Siames iFokus

Siames

Etikettberättelser
Läst 2913 ggr
kalindas
0

Vårkänslor!

Katterna fick sin första promenad ute på altanen idag. Detta under övervakning då jag inte fått på något tak ännu…
Det var tur att jag passade dem. För Skatan som hållit på att halvlöpa ett tag nu tänkte smita över staketet…

Finns HAN där ute för mig? Vill ha en RIKTIG man. Inte den där Odin!

Kan man smita ut denna vägen tro??

Rymma! JAG?!!? Du ser väl min oskydliga blick…Oskyldig

Kopplar bara av!

Stör mig inte!

Ok, då myser väl jag med min bästa vän Sally istället!

Lovar dej Smilla! Gräset rörde på sig! Titta här!

Nu tittar Skatan så där nedlåtande på mig igen! Ser hon inte hur manlig jag är!

Mycket att upptäcka!

/Elisa

Helenaf76
0

Härligt de har det! :-) Skatan är då för skön!

Nilla
0

Härliga bilder! Skatan är för rolig! Skrattande

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Bokskogens
0

Visst är det härligt när solen är framme så de små får vara utomhus en stund.
När ska Skatan inse att Odin är mannen i hennes liv?

Juliette-
0

Vad mysigt dom har det.. härligt nu när do kan vara ute mera och värmen kommer

kalindas
0

Hon har fösökt att flörta med honom. Men för tillfället tänder han på kastrathonor. Saga är hans stora kärlek…Flört

Får jag bara ett tak på kattgården så jag inte behöver sitta och passa dem. Så får de vara ute hur mycket de vill.
Men tills dess och  så länge Skatan tänker på sexiga bondkattpojkar och rovfåglar finns i området. Så får jag nog sitta vakt tyvärr…

/Elisa

ossilian
0

Vilka underbara bilder! Roligt att se Skatan, hon är så på g. Vittrar väl riktiga karlar kan jag tänka ;-))

Liljekatten
0

Vad underbart för dem att kunna få vara ute i solen och upptäcka småkryp mm! Fina bilder med roliga texter, Elisa!Glad

paivi
0

Vad himmla smidiga katter - jämfört med mina två tjockisar :D

kalindas
0

Nja…
Smilla är nog inte Sveriges smalaste katt och ordet smidig har hon aldrig hört talas om.
Saga och Odin är smala och slanka. Spidde är smal men muskulös.
Skatan har blivit smalare nu än innan…

/Elisa

[hakkapelitta]
0

Åh, får jag bidra med en vårig bild på mig och Kiku? Oskyldig

kalindas
0

Självklart

/Elisa

[hakkapelitta]
0

Här kommer den! Cool

[hakkapelitta]
0

Måste lägga in en bild på Nemesis i solen också ju Oskyldig

kalindas
0

Kiku ser ut att bli en stor katt. Är hon så stor som hon ser ut?

/Elisa

[hakkapelitta]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kiku är en skitliten katt, haha! Bara 2,6kg och smäcker som jag vet inte vad!

Helenaf76
0

Måste ju få visa upp Mister också :-) Kortet togs i lördags.

Beige
0

Vilka härliga vårbilder ni har allihopa :-)

(för en som inte har lärt sig alla färgvarianter ännu, vad har vackra Mister för färg?)

kalindas
0

Det är väl som Skatan som också är liten och nätt. Om man bortser från magen då!

Vad fin han är Mister..Kyss

#17 Mister är blåtabbymaskad.

/Elisa

Helenaf76
0

#18 Han blev så söt på det kortet. Kunde inte låta bli att visa upp det :-)

Liljekatten
0

Vilka härliga vårbilder på era katter!

#19 Mister är verkligen en "vill ha"-katt! Han är så förbaskat vacker! Vad ska du ha för honom, Helena? Kan vi göra upp en avbetalningsplan?  Flört

Helenaf76
0

#20 Ohhhhh…..han är dyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyr. Honom har du inte råd med ;-)

Liljekatten
0

#21 Skit också….misstänkte det…

Helenaf76
0

#22 Skrattande Men du kan få pussa på honom nästa gång du träffar honom. :-)

Liljekatten
0

#23 DET tänker jag minsann inte missa!

Helenaf76
0

#24 Skrattande 

Förlåt Kalindas att jag lånade din tråd.

Liljekatten
0

#25 Lånade?!? Stal snarare! Flört Och inte är det bara ditt fel. Förlåt mej också Elisa. Generad

kalindas
0

#25-26
Ska försöka förlåta er…Flört

/Elisa

Nilla
0

Jag vill också ha Mister!!! Han hör definitivt till mina favviskatter! Oj, vad vacker han är där i solskenet…Räcka ut tungan

Kiku och Nemesis är också underbara, men Mister flörtar med mitt arma tabbyblödiga hjärta.

