jag sparar honom. Är också rädd att det ska blir osämja.
#12 ja man kan ju inte spara alla, skojade bara lite
Men det är svårt att släppa en kattbebis som man daltat å vårdat ömt.