Livsstadiestudie ;)

urgulliga bilder
Rithwa
Vilka underbara katter du har dom är ju suuuper söta…:-)))

time-to-go-to-bed-stadiet närmar sig. Natti natti allesammans:-)
Oj oj oj…Louise!!! Vilka makalöst vackra katter du har! Panchito… 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Nydelige katter, både store og små 

GUD SÅ NYDELIGE!!! Den siste kan du sende til Kragerø….Er det en paddelure!?? Vakker!!
Caroline

Underbara katter.

Vilka fina bilder och jätte vackra bilder!
Min klara favorit är digestfoodhood!

Vilka underbara bilder och ursöta kissar!

Vilka mysiga bilder!! Snart kommer "hänga-i-gardiner-stadiet"!!!!!
Åh vilken härlig bildserie!! Väntar jag med på "hänga-i-gardiner-stadiet" :D :D :D
Jättevackra katter & kattungar
/Elisa

Vackra katter o fina bilder!!Kul!!
Mycket vackra katter!!
Så fullstendig herlige bilder Louise. Man blir alltid så glad av å se på dine tråder og gudommelige bebiser.
Han Panchito er jo en nydelig maskulin gutt blitt. Ikke så tjukk nå lenger ser det ut som 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Härliga bilder på härliga katter 
Vilka underbara bilder!
De två coola killarna på första bilden blev jag lite extra förtjust i måste jag erkänna, vilken förförarblick Panchito har…!

Vilka underbara bilder! Jag gillar nog baravarasötstadiet lite extra, tror jag ;)
Usedvanlig vakre bebiser 
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Bebisene er umotståelig og skjønne, du går en deilig vår og sommer imøte 

Karitzy(。❤‿❤。)

Roligt att ni gillar vårt Hemma-hos-reportage :-)
#21 Helt rätt, han sitter lite säckigt på stolen men annars har Panchito gympat o tränat för fullt …och äter sin spenat var dag, smärt om livet har han blivit och nu är han bara stooor, inte fet alls :-)) / Louise

De är väldigt vackra och "softade". Puss på dem!
Baravarasötstadiet…. Man kan inte bli finare än så.
#27 gympat..
Er han en stor hannkatt Louise? han ser så veldig stor ut.

Men är det inte dags för matte att berätta vem som är pappa och mamma nu? Eller ska det komma en tredje tråd först 

# 31 Visst är det dags….tänkte bara vänta lite för att se om Nilla orkade spika ihop en fin skamvrå till mig först som jag bad om tidigare i förvaramigsäkerthosshurgardtråden men det lär visst inte ske :-)
Högmod går före….fall (har ni hört det förut?)
Besvärande brus i bakhuvudet, jag hör mina egna kommentarer jag fällt genom åren- ja faktiskt så sent som i januari-08 ;
- - "Men, tänk att folk inte kan ha bättre koll på sina djur. Pinsamt!
- - "Det går absolut att hålla en strikt kontroll. Tjuvparningar får bara inte ske i en seriös uppfödning.
- - "Nej, här sker ingen avel utan nogsam planering"
- - "Inavel/linjeavel? helst 0 i de första 5-9 generationerna
Högmod, ja! och visst går det före fall *aj aj aj *
Det blev Jul och det blev Nyårshelg och det nya året börjar som det gamla slutade- i lugn o ro, mammorna MataHari och Karmina pysslar med sina 11 små bebbar som föddes i november. Allt är fridens. Det är så skönt så länge dom är upptagna med smått, inget löp o så….Mammorna huserar i mitt sovrum och dörren öppnas naturligtvis så att alla får träffas- under kontrollerade former. Jag har alltid perfekt koll (!) Min kontrollerade tillvaro fortskrider, jag är himla stolt (högmod)
Februari. Mammorna är som vanligt runda o fina i hullet….men är MataHari inte ändå lite väl rund nu? rundare blir hon och det snabbt! Tanken svindlar!
Förnekelse….slutet på februari …. detta händer inte, inte här och absolut inte nu. Hur xxx gick detta till? Försöker hitta en syndabock…sonen…kattvakten…grannen VEM har saboterat min totala koll? och när löpte hon ? taket brukar ju vanligen lätta, nej hon har inte löpt!
(Fall- det där som kommer efter Högmod)
Gilla-läget-stadiet infinner sig motvilligt och jag kan inte rädda situationen genom att älta om vems felet är.
Mitt djur = Mitt ansvar AMEN!
Jag har ingen koll!!!! (Fall..igen) När skall hon föda?
MataHari purrar och myser i sitt välsignade tillstånd och jag våndas.
Tidig morgon den 3 mars- MataHari levererar snabbt o säkert sin kull och nu först kan jag med en ganska bra precision pricka in när parning måste ha skett och visst är det så illa som jag misstänkt! den enda möjliga hanen i huset då var hennes son Panchito!
Jag vågar först knappt titta på de fina ungarna av rädsla att det skall växa ut ett huvud extra…ett extra öga i pannan…en andra svans eller så till följd av en sällsamt kraftig inavel.
Inga extra tillbehör växer ut på kattungarna och då de är ca tre veckor så kan jag nästan börja koppla av. Nu är de fem veckor och förvisso ett dilemma men ett kärt sådant.
Vi föredrar att kalla den här kombinationen för en relativt skarp linjeavel…inavel låter så himla oseriöst :-))
Så kan det gå när inte haspen är på-
OCH VEM F-N haspade av?