Avions
0

Vilka härliga bilder ni har tagit! Det är underbart när våren är här!

Helenaf76
0

#28 Då kan du förstå hur jag kände mig när jag såg honom första gången på Hallandskattens utställning förra våren. Det var förälskelse och jag skulle inte ha en hankatt till. Men den kärleken gick inte att motstå. Jag var såld! Skrattande Stackars Kalinda fick stå ut med mitt tjatande och ältande i flera veckor innan jag gav upp och ringde uppfödaren :-)

Förlåt igen Kalinda för att jag återigen stal din tråd. Generad  Återfallsbrottsling är jag…. *skäms* Jag skickar ett par virkade möss till Spidde som som jag lovade för länge sen. Bättre sent än aldrig… Generad

SacredSouls
0

Så fine bilder alle har tatt.Kyss Ja nå har det vært deilig vær de siste dagene og jeg gleder meg så til sommer og sol.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

marinaw
0

Indiana har upptäckt att altanen har sina fördelar. Mat!!!

kalindas
0

Här är två kor på grönbete..Skrattande

/Elisa

[hakkapelitta]
0

Den ena kossan verkar tycka att gräset ser grönare ut på andra sidan ju ;-)
Tänk om alla bicolours hade lika läckert uppbrutna fläckar som Spidde *avundsjuk*

kalindas
0

Jo han tyckte gräset ser spännade ut där.
Kan bara hålla med dej om Spiddes teckning. Det var det första som gjorde att jag blir kär i honom…Skrattande
Sen att han är en stor kraftig nallebjörn (bortsett när det gäller tabletter & kloklippning), är ju inte fel det heller.
Jag har kommit fram till att jag nog inte klara att placera om honom. Sen har han (peppar,peppar) blivt bättre i magen.
Försöker vara stenhård och inte byta foder för ofta…

/Elisa

Helenaf76
0

I morgon får Snygga Spidde post :-)

kalindas
0

Spännade!Skrattande
Risken är väl att den lille långbente ligisten Odin stjäl Spiddes post.
Men ska passa på honom så Spidde får leka lite innan de blir stulna.

/Elisa

Hyacint1
0

Ja Elisa underbara bilder på lilla Skatfröken hon är juvligt charmig och söt, jag vill gärna få träffa henne någon gång. Och Helena din Mister är ju inte den fulaste katt jag sett precis, han skulle jag inte säga nej till , men har nog tyvärr inte råd med honom snyfft vill ha honom och skatan men det går nog inte resten av gänget med på  här hemma så jag får väl sitta här och suckta….huuu att det ska vara så jobbigt att sakna det man inte har. Men jag har ju Dosan och hon har blivit smal hon är av med sin mage, för Dosan har börjat att motionera,och det går till så att Dosan smiter ut mellan fötterna på oss när vi öppnar för hon har också upptäckt att det är vår ute, så hon smiter ut och galopperar i högsta fart upp i skogen, sedan går galoppen i högsta fart över stock och sten . Efter kommer larviga matte med en skramlandes med en godis påse lallande "gosedosen" kom till matte så får du gooooodiiiis.!!!! Och jag tror nog inte att det är någon här som tror på att lilla "Gosedosen" behagar att lyssna på sånt trams, när vårsolen skiner och det är varmt skönt och mycket spännande att springa och hoppa över stockar och stenar i skogen för att inte tala om vad kul det är att inspektera grannarnas trädgårdar, "om bara matte kunde sluta att larva sig så med den där fjolliga godispåsen hon står och skramlar med hon fattar inte att hon är pinsam fy vad jag skäms jag känner verkligen inte den där konstiga tvåbenta katten som står där borta och fjompar sig och låter så konstigt det måste vara någon annans matte för det är inte min ) tänker Dosan och galopperar iväg som hon inte har gjort annat i hela sitt liv. Men just nu ligger Dosan och sover så sött  i min säng på min kudde så jag kan inte köra bort henne jag tror jag kör bort gubbben i stället han får lägga sig på soffan i natt Dosan och jag ska dubbelsängen för oss själva GOD NATT ALLA SOM ÄR VAKNA ÄNNU !!!!!!

Helenaf76
0

#38 Vad härligt du skriver om lilla Dosan!! Hon verkar helt underbar! Pussa många pussar på henne från oss! Och några extra från Mister ;-)

kalindas
0

Skatan är en väldigt speciell katt..:-)

Du skriver så himla bra!
Att du inte funderar på att skriva en blogg eller bok och vilddjuret Dosan?
Bara skicka alla roliga berättelser till https://www.vulkan.se/ så fixar de resten!

