Katten som inte vill gå på lådan...
…dvs om den inte är kliniskt ren och helst med den dyraste och lyxigaste sanden…
Det är ett väldigt passande att se till att denne kille kissar på lådan innan läggdags och tidigt på morgonen. Är det inte superrent så kissar han direkt på golvet!
Fördelen med denne pedantiske kille, är att jag måste städa lådan tre till fyra gånger per dag. Förr var man lat och städade ur den en gång per dag.
Nu får jag snällt städa ur och sedan bära den bortskämde till lådan där han lätt äcklad av (enlig han) smutsig låda. Sätter sig och kissar som på bilden…

Ber om ursäkt för den dåliga bildkvaliten…
/Elisa
Snart föredrar han att stå och kissa, då kan det va på väggen eller som jag har det, på handukar hängande på två köksstolar. Det är inte roligt, men va gör man,när en kattherre vill kissa. Jag har en egen tvätt tunna ute på verandan stående med katt tvätt
Din katt hadde en mycket säregen stil ialla fall, det kanske skulle gå att lära den kissen att göra sina behov på toaletten.
Vad hade uppfödaren för typ av kattoa? Han kanske vill göra sina behov "enskilt"? Då är låda med tak superbra.
Hade han det hemma hos "mamsen" tro? Söt är han i a f. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Næmmen Odin da,det var litt av en stilling.Den var ny.
Ja du må prøve å lære han å gå på toalettet,det hadde nok vært en super løsning for denne "ikke komme nær kattesand" fobien hans.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
"Mamsen" hade låda med tak och finkorning kattsand. Men han var fin i kanten då också och rusade till lådan så fort hon gjorde rent.
Har en låda med tak också, men han har inget större intresse för den. Tror det är sanden han inte gillar och att det inte är tillräckligt rent för hans smak.
#3 Har precis sålt min "Litter Kvittwer" pga att det var svårt att lära 4 katter att gå där. Tror dock som du säger att han hade fixat toaletten bra.
/Elisa