Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 1632 ggr
Avions
0

Skillnaden röd/creme?

Vad är den tydligaste skillnaden på en kattunge om den är creme och inte röd? Har ju två röda men jag börjar tro att den ena är creme. Den ena röda har ju även blivit röd på nosryggen men det har inte den andra. Den är inte heller lika varmt röd på öron och svans heller tycker jag.

tips?

Attacks
0

Tror det var Celia her på forumet som lærte meg forskjellen i sin tid. Og det var at creme har på en måte et slags pudder over det røde,så det blir mer dust,og en ser det også veldig godt bak på hasene på bakbena.Det var det en dommer på en utstilling som forklarte en gang.

Jeg trodde jo selv en balineser hos meg var creme,men han måtte omregistreres. Så fikk jeg et variant kull siden,der jeg da fikk en creme.Da skjønte jeg hva dette "pudderet" var for noe.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Avions
0

Ja…puder ser han nog ut att ha på öronen jämfört med den röda. Men på haserna syns då inget än.

Tack för hjälpen!Skrattande

Labolinas
0

Ring Maria, hon kan nog det där med röd och creme. Hon har ju själv en kull nu med röda/creme hanar.

Juliette-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild på en röd och en creme dom var samma färg som bebisar bara att cremen kanske var lite ljusare.. Dock kanske du har maskat där hemma så då är det ju svårt hoppas du kan få hjälp av en bra uppfödare som varit i kontakt med färgerna förr

Attacks
0

Kanskje dem med god erfaring på fargen,så ser enkelte forskjellene tidlig.Men jeg var usikker i mange uker før jeg så det. Og du har jo god tid med registreringen enda også,så mitt råd er å ta tiden til hjelp. Det finnes ulike nyanser av rødt også,som kan virke som creme lenge,før fargen blir skarpere og blir rød for ens eget øye også. Tror ikke jeg var sikker før katten nærmet seg 10 uker.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

AFamosa
0

klämmer väl in med ett litet appropå mitt i färgpaletten :-)
På SOG's hemsida finns nu en inbjudan från SOG reg.Sthlm/SL till en, säkert, trevlig och givande sammankomst i ämnet färgutfall i kullar.
http://www.sogrupp.se välj "regioner" i menyn.

/ Louise

Avions
0

Kan vi inte ha det här i väst också!SkrattandeSnällaaa….

AFamosa
0

#7 Kanske ett månads-tema att köra i de samtliga regionerna under maj? Då jag kommer hem från jobbet i kväll så skall jag uppdatera sog's sida (regioner) med de regionsansvariga vi har f.n - sen är det bara för medlemmarna- tillsammans med sin regionsansvarige att knåpa ihop teman o träffar som ni behagar…njaeee….ekonomi sätter ju en viss gräns förståss :-))

Jag tycker att ni kan läsa det brev/info som reg.ansvarig för Sthlm Iann E T har skrivit till medlemmarna i sin region- detta brev ligger också på sog's hemsida. Iann beskriver på ett bra vis hur tanken med regioner/regionsmedarbetare kan växa till en nyttig, rolig och intressant gemenskap för oss medlemmar- såväl uppfödare som kattungeköpare.

Jag hoppas att jag snart får bråda tider att uppdatera regionssidan ofta med alla evenemang o jippon som kommer att gå av stapeln runt om i vårt avlånga land CoolSkrattande

Labolinas
0

Pratade med Maria och hon sa att man brukar säga att cream ser ut som att man har hält på florsocker på öronen. Var inne och tittade på filmen av de små och jag håller med dig om att den ena ser röd ut och den andra cream.

Avions
0

Han är nog creme då…SkrattandeKors vilken färgblandning jag fick!