/Elisa

Hyacint1
0

Jaaa det kan jag ju försöka göra jag kan ju börja med att berätta vad Dosan hittade på i går kväll…… du får gå in och läsa…..

Hyacint1
0

Näää förrästen jag nöjer mej med att roa er här inne på forumet….

kalindas
0

Du kan väl göra en Blogg om dina katter?

/Elisa

SacredSouls
0

#38 Haha Dosan synes nok det er kjempegøy når hun får deg til å springe etter henne Räcka ut tungan

Her kommer litt vårbilder herfra også

Messi står å snuser på solen ute på terassen

Maja og Jöback soler seg Skrattande

Mmm.. så deilig med sol

kalindas
0

Messi! Kyss

/Elisa

Corny
0

Och här är Mikey med sin kompis sköldpaddan!

SacredSouls
0

#46 Kyss Så nydelig bilde.

Fliris
0

#46 Jeg tror jeg må bestille en OLH. Men jeg skal jo bare ha korthårete katter jooo. :(

Attacks
0

#48 Gjør som Ole Brum : Ja takk,begge deler Skrattande

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Fliris
0

Men jeg har jo en havanna på ønskelisten og en blåtabbyticket. Kanskje en havanna langhår? Hvem vet, hvis jeg finner en som er like fin blir det vel kanskje det.

Corny
0

#47 Fast sköldpaddan är av plast… Men tack ändå!

#48 Jag skulle också bara ha korthåriga :) Men en OLH är en helt annan sak, pälsen döljer inte själva katten utan framhäver skönheten… liksom..

Corny
0

Men hur får man bilden att synas i inlägget? Så att man inte behöver klicka på den?

OT, men kanske någon vill berätta.

Fliris
0

#51 Ja, jeg vet. Men altsåå, jeg kan jo ikke ha en langhåret :( Men om den perfekte, typede, tyske havanna OLH dukker opp blir den nok min.

Nilla
0

Corny
0

#52 Nu syns den ju???? Fattar noll…

Fliris
0

#55 sikkert snille, Nilla som har gjort det for deg Flört

AFamosa
0

#46 Läcker svart kille! din Mikey ser ut att ha den perfekta OLH pälsen, tätt liggande blank o silkig…och som grädde på moset n som i noir förståss CoolKyss

AFamosa
0

ps- Mikey, håll dig i skinnet- sköt dig och kanske vi kan få den äran att be om dina tjänster framöver…? om vi allra ödmjukast ber matte om lov :-)))

Corny
0

"58 Å nu rodnar han… Men jag har ju beställt tid för Kastrering??? Är det ett helgerån alltså?

kalindas
0

En sådan fin kille är väl synd att kastrera så länge han sköter sig och inte kissar…
Sätt ut honom en stund som avelshane vet ja!
Finns ju en del här som föder upp Javaneser.

/Elisa

Corny
0

#59 Hmmm Skulle ni vilja det ? Han är den förste som jag faktiskt sörjer lite över att kastrera. Har ju fem cornishar innan och det har varit en lättnad varje gång.

Men ska jag inte fråga uppfödaren först? Jag har tänkt att om hon hade velat ha honom i avel så hade hon väl gjort det?

Tänkte kastrera tidigt, vid sex månader, vilket han blir i maj, för att slippa bekymmer med gänget här hemma.

Och jag skulle inte ha möjlighet att ha honor på parning här hemma. Har helt enkelt inget extra rum.

Usch vad osäker jag blir.

kalindas
0

Jag har ingen hona till honom. Tänkte väl mer om det är andra som är intresserade.
Tycker du får känna efter själv vilket du vill. Hålla en fertil hane är inte alltid lätt…

/Elisa

AFamosa
0

#59…kanske inte ett helgerån men inte långt ifrån vill jag påstå ;) Svarta eleganta orientaliska långhår helgonförklaras redan vid födseln liksom…Glad

Helenaf76
0

#46 Ohhhh…vilken läcker svart kille!  

En av mina drömmar är en svart OLH tjej…..

Corny
0

Han har skött sig än så länge, men han är ju knappt halvåret….

Det är mest att jag inte vill att han ska orsaka bråk i gruppen om han är fertil. Java, min crx-padda är inte särskilt snäll mot honom.

Nej, jag vet att du inte har långhår #62, frågan var mer kollektivt ställd Glad . För mig är orientaler en ny bekantskap. Inom crx-aveln mer eller mindre kryllar det väl av avelskatter.

Corny
0

#64 Min dröm var en svart OLH kille! Och jag gav efter för frestelsen Flört