Er det ikke så dem sier : Planene kan endres enten av oss eller kattene?
Jo,dette ble nok en solid linjeavl,men det ble noen knallfine bebiser ut av det. Og selv med tett kull,og linjeavl,alle har det jo fint. Tror ikke du skal ha noe dårlig samvittighet for dette. Hvem vet,nesten gang skjer det hos noen andre,og slett ikke sikkert dem tør stå åpent frem med det en gang 
Og Felix spør så pent her om du ikke kan vise noen flere bilder av den blåtabby katten i kurven.Han syntes den katten var nesten like vakker som seg selv 
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

# 33 :-)) Solid linjeavel, jo jag tackar ;))
Kära Felix, Karmina hälsar att bilder kommer men att hon vill bli fotograferad i dagsljus med lätt molnighet för då kommer hennes vackra blå ränder till sin fulla rätt och så slipper hon blixt i ögonen då hon också gärna vill flirta lite på bilden ;))

En olycka händer så lätt!!!! Och vilka underbara små "olyckor" sen då!!!!
Strongt att berätta om det. Jag tycker inte att du ska ha så dåligt samvete, pilska katter kan vara väldigt uppfinningsrika!! :-)) I naturen är ju en sådan här parning inte ovanlig.
Har en annan variant på - Högmod går före fall. - Tårna du trampar på idag kan ha förbindelse med arslet du måste slicka i morgon!!!

Åh, gud Afamosa!!! Du har en helt enastående förmåga att få mig att skratta och må primus. Du är ett unikum! I love ya 
Säga vad man vill om inavel, ok linjeavel då, men vackrare bebisar får man leta sig fördärvad efter hos nollprocentarna ;-))

#39 - Tårna du trampar på idag kan ha förbindelse med arslet du måste slicka i morgon!!!
Tell me about it!!

#40 En tråd signerad A_famosa är alltid både läs- och sevärd!!! Snacka om feelgood!!!

#40 o 42 Instämmer till fullo! :-)
Supersöta bebisar!!
Ja jeg signerer #40 her.Du har en så fullstendig herlig måte å fortelle på som gjør at man lever seg helt inn i hva du forteller. Stakkars Louise for en panikk du må ha følt (haha jeg kan ikke annet enn å le,unnskyld)
Det viktigste er jo at bebisene er friske og de så veldig fine og friske ut disse her. Uhell kan skje alle og dette her ble en særdeles vellykket meget tett linjeparring 
Stakkars Panchito,jeg synes det var en streng straff han fikk 
Håller med inläggen #39 till #44. 
/Elisa

Dette kan skje hos den beste, og gjort er gjort

Det er egentlig litt greit at MataHari og Panchito selv har testet ut kombinasjonen morsønn - morslinjen mht defekter osv.
Ungene er jo dessuten bare helt skjønne.
klem fra mormor
Karitzy(。❤‿❤。)

Tack alla ni som gett så positiv respons- och med glimten i ögat. Vilket gäng ni är!!!! :o)) Det som hände var inte alls bra men som Sol skrev- gjort är gjort! Nu är det tid att gå vidare…det gör ju småttingarna och i postiv anda så inte är det lönt för mig att sitta här och våndas o gräma sig över spilld mjölk :-o
#44…jo, visst var det synd på så "rara ärtor" :) men det var inget straff i egentlig mening, den dagen var kommen ändå eftersom jag själv inte har några honor att använda honom på (alltså det var ju min bestämda uppfattning…
)

Vilket lyckat "miss"-tag 
#47 Oj, se vad jag har missat! Stor eloge till dig för denna modiga och roooooliga tråd! Grattis till den stolta fadern!

Ps. No naughty-spot. ;-D
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus