Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 1101 ggr
AtlasValpen
0

Frågor om Orientaliskt korthår

Jag har ett litet problem som jag hoppas att några glada uppfödare av Orientaliskt korthår här inne kanske skulle kunna hjälpa mig med.
Det är så att jag går en kattkurs och vi har fått i uppgift att fördjupa oss på en kattras och gärna då någon man inte har själv. Jag valde OSH eftersom jag är lite småkär i den rasen.

Till uppgiften så har vi fått ett par frågor att ta reda på genom att bla kontakta rasringar av rasen och jag har gjort just det (sogrupp och siameslinjen) men fortfarande inte fått något svar så nu tänkte jag även vända mig till dem OSH uppfödare som finns här.

Här kommer några av frågorna som jag hoppas på att få hjälp med (senast till onsdag 30/4).

• Hur förklarar man uppgångar och nedgångar i popularitet?

• Hur fungerar avelssamarbetet i Sverige? Gör rasringen/rasringarna något för att förbättra samarbetet?

• Hur många hanar finns det i avel, ungefär?

• Importeras det mycket? Från vilka länder importerar man i första hand? Varför föredrar man att importera just därifrån?

• Vad ser man som rasens allvarligaste hälsoproblem? Varför tycker man att detta/dessa är allvarligast?

• Vad gör man för att förbättra hälsoläget för rasen? Finns det hälsoprogram? I så fall, hur är det upplagt? 

/Ingela och Maine Coonerna Atlas & "Valpen"

tuska
0

Mari Logrell Rövardotters är jätteduktig på att besvara dina frågor, Jag fick hjälp av henne när det gällde hälsoprogrammet mm

Rovardotters
0

Tuska, det var ju du och jag som samarbetade om den uppgiften, du har ju svaren du också.

tuska
0

Man kan inte kopiera svaret här, det är ju jätte långt.Förvånad

Rovardotters
0

Ja, Atlas Valpen du får ge oss din mailadress.

Nilla
0

Ja, det var många frågor det. Ett jättearbete för er som väljer att svara. Förvånad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

AtlasValpen
0

Jag blir jätteglad om ni orkar svara, jag har fått svar ifrån en del uppfödare men det vore kul med fler åsikter. 

Min e-post är: ingela_eskengren@hotmail.com