HUNDEN DORIS....
Jag kan ju inte skriva hunden Dosan för Dosan tycker i allafall inte jag att en hund kan heta. Därför blir det hunden Doris, hon betersig som en hund mer och mer . Det är liksom inte nog med att hon går och bär och släpar på äckliga skinknutar som ser ut som hundbajskorvar och luktar äckligt för hon har haft dom liggande i mat skålarna och hon bär omkring på stora filtar nu har hon börjar att ge sig på mina dun kuddar också…. precis som en hund som har blivit lämnad ensam för länge så gav hon sig i dag när min son och jag var gorta i ett par timmar, och jag hade lagt in en dunkudde på sängen som jag hade tvättat för några dagar sedan och den luktade lite illa efter tvätten trots att den hade gått i tumlaren flera ggr. och var torr. det regnade och var så fuktigt i dag så jag la in den på sängen innan vi åkte och hade inte tid med att dra på något örngott så den fick ligga. Detta skulle jag inte ha gjort när vi kom hem hade Dosan mördat kudden alltså, jag blev helt shockad hela sovrumet var fullt av fjädrar och dun. Jag trodde först att det Jonad min stora choklad rex hane som hade dödat och massakerat en stor sven i sovummet. Men så kom Dosan upp i sängen med massor av fjädrar på sig och ingen av dom andra bar några spår av fjädrar och Dosan började lyckligt att vispa runt i hålen hon har rivit upp i dunkudden för att komma åt dom läckra fåglarna som är där inne sa hon och tittade på mej … du får också smaka om du vill det räcker åt dej med……. Är inte detta ett beteende som man kan vänta sig av en hund i stället….. Dosan är nog en hund fast i fel kropp skulle jag tro…. God natt alla som ev. är vakna nu går Dosan och jag och sussar en stund innan det är dax att gå upp igen……

Haha! Tokiga Dosan/Doris!
Det måste vara mycket liv i luckan hemma hos er!
Jag skrattade gott här hemma men skulle inte vilja vara dej som fick städa upp alla fjädrar.
Ja med Dosan i huset blir det sällan långtråkigt, om inte annat så kan jag sitta och bara titta på henne för jag tycker att hon är så vacker och "grasiös" nu vet jag att det finns dom som tycker raka motsattsen och anser att Dosan är lite för rund om lilla magen. Men det tycker inte jag , Dosan är BÄST OCH VACKRASTE MESEN I VÄRLDEN FÖR HON ÄR MIN OCH JAG HAR FÅTT FÖRMÅNEN ATT VARA HENNES MATTE. Att jag sedan går bakom ryggen på Dosan och tycker att andras mesar är minst lika vackar och vackrare också det behöver inte Dosan få veta , för då blir hon bara "avis" och sur……